  • 1. Data: 2003-06-30 14:37:01
    Temat: Tansze kredyty mieszkaniowe w PKO BP
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    PKO BP SA OBNIŻA OPROCENTOWANIE KREDYTU MIESZKANIOWEGO WŁASNY KĄT I
    POŻYCZKI HIPOTECZNEJ

    Od 1 lipca br. PKO Bank Polski obniża oprocentowanie kredytów
    mieszkaniowych WŁASNY KĄT i pożyczki hipotecznej udzielanych w złotych
    polskich. Nowe oprocentowanie kredytów wynosi już od 6,39%, a pożyczek
    od 7,89%, co oznacza obniżkę aż o 0,83 pp.
    calosc: http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2790

    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-07-01 06:29:54
    Temat: Re: Tansze kredyty mieszkaniowe w PKO BP
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A czym sie tak pasjonujesz?
    PKO BP podaje oprocentowanie co kwartal kalendarzowy w oparciu o WIBOR 3M
    wiec nie jest to dobra wola banku tylko efekt obnizek stop procentowych
    przez NBP.
    Naucz sie podawac informacje w sposob obiektywny. W ofercie PKO BP nie
    zmienilo sie przeciez dokladnie nic.

  • 3. Data: 2003-07-01 06:49:30
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieszkaniowych WŁASNY KĄT i pożyczki hipotecznej udzielanych w złotych
    > polskich. Nowe oprocentowanie kredytów wynosi już od 6,39%,

    Moja się cieszyć :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-07-01 07:46:51
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > polskich. Nowe oprocentowanie kredytów wynosi już od 6,39%, a pożyczek
    > od 7,89%, co oznacza obniżkę aż o 0,83 pp.

    Jak pisał Darek nie jest to obnizka tylko komsekwencja reguły oprocentowania

    ******** WIBOR3M +marża *************

    W PKOBP WIBOR3M jest liczony jako srednia z "prawie" dwóch ostatnich miesięcy
    (maj, czerwiec) i pozostaje STAŁY przez cały KWARTAŁ (lipiec, sierpień,
    wrzesień) Tak wyliczony WIBOR3M=5,39% co wraz z najniższą marżą daje 6,39%.
    W KB WIBOR3M się zmienia co miesiąć (średnia z 10 ostatnich dni roboczych
    poprzedniego miesiąca). Tak wyliczony WIBOR3M =5,36% (jeszcze nie ma stosownej
    informacji na sttronie KB - ach Ci ludzie od reklamy, trzeba by ich zwolnić)

    Wniosek z metod liczenia WIBOR3M:

    Jeżeli WIBOR3M będzie spadał (a wszystko na to wskazuje - www.money.pl)
    oprocentowanie w KB - będąc w lipcu mniejsze o 0,03% niż w PKOBP - w sierpniu
    obniży się już zauważalnie w stosunku do PKOBP, nie mówiąć o wrześniu; w PKOBP
    zmieni się dopiero od 1 pażdziernika

    Pozdrowienia Tensor1

  • 5. Data: 2003-07-01 08:07:48
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski)

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > sierpień,
    > wrzesień) Tak wyliczony WIBOR3M=5,39% co wraz z najniższą

    czyli WIBOR 3M za okres 25.05.2003 - 24.06.2003 ;-)
    i tak co kwartal; zmiana oprocentowania to wiec nie rewolucja a zmiana
    przewidziana zawsze o ile WIBOR 3M wahnie sie wiecej niz o 0,2 pp

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 6. Data: 2003-07-01 11:47:48
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Darek <g...@p...fm> wrote:
    > Naucz sie podawac informacje w sposob obiektywny. W ofercie PKO BP nie
    > zmienilo sie przeciez dokladnie nic.

    Przecież on tylko zacytował komunikat banku. Pretensje powinieneś
    adresować do "Marek Kłuciński, PKO BP" (zgodnie z podpisem z komunikatu).

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10347 dzień życia, sprawność

  • 7. Data: 2003-07-01 18:06:30
    Od: "Michal" <f...@w...pl>

    Witam,

    > Jak pisał Darek nie jest to obnizka tylko komsekwencja reguły
    oprocentowania

    > ******** WIBOR3M +marża *************

    Nie jestem w 100% pewien, ok. miesiąc temu rozmawiałem w PKO BP na temat
    K.M. - zaproponowano mi marżę 1.8%, a dzisiaj już 1% - czyli może nie tylko
    obniżka WIBOR3M?...

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2003-07-01 20:45:51
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > K.M. - zaproponowano mi marżę 1.8%, a dzisiaj już 1% - czyli może nie tylko

    Tego typu komunikaty pojawiaję się systematycznie co kwartał i nie mają nic
    wspólnego z obniżką marży.

    Banki podają marżę wg. zasady "od x%". W zależności od im tylko wiadomych
    parametrów określają jej wielkość dla konkretnego klienta. Pewnym (nie
    całkowitym) wyjątkiem jest KB, który dla większości klientów proponuje dolną
    granicę (tzn. 1,5%% przy wkładzie własnym do 40% oraz 1% dla wkładu 40% i
    więcej). Są jednak także pazerne Oddziały KB, które tą marżę zwiększają. Trzeba
    je omijać z daleka podobnie jak Oddziały PKOBP też to (częściej) praktykujące.

    Pozdrowienia Tensor1.