  • 1. Data: 2004-07-30 06:39:23
    Temat: VISA Electron w Niemczech, Szwajcarii, Wloszech i Francji?
    Od: Konrad Zak <k...@n...prawo.uni.wroc.pl>

    czy w Niemczech, Szwajcarii, Wloszech i Francji mozna placic karta VISA
    Electron mBank-u?

    pamietam, ze we Francji bez problemu wyplacalem pieniadze z bankomatu
    jakies 5 lat temu, ale nie moge sobie przypominec, czy placilem nia
    gdziekolwiek chociaz raz.

    pozdrowienia,
    --
    Konrad, Wroclaw
    http://prawo.uni.wroc.pl/~konrad/

  • 2. Data: 2004-07-30 10:56:28
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > czy w Niemczech, Szwajcarii, Wloszech i Francji mozna placic karta VISA
    > Electron mBank-u?
    >
    > pamietam, ze we Francji bez problemu wyplacalem pieniadze z bankomatu
    > jakies 5 lat temu,

    5 lat temu nie było mbanku, więc wątpliwe żebyś płacił ;-)

  • 3. Data: 2004-07-31 12:12:57
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Konrad Zak <k...@n...prawo.uni.wroc.pl> wrote:
> [...]
    >
    > pamietam, ze we Francji bez problemu wyplacalem pieniadze z bankomatu
    > jakies 5 lat temu, ale nie moge sobie przypominec, czy placilem nia

    Z bankomatami nie bedziesz mial najmniejszych problemow. Z platnosiami - to
    raczej tylko w Niemczech, bo to dosc dziwny kraj. Reszta - spokojnie.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 4. Data: 2004-08-01 13:42:50
    Od: "pp" <p...@n...net.pl>

    > Z bankomatami nie bedziesz mial najmniejszych problemow. Z platnosiami -
    > raczej tylko w Niemczech, bo to dosc dziwny kraj. Reszta - spokojnie.

    W Niemczech Visa Electron jest malo uzywana, ale jezeli zobaczysz logo
    "normalnej" Visy przy kasie, to przekonaj panienke, by przejechala Twoim
    delfinkiem przez czytnik i po kilku sekundach dostaniesz autoryzacje :).
    Wiele punktow (np mniejsze supermarkety) jest tylko w systemie ec, ktory z
    Visa nie ma nic wspolnego - tam nie zaplacisz.

    We Francji mialem tylko raz problem - Electron nie zadzialal, classic
    natomiast tak. Pewnie nie bylo polaczenia i classica autoryzowano zastepczo
    czy jak to sie tam nazywa.

    We Wloszech - electron dzialal wszedzie.

    Oczywiscie electronem wyciagniesz kase z kazdego bankomatu z logo Visa
    (kiedys bylo jeszcze logo Plus).
    Nie mialem ani razu problemu (moze mam tyle szczesia)

    Pawel

  • 5. Data: 2004-08-01 20:42:09
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Niektore stacje benzynowe we Francji w trybie samoobslugowym przyjmuja
    wylacznie ichnie karty bankowe i maja VISA w glebokim powazaniu, wypukla czy
    plaska.
    W Szwajcarii automatyczne stacje benzynowe z upodobaniem przyjmuja wylacznie
    banknoty CHF. A w niedziele malo kto pracuje.
    We Wloszech zwykle automat do placenia jest jeden na cala stacyjke. Praktyka
    na Neste 24 moze sie przydac.
    Oczywiscie nie dotyczy to stacji przy autostradach.
    Placac karta za autostrade (tu Niemcy i Szwajcaria odpadaja w przedbiegach)
    dobrze jest walczyc z bezrobociem - pan lub pani skasuja za przejazd nawet
    delfinkiem bez podpisu czy PIN-u. Automat moze byc w kiepskim stanie -
    pozdzierane napisy w dziwnych jezykach, belkotliwe menu glosowe itp. Zeby
    bylo smieszniej, np. we Wloszech po 2 nieudanych probach wczytania karty
    bramka moze przepuscic delikwenta. Trzeba dobrze przestudiowac kwitek -
    oczekuja, ze sie zaplaci w ciagu paru dni, a potem beda dumac nad numerem
    rejestracyjnym, ktory sobie skanuja.
    We Wloszech karty potrafia przyjmowac nawet w discountach. W Niemczech, jak
    wszyscy wiedza, loteria ze wskazaniem na sromotna porazke. Nawet jesli
    technicznie mogliby przyjac platnosc elektronem, to czesto nie chca, bo
    szkoda im impulsu telefonicznego. Za benzyne mozna placic VISA wypukla
    prawie wszedzie. Ale wiele sklepow, nawet duzych, takich kart nie akceptuje.
    Co, oczywiscie, nie oznacza, ze wszystkie.
    Milej wycieczki.
    Jurek