  • 1. Data: 2013-05-23 09:11:23
    Temat: UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
    Od: m...@g...com

    Szykuje się fala podwyżek w polskich bankach. Zmiany zapowiedziało już kilka z nich,
    w tym największy - PKO BP.
    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że w nadchodzących miesiącach banki
    zażądają od nas więcej pieniędzy. Wzrosną prowizje za przelewy, prowadzenie konta,
    karty debetowe i kredytowe czy sprawdzenie salda. Pierwsze zmiany czekają nas już w
    okresie wakacyjnym.

    a tu cały artykuł...

    http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Masz-tam-konto-Zap
    lacisz-wiecej,wid,15668244,wiadomosc.html?ticaid=110
    a30

  • 2. Data: 2013-05-23 09:14:43
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-05-23 09:11, m...@g...com pisze:
> [...]
    konta, karty debetowe i kredytowe czy sprawdzenie salda. Pierwsze zmiany czekają nas

    ... i dziesięciokrotnie spadnie liczba rachunków bankowych ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 3. Data: 2013-05-23 09:38:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:14:43 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:
    > ... i dziesięciokrotnie spadnie liczba rachunków bankowych ;)
    Ales Ty naiwny
    Zwykły kowalski to trochę inny profil jak urzytkownicy tej grupy, nie ma pozakłądane
    po kilkanascie kont a i tez nie bardzo interesuje się co i ile bank mu potraca, nie
    spłaca równiez KK w okresie bezodsetkowym itp.
    Ostatnie decyzje RPP dotyczace obnmiżek oprocentowania sprawiły ze pozyczki gotówkowe
    i limity w KK z których banki mają najwieksze przychody staniały znacząco więc banki
    musza nadrobic spadki przychodów opłatami.
    Jeszcze nie tak dawno oprocentowanie pożyczek gotówkowych, kart i limitów wynosiło
    ponad 20%. teraz pozyczke gotówkowa można bez większego trudu uzyskac z
    oprocentowaniem około 10%. Mniejsze przychody z odsetek instytucje finasowe nadrobią
    zwiększonymi przychodami z opłat. Juz dość dawno pisałem że kończa się czasy
    darmowych kont, wisienek itp. Nadchodzi moim zdaniem normalność- korzystasz z
    jakieśjś usługi to płacisz za nią. Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił chyba
    Milton Friedman.

  • 4. Data: 2013-05-23 09:59:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Thu, 23 May 2013 00:38:21 -0700 (PDT)
    Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > moim zdaniem normalność- korzystasz z jakieśjś usługi to płacisz za
    > nią. Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił chyba Milton

    Wszystko co piszesz robi wrazenie sensownego - ale: dlazego poza Polska
    (np. w Niemczech), mimo jeszcze nizszych stop procentowych, wiekszosc
    kont/kart/przelewow jest po prostu za darmo?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2013-05-23 10:36:10
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:14:43 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

    > [...] Mniejsze przychody z odsetek instytucje finasowe nadrobią
    > zwiększonymi przychodami z opłat. [...]

    Ale przecież nie muszą tego robić, gdyż jest mniejsza inflacja
    więc ostatecznie zarobią tyle samo - tego argumentu używa się,
    przekonując ludzi do nędznie oprocentowanych lokat -
    wypadałoby spytać, czemu w drugą stronę to nie działa :)

  • 6. Data: 2013-05-23 11:47:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:59:17 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    > Wszystko co piszesz robi wrazenie sensownego - ale: dlazego poza Polska
    >
    > (np. w Niemczech), mimo jeszcze nizszych stop procentowych, wiekszosc
    >
    > kont/kart/przelewow jest po prostu za darmo?
    Może niższy koszt pozyskania pieniądza?
    Nie tak dawno był watek o depozytach w UE. W Szwajcari minusowe oprocentowanie w
    Szwecji poniżej 1% w Niemczech pewnie tez oprocentowanie depozytów jest symboliczne

    Skoro piszesz że w niemczech większośc kont jest darmowych to pewnie wiesz to z
    praktyki. ja nie wiem i nie chce mi się szukac. Wiem jednak że np w Szwajcari gdzie
    kuzyn mieszka za konta płaci, za przelewy równiez. sporo innych opłat tam jest. W
    szwecji mam równiez kuzynke i tam tez darmowych obiadków nie ma.

  • 7. Data: 2013-05-23 11:55:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 10:36:10 UTC+2 użytkownik ikarek napisał:
    > Ale przecieďż˝ nie muszďż˝ tego robiďż˝, gdyďż˝ jest mniejsza inflacja
    >
    > wi�c ostatecznie zarobi� tyle samo - tego argumentu u�ywa si�,
    >
    > przekonuj�c ludzi do n�dznie oprocentowanych lokat -
    >
    > wypada�oby spyta�, czemu w drug� stron� to nie dzia�a :)
    Alez własnie tak działa. Nie tak dawno instytucje finsowe rozpieszczały deponentów
    oprocentowaniem niewiele poniżej 10%(chyba jedno z wyższych w UE) Ale kredyty
    gotówkowe to wtedy do 24% dochodziły, KK z automatu nijako 24%(większość popularnych
    KK ma z reguły najwyższe dopuszczalne oprocentowanie). No i wysyp wtedy "darmowych"
    kont, wisienek, zwrotów za zakupy karta itp
    Teraz instytucje finansowe zostały zmuszone do obniżenia cen kredytów, obniżyły więc
    depozyty(spadła również akcja kredytowa to i depozytów mniej potrzeba), zwiększają
    prowizje, opłaty, likwiduja "wiśnie" . Zauwaz że jeszcze rok temu na tej grupie
    praktycznie co tydzień był news odnośnie tzw. "wisienek" Było tego dużo , grupowi
    wiśniobiorcy mnają dzięki temu po kilkanaście kont na osobę pozakładane. Teraz
    zaczyna się okres że wisienek nie ma a nadchodzi czas wprowadzania opłat za te konta
    i karty do nich i kto nie dopilnuje aby zlikwidowac martwe konta to zapłaci.

  • 8. Data: 2013-05-23 12:52:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-05-23, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Teraz instytucje finansowe zostały zmuszone do obniżenia cen kredytów,

    To ale hipotecznych i tych powiązanych z WIBOR. Niespecjalnie wierzę, by produkty
    typu karta kredytowa czy kredyt gotówkowy były powiązane.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2013-05-23 13:19:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:52:11 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > To ale hipotecznych i tych powi�zanych z WIBOR. Niespecjalnie wierz�, by
    produkty

    > typu karta kredytowa czy kredyt got�wkowy by�y powi�zane.
    Spada tzw stopa lombardowa więc i banki nie moga dac wyzszego oprocentowania niż 4
    ktrotnośc stopy lombardowej. generalnie 4 krtotnośc stopy lombardowej to własnie
    oprocentowanie najpopularniejszych kart kredytowych.
    W ciągu roku banki zostały więc zmuszone do obniżenie oprocentowania maksymalnego(a
    takie jest przewaznie na KK i kredytach gotówkowych "dla mas") z 25% do 19%

  • 10. Data: 2013-05-23 13:38:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    wrote:

    >Ales Ty naiwny
    /.../
    >Nadchodzi moim zdaniem normalność- korzystasz z jakieśjś usługi to płacisz za nią.
    i sądzisz, że ludzie nie zrezygnują z usług, które zaczną kosztować?
    Ja sądzę, że zastanowią się, czy owe usługi są im naprawdę potrzebne -
    szczególnie, gdy podwyżkom opłat towarzyszą obniżki oprocentowania
    kont.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski