  • Data: 2006-08-03 10:15:19
    Temat: Re: Urzędy już wiedzą o kontach za granicą!!!!
    Od: Pawel <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    r wrote:
    > Masz konto za granicą - płać
    >
    > Osoby mające konta za granicą powinny opodatkować w Polsce uzyskiwane tam
    > odsetki. Jednak dotychczas w dużym stopniu zależało to od ich dobrej woli.
    > Trudno było bowiem sprawdzić, czy wywiązują się z tego obowiązku.

    Dziwne, bo w banku brytyjskim dokladnie TSB Lloyds tzw. saving account
    (konto oszczednosciowe), ktore jest opocentowanie w odroznieniu od
    wiekszosci cuurent account (konto biezace - nasz ROR) jest opodatkowane
    z urzedu tzn. sa dwie opcje..

    1. Na dzien dobry bank na koniec roku odlicza podatek od uzyskanych
    procentow i wysyla rozliczenie roczne (ktore nalezy uwzglednic w rocznym
    zeznaniu podatkowym) automatycznie przelewajac nalezna sume podatkowa
    na konta urzedu skarbowego lub

    2. Wysyla odpowiedni formularz - deklaracje mowiaca o tym, ze wlascicel
    konta zobowiazuje sie na wlasna reke uwzglednic uzyskany ta droga dochod
    w swoim zeznaniu podatkowym i uiscic z tego tytulu nalezny podatek i
    wtedy nie odciaga podatku z lokaty ale powiadamia urzad skarbowy o
    wielkosci osiagnietego przez wlasciciela dochochodu z odsetek

    Ciekawy jestem co z kontami (oferowanymi przez niektore banki UK) na
    ktorych mozna posiadac czasem do 5.000 funtow w ciagu roku od ktorych
    nie jest pobierany podatek?

    Macie jakies info jak z tym jest w innych krajach?

    pozdrawiam
    Erion