    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Wed, 24 Jul 2019 16:31:13 +0200
    <qh988u$dnd$1@gioia.aioe.org> <5d3841f1$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh9hne$1pu3$1@gioia.aioe.org>
    <5d386577$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-07-24 o 16:02, J.F. pisze:

    > Ale ja nie chce karty tylko na Polske ...

    Zatem każdy powinien mieć wybór. Ja chciałbym kartę tylko na PL.
    Podejrzewam, że 99% klientów także karta na Wenezuelę nie jest potrzebna.

    > Nie zmuszal i jakos dzialalo.

    Nie do końca. Liczba fraudów coraz większa. Co ciekawe - banki od
    pewnego czasu obniżały poziom zabezpieczeń. Na przykład rezygnowały z
    tokena sprzętowego.
    Pamiętam w mBanku hasła jednorazowe - dużo bezpieczniejsze niż SMS. Po
    pewnym czasie wprowadzono opłaty za nie. Podobnie jak wymuszono na
    bankach ograniczenie odpowiedzialności klienta bodaj do 150 euro czy
    umożliwienie rezygnacji z kart bezstykowych. Właściwie przykłady można
    mnożyć, gdzie stosowne rekomendacje czy przepisy zmuszały banki do
    podniesienia bezpieczeństwa, z którego tak chętnie rezygnowano.
    Najbliższe zmiany już we wrześniu.

    > Zrozum, ze nie bylo ochrony.

    Tylko co to może obchodzić klienta? Jeśli nie radzisz sobie z nożyczkami
    to nie zostawaj fryzjerem.

    > Jakby tam przyszedl wlasciciel, to tez by mu wyplacono, a potem
    > naliczono kare za debet, bo nie wolno.

    Niestety nie masz racji. Wypłata gotówkowa mogła być do wysokości salda.

    > Ktos kiedys pisal, ze regularnie robil debet wyplacajac z bankomatu,

    Z pewnością z bankomatu off-line. Tymczasem mówimy o wypłacie w oddziale
    banku, gdzie jest możliwość sprawdzenia stanu konta. No - powinna być ;-)

    > PKO mu odsetki naliczal, upomnienia slal, karty blokowal - i za nic mial
    > wyjasnienia, ze przeciez regularnie tez splaca, a to najdrozsza forma
    > kredytu, wiec powinni cieszyc sie z takiego klienta.

    Klient narusza umowę. Bank ma prawo mu dać wypowiedzenie i tyle. Tu
    mówimy o wspieraniu fraudów i czerpaniu z nich korzyści.
    Przyjmując Twój tok myślenia klient, któremu ukradziono 20 czeków
    musiałby się liczyć ze stratą 20.000 zł, choć na koncie mógłby mieć
    zero. Wydaje mi się to myśleniem jednak absurdalnym.

    > No bo OK, poza tym, to na moje dobro, wiec OK :-)

    Typowa mentalność Kalego.

    > Tylko jak sie przepisy zmienily, to te p* bankstery nie ostrzegly, ze
    > teraz to sie nie oplaca ...

    I kolejny przykład, gdzie banki zmuszono do respektowania prawa. Bo
    obowiązek podatkowy to jednak prawa, a świadome jego naruszanie... no cóż...