  • 1. Data: 2023-10-30 00:09:16
    Temat: Re: To dzie są teraz te Kioski RUCH?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 21:34, Animka pisze:
    > Cały czas jakieś kombinacje, a kiosków nie ma.

    Bo w ogóle takie małe kioski przestają mieć sens. W kioskach sprzedawano
    gazety - ale ja nie pamiętam, kiedy ostatni raz miałem gazetę w ręku.
    Jest Internet. Drobne kosmetyki, to teraz się kupuje w sieciówkach.
    Bilety do autobusów są elektroniczne. Nie ma pomysłu do czego te kioski
    by mogły służyć. Jeszcze papierowy tam kupowano, ale teraz to niemodne.
    Nawet już mało gdzie tym handlują.

    Zresztą RUCH, to była taka nakładka. Kioskarze prowadzili własną
    działalność gospodarczą. Budkę wynajmowali od RUCH i umowa nakładała
    obowiązek kupowania od RUCH towaru. No to z automatu RUCH sobie mógł
    ceny "z sufitu" dyktować. Znam szereg sytuacji, gdzie kioskarz po prostu
    dogadywał się właścicielem budki i omijali RUCH. Było taniej, a przy
    okazji nie było przymusu zakupu od RUCH. Co chciał, to od RUCH kupował,
    a resztę. gdzie taniej.

    Dystrybucję prasy przejął chyba KOLPORTER. Zresztą rynek takich drobnych
    zakupów chyba przerzedł na sieć ŻABKA. Przynajmniej u mnie te ŻABKI są
    wszędzie. Po prostu kioski RUCHu stały się zbędne, a nie było pomysłu,
    na co by to zamienić. Wydaje mi się, że drobny handel powinien iść w
    stronę automatów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 2. Data: 2023-10-30 16:33:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Oct 2023 00:09:16 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Bo w ogóle takie małe kioski przestają mieć sens. W kioskach sprzedawano
    > gazety - ale ja nie pamiętam, kiedy ostatni raz miałem gazetę w ręku.

    Dokladnie.

    > Jest Internet. Drobne kosmetyki, to teraz się kupuje w sieciówkach.

    To chyba nie konkurencja, bo kioski sa/były pod ręką, a w z internetu
    bedzie za 2 dni robocze.

    > Bilety do autobusów są elektroniczne. Nie ma pomysłu do czego te kioski
    > by mogły służyć. Jeszcze papierowy tam kupowano, ale teraz to niemodne.
    > Nawet już mało gdzie tym handlują.

    Palaczy moze ubyło, ale chyba ciągle jeszcze są.

    Kolejna sprawa, to warunki w tych kioskach.
    Toalety zazwyczaj brak (były tez troche wieksze), a ogrzewanie teraz
    drogie. Lub chłodzenie.

    > Zresztą RUCH, to była taka nakładka. Kioskarze prowadzili własną
    > działalność gospodarczą. Budkę wynajmowali od RUCH i umowa nakładała

    A nie wiem czy mial wlasną działalnosc - raczej chyba "ajencja".

> [...]
    > dogadywał się właścicielem budki i omijali RUCH. Było taniej, a przy
    > okazji nie było przymusu zakupu od RUCH. Co chciał, to od RUCH kupował,

    Tez niekonieczne to wszystkim pasowało, bo trzeba było sie starac o
    zaopatrzenie.
    We Wrocku się jakos nie potrafili dogadac o ceny/prowizje biletów ...
    no i najpierw znikły bilety z kiosków, potem kioski, a teraz i bilety,
    bo MPK postawiło na elektroniczne ...

    a tym "kupieniem od ruchu" tez nie takie proste było, bo oni
    przyzwyczajeni do swojego modelu, wiec umowa ajencyjna/dystrybucyjna,
    weksel od poręczyciela itd.
    Bo tak wprost kupić się nie dało - przyjąc towar, potem rozliczać.

    > Dystrybucję prasy przejął chyba KOLPORTER. Zresztą rynek takich drobnych
    > zakupów chyba przerzedł na sieć ŻABKA. Przynajmniej u mnie te ŻABKI są
    > wszędzie. Po prostu kioski RUCHu stały się zbędne, a nie było pomysłu,

    Zabki istotnie u mnie sa wszedzie, no - jeszcze jakies małpki czy
    ekspresy były, ale prasa to u nich margines.

    > na co by to zamienić. Wydaje mi się, że drobny handel powinien iść w
    > stronę automatów.

    A jakos tak papierosy u nas nie poszły.

    J.

  • 3. Data: 2023-11-03 18:34:49
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jak sprawdzić pełnoletność?

    -----

  • 4. Data: 2023-11-03 18:44:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Nov 2023 18:34:49 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

    Słuszna uwaga.
    A w innych krajach nie przeszkadzało ?

  • 5. Data: 2023-11-03 19:08:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 listopada 2023 o 18:34:52 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jak sprawdzić pełnoletność?

    e-dowód?

  • 6. Data: 2023-11-05 22:09:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.11.2023 o 18:44, J.F pisze:
    > On Fri, 3 Nov 2023 18:34:49 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    >
    > Słuszna uwaga.
    > A w innych krajach nie przeszkadzało ?

    > J.

    Ojciec Cię nie posyłał do kiosku po fajki?

    MJ

  • 7. Data: 2023-11-06 13:06:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Nov 2023 22:09:45 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Ojciec Cię nie posyłał do kiosku po fajki?

    Moj nie palił :-)

    A to chyba jeszcze gdzies w PRL sie zaczęło "nieletnim papierosow i
    alkoholu nie sprzedajemy".

    J.

  • 8. Data: 2023-11-09 00:38:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2023-11-03 19:08, Dawid Rutkowski wrote:

    > e-dowód?

    To tylko test

    witrak()