  • 1. Data: 2006-08-29 18:21:46
    Temat: Tajne tabele kursów walut
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Witam
    Ostatnio dochodziłem się z bankiem, dlaczego kurs
    franka z tabeli na ich stronie nie jest zgodny
    z kursem po jakim przeliczyli mi ratę kredytu.

    No i dowiedziałem się, że bank ma dwie tabele kursów,
    jedną od 8:00-14:30 i drugą od 14:30. Tej drugiej
    nie da się nigdzie zobaczyć, ale "mogą mi wystawić
    zaświadczenie" o kursie :)
    Oczywiście raty są płacone na koniec dnia po kursie
    z drugiej tabeli, który często jest wyższy niż
    kurs w pierwszej. Przykład: kurs rano 2.49zł, kurs
    po południu prawie 2.52zł, kurs dnia następnego rano
    znou 2.49 z groszami. To daje parę zł różnicy
    na racie.

    Pytania mam takie:
    1. Czy to zgodne z prawem takie utajnianie kursów?
    Jak ja mam kontrolować swój kredyt???
    2. Czy inne banki też mają takie "tajne" tabele?

    Na razie nie podam nazwy banku...
    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 2. Data: 2006-08-29 18:35:48
    Temat: Re: Tajne tabele kursów walut
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Miroo napisał(a):

    > Pytania mam takie:
    > 1. Czy to zgodne z prawem takie utajnianie kursów?
    > Jak ja mam kontrolować swój kredyt???

    Pytanie pomocnicze: bank nie podaje go w ogóle, czy jedynie ograniczenie
    występuje w przypadku strony internetowej? Innymi słowy czy
    oddziały/infolinia podają aktualny popołudniowy kurs?

  • 3. Data: 2006-08-29 19:37:10
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Tue, 29 Aug 2006 20:35:48 +0200, name: Wojciech Nawara:

    > Pytanie pomocnicze: bank nie podaje go w ogóle, czy jedynie ograniczenie
    > występuje w przypadku strony internetowej? Innymi słowy czy
    > oddziały/infolinia podają aktualny popołudniowy kurs?

    Tego nie wiem :)
    Czy zamierzasz codziennie do nich dzwonić żeby obserwować
    kursy, czy też raz na miesiąc i prosić o przedyktowanie
    całego miesiąca?

    Odpowiedź z banku jest jakaś dziwna:
    "[...] Niestety z poziomu Oddziału nie mamy możliwości
    zmiany kursu na stronie. Jednak cały czas trwają
    prace aby na Naszych stronach były podawane
    dwie tabele kursowe. [...]"

    Czemu mieliby zmieniać kursy na stronie z jakiegoś oddziału?
    No i te prace co cały czas trwają... Ile czasu można
    coś takiego robić? Stronę już mają, brakuje tylko tych
    drugich tabel. Zwykłe ściemnianie i tyle.

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 4. Data: 2006-08-29 19:48:29
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Miroo napisał(a):

    > Tego nie wiem :)
    > Czy zamierzasz codziennie do nich dzwonić żeby obserwować
    > kursy, czy też raz na miesiąc i prosić o przedyktowanie
    > całego miesiąca?

    Zmierzam jedynie do tego, że nikt bankowi nic nie zrobi strasznego
    jedynie z takiego powodu, że nie aktualizuje odpowiednio często swoich
    tabel na stronie internetowej. Ja zdaję sobie sprawę z uciążliwości i
    irracjonalności sytuacji etc, ale jednak podstawowym "kanałem dostępu"
    banku jest jego oddział. Tam pewnie uzyskasz informacje o aktualnych
    kursach, czy to rano, czy po południu. Podobnie na infolinii (ale tego
    już taki pewien nie jestem).

    Mimo, że masz rację, to nie ma się do czego formalnie bardzo doczepić -
    opóźnienie aktualizacji strony to jeszcze nie przestępstwo, o ile bank
    nie ukrywa tej informacji W OGÓLE. Co innego, gdyby cały bank jako taki
    podawał jedynie kursy poranne, a liczył po popołudniowych.

    Chyba, żeby potraktować tabelę kursów jako część oferty banku. Sam nie
    wiem. Czy leci z nami prawnik?

    > drugich tabel. Zwykłe ściemnianie i tyle.

    Najprawdopodobniej masz rację, chociaż wielkiej teorii spiskowej to bym
    nie układał...

  • 5. Data: 2006-08-30 06:57:53
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:ed25m6$s6v$1@news.elsat.net.pl...

    > Najprawdopodobniej masz rację, chociaż wielkiej teorii spiskowej to bym
    > nie układał...

    Nie chodziło mi o teorie spiskowe w tym przypadku, ale
    o "manie klienta w d..." i wciskanie kitu :)

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 6. Data: 2006-08-30 20:14:28
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Miroo napisał:

    > Witam
    > Ostatnio dochodziłem się z bankiem, dlaczego kurs
    > franka z tabeli na ich stronie nie jest zgodny
    > z kursem po jakim przeliczyli mi ratę kredytu.

    a co to za bank?

    i czy na ich stronie jest archiwum kursow? (i czy tez tam sa po dwa
    kursy dziennie).

    ostatnio rozmawialem z gosciem z ing i ten probowal mnie przekonywac, ze
    nbp tez publikuje dwa kursy dziennie, ale jakos to przekonywanie slabo
    mu poszlo.

    pozdr

  • 7. Data: 2006-08-31 06:31:07
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "o`rety" <o`rety@pl.pl> napisał w wiadomości

    > a co to za bank?
    >
    > i czy na ich stronie jest archiwum kursow? (i czy tez tam sa po dwa kursy
    > dziennie).

    Jest archiwum kursów, ale tylko i wyłącznie pierwszej tabeli.
    Co ciekawe numeracja tabel jest ciągła, czyli "druga tabela"
    ma swoją oddzielną numerację.

    http://www.kredytbank.pl/kursy_walut

    Miroo (http://miroo.ovh.org)