  • 1. Data: 2006-01-22 17:34:43
    Temat: Transakjce z użyciem PIN'u w bankomacie - pytanie
    Od: "Simkloner" <s...@N...simemu.pl>

    Witam
    Zauważyłem kilka wypłat drobnych kwot z bankomatu, których niedokonałem.
    Jak teraz postapić ? Zwrócić się do banku, policji ?
    Czy jeśli przy bankomacie była kamera to można będzie sprawdzić, kto
    wypłacał ?

    --
    SimKloner
    Strona o klonowaniu kart Sim www.simemu.pl

  • 2. Data: 2006-01-22 17:55:11
    Od: "drac no 4" <n...@p...onet.pl>

    Simkloner napisał:

    > Jak teraz postapić ? Zwrócić się do banku, policji ?

    Najpierw do banku (zastrzec kartę, złożyć reklamację), potem do policji.

    > Czy jeśli przy bankomacie była kamera to można będzie sprawdzić, kto
    > wypłacał ?

    Niepewne, ale też mocno niewykluczone. Ciekawsze jest zawsze kto i jak zdobył
    PIN...

    > SimKloner
    > Strona o klonowaniu kart Sim www.simemu.pl

    Jak widać skanować i klonować można nie tylko karty sim.

  • 3. Data: 2006-01-22 18:05:12
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Simkloner wrote:
> [...]
    > niedokonałem. Jak teraz postapić ? Zwrócić się do banku, policji ?
    > Czy jeśli przy bankomacie była kamera to można będzie sprawdzić, kto

    1. Przesłuchać rodzinę/domowników.
    2. Jeśli się nie przyznają, szybko zastrzec kartę i zgłosić reklamację w
    banku.
    3. Można też zgłosić na Policję, ale najpierw bank.

    Oczywiście istnieje możliwość sprawdzenia nagrania, ale to zależy już od
    konkretnego bankomatu. Dziwią mnie tylko te drobne kwoty, bo złodziej
    profesjonalista to by się w wypłacanie 50 zł nie bawił (chyba, że więcej nie
    było albo za 1 razem 50 zł, a później więcej). Czy jesteś w 100 % pewien, że
    zawsze karta była pod twoją kontrolą?

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2006-01-22 18:28:08
    Od: "Simkloner" <s...@N...simemu.pl>

> [...]
    > nie było albo za 1 razem 50 zł, a później więcej). Czy jesteś w 100 %
    > pewien, że zawsze karta była pod twoją kontrolą?

    Wypłaty były w dwóch bankomatach w jednym centrum handlowym
    kwoty rzędu 200-300 zł, z wyciągu wynika, że w hipermarkecie, w którym nawet
    z ciekawości byłem, jest kamera, ale nie nad bankomatem, ale w pewnej
    odległości w takej okrągłej obudowie, to chyba nie służy raczej do
    filmowania bankomatu tylko ogólnie galerii, więc trudno myśleć co nagrała.
    Drugi bankomat nie ma w pobliżu żadnej kamery ( na chyba, że ukryta w
    bankomacie, ale niestety wątpię aby Euronet się w to bawił, na Infolinii mi
    przecież nie powiedzą ), więc tutaj jest gorsza sytuacja.

    Pozdrawiam
    Simkloner

  • 5. Data: 2006-01-22 22:10:08
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > bankomacie, ale niestety wątpię aby Euronet się w to bawił, na Infolinii
    > mi przecież nie powiedzą ), więc tutaj jest gorsza sytuacja.

    W Euronecie nie ma kamer, ani wielu innych zabezpieczeń. W tych bankomatach
    jest najwięcej skimmingu w Polsce. Jako prywatnemu operatorowi nie zależy im
    na zabezpieczeniach, bo oszustwa obciążają bank lub klienta (z wyjątkiem
    kart chipowych).

  • 6. Data: 2006-01-23 20:02:57
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

> [...]
    > nawet z ciekawości byłem, jest kamera, ale nie nad bankomatem, ale w
    > pewnej odległości w takej okrągłej obudowie, to chyba nie służy raczej do

    złożyłeś reklamację w banku ? co Ci powiedzieli ? czy byłęś na policji ?
    zrozumieli co do nich mówisz ? to była KK czy debetówka ? zwrócili kaskę ?
    jaki to bank ? po jakim czasie zauważyłeś dziwne transakcje ? dlaczego takie
    małe transakcje ? taki ustawiłęś limit czy ktoś myślał że nie zauważysz (np.
    ktoś z rodzinki) pytałeś rodzinkę czy Ci kasy nie wyciągnęli ?! Karta ma
    chipa ?! Czy kiedykolwiek komukolwiek podawałeś kod PIN lub ktoś mógł
    widzieć jak wprowadzasz ? (jak płacisz w sklepach - załaniasz ręką
    PIN-Pad?),

    tyle pytań na dziś :)

    --
    Karol Żwiruk