    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d388c3e$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <qha5mq$nm5$1@gioia.aioe.org>
    <5d38a361$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhadc0$1rnu$1@gioia.aioe.org>
    <5d39c801$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhchr2$1cvg$1@gioia.aioe.org>
    <5d39d233$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhckr2$1rlt$1@gioia.aioe.org>
    <5d39dc35$0$535$65785112@news.neostrada.pl> <qhco26$avs$1@gioia.aioe.org>
    <79kssmpzhlgs$.whw6cf6ciz6q$.dlg@40tude.net>
    <qhehj8$7gs$1@gioia.aioe.org> <5d3adcfd$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <qheqfs$1j22$1@gioia.aioe.org>
    <5d3af833$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <qhev1j$8je$1@gioia.aioe.org>
    <5d3b22f6$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhfkq9$1glr$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sat, 27 Jul 2019 16:06:07 +0200

    Dnia Fri, 26 Jul 2019 21:37:26 +0200, Szymon napisał(a):

    > Nie tylko chce - może wręcz pożądać! ;-) Co ciekawe wykupując za PLN
    > obligacje ma 1,5% plus inflacja. Na dziś 4,6%. Dla nas to niezłe
    > odsetki, a dla "Zachodu"? Interes życia!

    Jak jestes drukarzem, to twoje obligacje szybko sie moga zmienic w
    1.5% minus inflacja.

    No ale Zachod pewnie juz zapomnial jak pozyczal Gierkowi :-)

    > Co ciekawe... Jeśli dodrukowane PLN przez NBP zostaną wydane na złoto w
    > UE... Ktoś kto kupił wrzuci w obligacje... To de facto dodrukowane PLN
    > nie zasilą rynku. Kurs PLN się nie ruszy. A złoto masz. Wszyscy szczęśliwi.

    No jak nie ? A co sie z tymi PLN stanie ?
    Rzad je zaraz wyda, albo wydal juz wczesniej, teraz roluje :-)

    > Może tak: najnowszy model mercedesa oferowany na parkingu przy Biedronce
    > za 20.000 zł.
    > Warto czy nie?
    >
    > Tak - mam gdzieś kursy, szacunki itd. Najpewniej narażę się na zarzut
    > paserstwa i to ja będę musiał udowodnić, że działałem w dobrej wierze.
    >
    > Nie - słusznie. Kurs EUR i wiedza uważana za powszechną wskazuje, iż
    > najnowszy model mercedesa (a właściwie żaden nowy samochód) nie może
    > kosztować 20.000 zł.

    No to Niemiec dobrze wie ile ten towar euro kosztuje, i ze Polak mu
    oferuje za polowe. O zlotowce nie musi nawet slyszec.

    > Argument nonsensowny.

    Podstawowy.

    > Wejdź w III filar, bo za 20 lat na emeryturze
    > będziesz piękny i bogaty. Teraz: wejdź w PPK, bo już za kilka dekad...
    > Nie cofniesz czasu. Lepiej postępować mądrze już dziś niż za 5 lat.

    No dzisiaj. Wiec zaloz osobne konto na handelek waluta, wejdz w 3
    filar lub PPK ... i za 10 lat napisz, co by bylo, gdybys zainwestowal
    w zloto :-)

    > Tylko zastanów się... To ma być inwestycja. Złoto przez rok - jak
    > twierdzisz - zyskało 16%. Po odliczeniu spreadów - powiedzmy 10%. W tym
    > czasie obrót walutą da Ci wielokrotnie większy zysk.

    Albo wieksza strate :-)

    > Gdy niektórzy wieszczyli skok złota na 1700, tymczasem można zarobić na
    > USD i EUR.

    Tylko jeszcze spisz ceny jakis towarow. Mieszkania np.

    > Nie, forex to zupełnie inna historia. 80% klientów ponosi straty.

    A przeciez zasada dokladnie ta sama :-)

    > Do tego trzeba mieć euro - niski spread jest tu kluczowy, a na euro jest
    > najniższy.

    > Tak - czyli szanse 50% (na foreksie 80-20). Inna sprawa, że pewne
    > czynniki makro dają Ci szanse na - powiedzmy - 60-40. Wystarczy, by
    > dobrze inwestować.
    > Co bym zrobił, gdyby spadło? Piramidowałbym. Proste.

    A kurs by dalej spadal, i spadal, az by na piramide zabraklo.
    80% ponosi straty :-)

    J.