  • 1. Data: 2003-07-09 11:34:20
    Temat: TP SA akcje - gdzie korzystnie SPRZEDAC
    Od: "Raffa" <r...@i...pl>

    Witam,

    zbieram na zakup domu, matka dysponuje akcjami TP SA, gdzie jak
    najkorzystniej je sprzedac ??

    zbieram na zakup domu potem biore kredyt mieszkaniowy na refinansowanie
    zakupu
    (wlasciciel stary beton i nia ma szans na umowe przedwstepna)

  • 2. Data: 2003-07-09 11:43:50
    Temat: Re: TP SA akcje - gdzie korzystnie SPRZEDAC
    Od: "Michal" <p...@N...gazeta.pl>

    > matka dysponuje akcjami TP SA, gdzie jak
    > najkorzystniej je sprzedac ??

    A o giełdzie słyszałeś?

  • 3. Data: 2003-07-09 12:05:57
    Od: "Raffa" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Michal" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A o giełdzie słyszałeś?

    tak, samochodowej ;-)

    chodzi o to jak najkorzystniej ?? w jaki sposob ?? (bo musze sprzedac na
    dniach)

    chodzi o oplaty, podatek itp ??

  • 4. Data: 2003-07-09 13:28:55
    Od: "oporek2" <o...@p...onet.pl>

    W artykule beh0hk$sv1$...@n...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Raffa z adresu <r...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    >>
    > tak, samochodowej ;-)
    >
    > chodzi o to jak najkorzystniej ?? w jaki sposob ?? (bo musze

    Coś o itp znalazłem ;)
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.wgpw&aid=25420266

  • 5. Data: 2003-07-09 15:04:03
    Od: "Robek" <r...@f...pl>

    Użytkownik "Raffa" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > tak, samochodowej ;-)
    >
    > chodzi o to jak najkorzystniej ?? w jaki sposob ?? (bo musze sprzedac na

    Za sprzedaz akcji poza parkietem groza ci Kolego paragrafy i to dosc powazne
    (grzywna do 1M PLN)
    to powinno Cie sklonic do zalozenia rachunku inwestycyjnego i sprzedazy
    aukcji na gieldzie.
    Dodam ze prawdopodobnie juz karalne jest sama chec sprzedazy.

    pozdrawiam

    Robek

  • 6. Data: 2003-07-09 17:47:12
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <beh0hk$sv1$1@nemesis.news.tpi.pl>, r...@i...pl says...

> [...]
    > >
    > tak, samochodowej ;-)
    >
    > chodzi o to jak najkorzystniej ?? w jaki sposob ?? (bo musze sprzedac na

    Generalnie to na GWP poprzez biuro maklerskie (gdyz tam znajdziesz
    najwieksza ilosc inwestorow chetnych kupic te akcje).
    Jesli chodzi ci o oplaty zwiazane z prowadzeniem rachunku maklerskiego i
    prowizja zasprzedaz to nie jestem w stanie ci powiedziec, ktore biuro
    robi to najlepiej.

    Jesli masz w reku tylko swiadectwo depozytowe to chyba nie uda ci sie
    zrobic tego "na dniach". Swiadectwo depozytowe wymaga potwierdzenia u
    sponsora emisji i "przetrasnferowania" akcji pomiedzy biurami
    maklerskimi. Kiedys to trwalo kilka tygodni (teraz nie wiem .... nie
    bawilem sie w rynek pierwotny)

    Jezli mowisz o akcjach pracowniczych nabytych nieodplatnie to bedzisz
    musial odprowadzic podatek (chyba PT-11????)

    AP

  • 7. Data: 2003-07-09 20:40:45
    Od: "Czedu" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Raffa" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > chodzi o to jak najkorzystniej ?? w jaki sposob ?? (bo musze sprzedac na
    > dniach)
    >
    > chodzi o oplaty, podatek itp ??

    Poza gielda mozesz sprzedac, ale :
    1) musisz znalezc kupca
    2) spisac umowe kupna-sprzedazy
    3) zaplacic podatek od umowy (bylo 2%)
    4) zaplacic podatek zryczaltowany od sprzedazy akcji pracowniczych.
    5) cena sprzedazy bedzie nizsza niz na gieldzie o okolo 20% (takie dyskonto
    biora zawodowcy)
    Latwiej bedzie zalozyc rachunek inwestycyjny w biurze maklerskim i sprzedac
    przez gielde.
    Podatek niestety bedziesz musial zaplacic.

    Pozdr CD

  • 8. Data: 2003-07-09 22:41:04
    Od: f...@w...pl

> [...]
    > aukcji na gieldzie.
    > Dodam ze prawdopodobnie juz karalne jest sama chec sprzedazy.

    Robek , nie plec glupot.Akcje sa juz dawno wprowadzone do publicznego
    obrotu , doczytaj Ustawe.
    Akcje te mozna tez sprzedac na mocy zwyklej umowy cywilno-prawnej. Wazne ,
    zeby oplacic US , Dom Maklerski dokona przeksiegowania.

    tez pozdrawiam

    raffek

  • 9. Data: 2003-07-09 22:43:01
    Od: f...@w...pl

> [...]
    >
    > Jezli mowisz o akcjach pracowniczych nabytych nieodplatnie to bedzisz
    > musial odprowadzic podatek (chyba PT-11????)

    PIT-13

  • 10. Data: 2003-07-10 04:37:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Robek" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Dodam ze prawdopodobnie juz karalne jest sama chec sprzedazy.

    Bzdura. Zamiar w polskim prawie nie jest karalny.

    Pozdrawiam,
    Washko