    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Velobank, było: System w mBanku...
    Date: Thu, 29 Jun 2023 14:14:40 +0200

    On Wed, 28 Jun 2023 21:54:58 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    > Salda i stany "nowych środków" pojawiają się w systemie Velobanku
    > z (kilkuminutowym?) opóźnieniem. Np. przelewam z rachunku bieżącego na
    > oszczędnościowy, środki na bieżącym są już mniejsze, ale kwota na
    > oszczędnościowym wciąż zero. I tak przez jakiś czas, ktoś mógłby zawału
    > dostać :-)

    Tak tam jest, trzeba poczekac.

    Idea miala jeszcze ciekawiej - przelewy zrobione po 23:00 niby juz
    były pokazane, a środki dostepne nie były.
    Czyli np likwiduję lokate o 23:10, stany kont prawidłowe,
    a nowej lokaty czy przelac na oszczednosciowe się nie dało.

    Getin ma inny system?

    > Nie pamiętam już, czy czekałem, czy zalogowałem się ponownie,
    > wtedy było już ok.
    > Podobnie z pokazywanymi "nowymi środkami", po jakimś czasie sytuacja się
    > normuje.

    A to juz chyba jawnie piszą, ze pokazują stan z poprzedniego dnia.
    Nie oni jedni zresztą.

    > Tak samo z lokatą, w szczegółach "lokata aktywna", ale w podsumowaniu -
    > jeszcze nie. Czy coś w tym stylu, tak było w kilku miejscach. Nie wiem
    > czy oni wcześniej używali tego samego systemu, czy coś na szybko kupili
    > po tej całej "operacji" na Getinie.

    Raczej ciagle używają tego samego.
    To było przejęcie w całosci (tzn bez kredytow frankowych)

    > Swoją drogą, teraz już całkiem w oderwaniu od konkretnych banków - ta
    > sytuacja z "nowymi środkami" to jest czysta patologia. Zdecydowanie
    > większa niż z najgorszymi indeksowaniami kursem CHF i podobnymi. No,
    > może polisolokaty byłyby blisko (te, które nie były lokatami
    > w przebraniu).

    Ale o co chodzi?
    Promocja taka.

    Tylko po co bankom taka hustawka - dzis mają pieniądze, jutro masowy
    odplyw ... odplyw im sie oplaca?
    Liczą, ze klient zapomni?
    Skuszą dodatkowo lokatami?

    J.