  • 1. Data: 2004-07-29 21:10:29
    Temat: komornik zajął konto
    Od: "ania janke" <a...@W...gazeta.pl>

    witam.
    mam taką sytuację: dziś się dowiedziałam, że komornik zajął mi konto
    na kwotę ponad 2000 złotych. nie dostałam wyroku ani nie pamiętam komu
    mogłam zalegać z taką kwotą. na koncie mam oczywiście więcej niż kwota
    wolna od zajęcia i boję się, że komornik zabierze mi te pieniądze.
    bank oczywiście umywa ręce bo on tylko ma wykonać polecenie komornika.
    dowiedziałam się też, że komornik nie wnika w treść i zasadność wyroku
    nakazującego zapłatę tej kwoty, bo on ma tylko ten wyrok wyegzekwować.
    no i w związku z całą sytuacją mam takie pytania:

    1. czy jak odwołam się do sądu to komornik wstrzyma egzekucję?
    2. a jesli nie wstrzyma to w ciagu ilu dni bank przeleje te pieniądze
    z mojego konta na wskazane przez komornika?
    3. skoro nie dostałam nigdy do rąk wyroku nakazu zapłaty to czy komornik
    może prowadzić tą egzekucję? (w banku zrobili mi ksero tytułu wykonawczego
    bo od komornika też jeszcze nic nie przyszło)
    4. to najprawdopodobniej (raczej 100%) jakaś pomyłka bo nikomu nie zalegałam
    więc co ja powinnam teraz zrobic?

    proszę o odpowiedź kogoś, kto ma doświadczenie bo przeszukując grupę nie
    znalazłam satysfakcjonującej odpowiedzi

    zmartwiona ania

    ps. posłałam też mail na pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2004-07-29 22:51:05
    Temat: Re: komornik zajął konto
    Od: "Marcin" <b...@b...com>

    Użytkownik "ania janke" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > mam taką sytuację: dziś się dowiedziałam, że komornik zajął mi konto
    > na kwotę ponad 2000 złotych. nie dostałam wyroku ani nie pamiętam komu
    > mogłam zalegać z taką kwotą.

    Po pierwsze, zachowaj absolutny spokoj. Pieniadze nie znikaja z rachunku tak
    szybko.

    Czy tytul wykonawczy to druk TYT-1? I czy konto zajal Ci komornik sadowy czy
    urzad skarbowy (na pieczatce moze byc napisane "komornik skarbowy").

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 3. Data: 2004-07-29 23:35:39
    Od: "ania janke" <a...@N...gazeta.pl>

    > Po pierwsze, zachowaj absolutny spokoj. Pieniadze nie znikaja z rachunku tak
    > szybko.

    tzn jak szybko? bo na zawiadomieniu w banku było napisane, że bank ma
    7 dni aby się ewentualnie ustosunkować jeśli przelanie pieniędzy jest
    niemożliwe. myślisz, że bank może dłużej zwlekać? obawiam się, że nie :(

    > Czy tytul wykonawczy to druk TYT-1? I czy konto zajal Ci komornik sadowy czy
    > urzad skarbowy (na pieczatce moze byc napisane "komornik skarbowy").

    na pewno komornik sądowy. do pisma było dołączone ksero tytułu wykonawczego
    i tam bylo napisane, że niby zalegam jednej firmie za to, że nie zapłaciłam
    za zamówiony towar. obawiam się, że ktoś zamówił na moje dane i teraz ta
    firma chce pieniądze ode mnie :( poszli do sądu i dostali nakaz zapłaty
    na mnie, tzn na moje dane bo ja tam nic nie kupowałam :(

    nadal smutna ania

  • 4. Data: 2004-07-30 00:10:54
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    Zerknij na tę ustawę

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20021100968&type=3&name=D20020968Lj.pdf

    a szczególnie na jej art. 80 - 86.

  • 5. Data: 2004-07-30 00:13:05
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004 23:35:39 +0000 (UTC), "ania janke"
    <a...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >firma chce pieniądze ode mnie :( poszli do sądu i dostali nakaz zapłaty
    >na mnie, tzn na moje dane bo ja tam nic nie kupowałam :(

    dziwne. Sąd nie wydaje nakazu zapłaty bez podstaw - choćby bez
    wezwania Ciebie do zapłaty, które powinno poprzedzić pozew. A poza tym
    z całą pewnością powinnaś zostać wezwana do ustosunkowania się do
    pozwu. Jeśli nie, to powinnaś bezzwłocznie próbować wstrzymac
    czynności komornika (za pośrednictwem sądu).
    Najlepiej przejdź się do adwokata - za poradę zapłacisz pewnie nie
    więcej niż 50 zł.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2004-07-30 00:52:26
    Od: "ania janke" <a...@N...gazeta.pl>

    > Zerknij na tę ustawę
    >
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?
    todo=file&id=WDU20021100968&type=3&name=
    > D20020968Lj.pdf
    >
    > a szczególnie na jej art. 80 - 86.

    no ale to nie jest zajęcie administracyjne lecz komornicze. komornik
    sądowy zajął mi pieniądze, a nie poborca skarbowy. nie wiem więc dlaczego
    piszesz o tej ustawie.

    ania

  • 7. Data: 2004-07-30 00:57:55
    Temat: Re: komornik zajšł konto
    Od: "ania janke" <a...@N...gazeta.pl>

    > dziwne. Sąd nie wydaje nakazu zapłaty bez podstaw - choćby bez
    > wezwania Ciebie do zapłaty, które powinno poprzedzić pozew.

    wydaje mi się, że obyło się bez mojej obecności dlatego, że kwota "mała"
    i podobno była przedstawiona faktura jako dowód więc jakieś uproszczone
    postępowanie

    > A poza tym
    > z całą pewnością powinnaś zostać wezwana do ustosunkowania się do
    > pozwu.

    no i to mnie martwi najbardziej właśnie, bo nic nie dostałam wcześniej
    z sądu.

    > Jeśli nie, to powinnaś bezzwłocznie próbować wstrzymac
    > czynności komornika (za pośrednictwem sądu).
    > Najlepiej przejdź się do adwokata - za poradę zapłacisz pewnie nie
    > więcej niż 50 zł.

    chyba tak będę musiała zrobić. ale liczyłam (i liczę nadal) na odpowiedź
    kogoś z banku, kto powiedzieć może po ilu dniach banki przelewają te
    pieniądze. bedę wiedziała ile mam czasu.

    ania

  • 8. Data: 2004-07-30 01:20:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 30 Jul 2004 00:57:55 +0000 (UTC), "ania janke"
    <a...@N...gazeta.pl> wrote:

    >wydaje mi się, że obyło się bez mojej obecności dlatego, że kwota "mała"
    >i podobno była przedstawiona faktura jako dowód więc jakieś uproszczone
    >postępowanie

    bez obecności to nie to samo co bez wiedzy!
    A na fakturze jest czyjś podpis? Sprzedawca twierdzi, że Twój? No to
    ktoś tu jeszcze może beknąć za fałszowanie dokumentów...

    >no i to mnie martwi najbardziej właśnie, bo nic nie dostałam wcześniej
    >z sądu.

    ustal w sądzie - dlaczego tak się stało.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-07-30 05:57:09
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <a...@W...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:cebp45$nad$1@inews.gazeta.pl:

    > ............... nie pamiętam komu
    > mogłam zalegać z taką kwotą. ................

    ten fragment jest najlepszy :)
    co za czasy ....

    ciekawe czy komornik sobie przypomni, z jakiego konta ściągnął dług :))

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 10. Data: 2004-07-30 07:03:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 29 Jul 2004 21:10:29 +0000 (UTC), ania janke naskrobał(a):

> [...]
    > no i w związku z całą sytuacją mam takie pytania:
    >
    > 1. czy jak odwołam się do sądu to komornik wstrzyma egzekucję?

    - najpiew komornik musi wysłać zawiadomienie o wszczęciu egzekucji na
    którym pisze jak być na czyli polecenie i na podstawie jakiego tytułu. Tak
    wiec bey watpienia NIE jest to twoje pierwsye pismo od komornika.
    - dłużnik ma prawo do wglądu w oryginał tytułu wykonawczego.
    - miałaś 14/7 dni o złożenie zarzutów do wszczęcia egzekucji, teraz juz nie
    musi niczego wstrzymywać

    > 2. a jesli nie wstrzyma to w ciagu ilu dni bank przeleje te pieniądze

    - pewnie wtedy gdy mu każe, najpierw policzy precyzyjnie kwotę z kosztami
    egzekucyjnymi

    > 3. skoro nie dostałam nigdy do rąk wyroku nakazu zapłaty to czy komornik
    > może prowadzić tą egzekucję? (w banku zrobili mi ksero tytułu wykonawczego
    > bo od komornika też jeszcze nic nie przyszło)

    musiało przyjść zawiadomienie o wszczęciu egzekucji, a wcześniej z sądu
    nakaz zapłaty.

    > 4. to najprawdopodobniej (raczej 100%) jakaś pomyłka bo nikomu nie zalegałam
    > więc co ja powinnam teraz zrobic?

    kto wie - sama nie jesteś pewno.

    --
    United Devices Cancer Research Project