  • 1. Data: 2008-05-12 08:54:32
    Temat: Visa Cashback - czy sklep coś z tego ma?
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Ile razy bym robił zakupy w osiedlowym "spożywczaku" męczą
    mnie babki pytaniem "wypłatę gotówki sobie Pan Szanowny życzy?"
    Widać wyraźnie, że "szefowa kazali" więc pytają.

    Wygląda jakby sklep na tym coś zarabiał. W sumie dziwna
    sprawa, bo od płatności jest prowizja, a tu jakby
    coś odwrotnego.
    Nie rozumiem tylko jaki interes sklepu, eCardów,
    banków na tym "procederze".....

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 2. Data: 2008-05-12 10:26:30
    Temat: Re: Visa Cashback - czy sklep coś z tego ma?
    Od: "kura" <k...@k...com>

    obym sie mylil ale pewnie robiac cashback z karty kredytowej odsetki leca od
    razu.

    --
    rw

  • 3. Data: 2008-05-12 10:56:59
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g0960l$45e$1@inews.gazeta.pl, *kura* wrote:
    > obym sie mylil ale pewnie robiac cashback z karty kredytowej odsetki
    > leca od razu.

    Od kk sie nie da w Polsce przynajmniej zrobic keszbeku.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2008-05-12 11:00:46
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    kura pisze:
    > obym sie mylil ale pewnie robiac cashback z karty kredytowej odsetki
    > leca od razu.

    Może. Ale do sklepu te odsetki nie trafiają przecież, i sprawa nie
    dotyczy płatności kartami debetowymi.

    Chodzi o to, że nachalność namów na wypłatę wskazuje jakby to
    sklep dostawą prowizję od eCard, PolCard,..., a nie jak
    przy płatności odwrotnie.
    I jeśli tak jest zagadką dla mnie jest opłacalność tego
    interesu.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 5. Data: 2008-05-12 11:13:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-12, kura <k...@k...com> wrote:
    > obym sie mylil ale pewnie robiac cashback z karty kredytowej odsetki leca od
    > razu.

    Cashback w PL jest póki co możliwy na kartach debetowych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-05-12 11:19:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.05.2008 Cubus <c...@n...pl> napisał/a:

> [...]
    > przy płatności odwrotnie.
    > I jeśli tak jest zagadką dla mnie jest opłacalność tego

    Podejrzewam, że to jest tak, że agent rozliczeniowy dostaje za to prowizję
    od banku. Ten w końcu musi płacić właścicielom bankomatów za wypłaty. W
    przypadku własnych bankomatów - za ich obsługę i utrzymanie. A tak - odpala
    w zamian jakiś grosz agentowi rozliczeniowemu, ten odpala akceptantowi. Albo
    i nawet nie - korzyścią dla akceptanta może być sam fakt, że pozbywa się
    gotówki z kasy, dzięki czemu nie musi ponosić kosztów jej przewozu do banku
    i wpłaty na swój rachunek.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2008-05-12 12:17:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Maj, 13:19, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

> [...]
    > gotówki z kasy, dzięki czemu nie musi ponosić kosztów jej przewozu do banku

    Moze w przypadku cashback nie jest naliczana prowizja za sprzedaz,
    przy ktorej nastapila wyplat agotowki?

  • 8. Data: 2008-05-12 12:47:56
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Moze w przypadku cashback nie jest naliczana prowizja za sprzedaz,
    przy ktorej nastapila wyplat agotowki?

    eeee to musi być coś więcej, bo prowizja za pojedyncza sprzedaz zwykle nie
    jest duza...

    podejrzewam, ze za wyplate gotowki w formie cashback akceptant moze dostawac
    jakąś kasę, aby miał motywację do promowania tej usługi

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-05-12 13:09:15
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > podejrzewam, ze za wyplate gotowki w formie cashback akceptant moze
    > dostawac jakąś kasę, aby miał motywację do promowania tej usługi

    Albo kierownik sklepu z najwieksza liczba wyplat ma egzotyczna wycieczke ;)

    pozdr

  • 10. Data: 2008-05-12 14:27:33
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    RobertS pisze:

    > podejrzewam, ze za wyplate gotowki w formie cashback akceptant moze dostawac
    > jakąś kasę, aby miał motywację do promowania tej usługi

    Wychodzi na to, że gdyby usługa była robiona li tylko dla wygody
    klientów, była by płatna. Skoro jednak jest bezpłatna, silnie promowana
    i do tego to bank płaci jeszcze akceptantom, to pewnie bank traktuje to
    jako tańszą dostawę gotówki dla klienteli niż bankomaty.

    Oby się nie okazało, że jak cashback się upowszechni to banki
    zaprzestaną rozwijać sieci bankomatów (albo zaczną podnosić prowizje)
    - no bo skoro można u Pani Lodzi w zieleniaku, to po co bankomat?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo