  • 1. Data: 2004-08-02 07:37:09
    Temat: Studencki Sokrates w Hiszpanii
    Od: Michal Sznajder <m...@D...pkobp.pl>

    Witam

    Jestem studentem i na jesieni wyjezdzam do Walencji w Hiszpanii na
    stypendium z programu Sokrates. I mam problem z wyborem metody dostepu do
    pieniedzy w tej Hiszpani. Obecnie mam konto w mBanku, z ktorego jestem
    bardzo zadowolony i konto w PKOBP, ktore mam zamiar zlikwidowac (trzymalem
    dla sieci bankomatow ale odkad mam dostep do bankomatow BZWBK to przestalo
    miec dla mnie takie znaczenie - jestem z Wroclawia).

    Pieniadze na wyjazd i utrzymanie bede mial zarowno w PLN (polskie
    stypendium) jak i w Euro (stypendium Sokratesa). Bedzie tego 2-4 tysiace
    PLN miesiecznie. Potrzebuje miec jak najtanszy dostep do tych pieniedzy w
    Hiszpani.

    Pomysl jest taki: zakladam konta w City Banku, zlotowkowe i walutowe, biore
    karte Maestro, ktora dopinam do walutowego. W Walencji jest pare bankomatow
    City i moge wyplacac bez prowizji. Konto likwiduje po powrocie.

    Co o tym myslicie?

    Michal Sznajder

  • 2. Data: 2004-08-02 11:25:39
    Temat: Re: Studencki Sokrates w Hiszpanii
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michal Sznajder" <m...@D...pkobp.pl>
    napisał w wiadomości
    35...
> [...]
    bankomatow
    > City i moge wyplacac bez prowizji. Konto likwiduje po powrocie.

    1. Kto będzie wpłacał EUR (twoja macierzysta uczelnia z Polski czy jakas
    agenda tego propgramu zlokalizowana "gdzies w Europie/strefie EUR") i czy
    może to robić na konto założone w Hiszpanii?

    2. Kiedy nastąpi pierwsza wplata EUR, ile czasu po wyjezdzie? Zwykle
    najtanszy i najwygodniejszy jest bank miejscowy.

    3. W podany przez Ciebie sposób dostaniesz się do konta walutowego, a co ze
    zlotowkami?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2004-08-02 14:38:20
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Gratuluje stypendium w Espagni!!! Piekny kraj i jakie dziewczyny!

    Polecam zalozyc konto w banku miejscowym jak juz tam dotrzesz - sam bylem na
    stypendium tyle ze w Belgii. Uniwerek przelewal mi kaske na tamtejsze konto i
    cale koszty (wszystkie prowizje) bral na siebie - wiec super! Poza tym lokalny
    bank na pewno ma wiecej bankomatow i innych gadzetow niz Sziti bank...

    Milego 'sokratesowania'!

    Marcin

  • 4. Data: 2004-08-02 16:49:24
    Od: Michal Sznajder <m...@D...pkobp.pl>

    Witam

    Dnia 02 sie 2004 napisano w wiadomosci

    > Uzytkownik "Michal Sznajder" <m...@D...pkobp.pl>
    > napisal w wiadomości
    35...
    [...]
    > biore
    > bankomatow

    > 1. Kto bedzie wplacal EUR (twoja macierzysta uczelnia z Polski czy
    > jakas agenda tego propgramu zlokalizowana "gdzies w Europie/strefie
    > EUR") i czy moze to robic na konto zalozone w Hiszpanii?

    Pieniadze wplaca moja polska uczelnie. Nie wiem jakim problemem moze byc
    przelew zagraniczny, bo do konca sierpnia osoba odpowiedzialna za finanse
    jest na urlopie 8(.

    > 2. Kiedy nastąpi pierwsza wplata EUR, ile czasu po wyjezdzie? Zwykle
    > najtanszy i najwygodniejszy jest bank miejscowy.

    Pierwsza wplate przypuszczam otrzymac od razu na poczatku wyjazdu. Bardzo
    mozliwe, ze bedzie to calosc stypendium mi przyznanego (kolo 1500 Euro).

    > 3. W podany przez Ciebie sposób dostaniesz sie do konta walutowego, a
    > co ze zlotowkami?

    Zlotowki mnie nie interesuja, bede przelewal zawsze na walutowe. Konta
    potrzebuje tylko na uzytek zagraniczny - bede wybieral zawsze w Euro. W
    Polsce to co mam to mi wystarcza. Czyli po powrocie konto likwiduje.

    Michal Sznajder

  • 5. Data: 2004-08-02 16:51:31
    Od: Michal Sznajder <m...@D...pkobp.pl>

    Witam

> [...]

    > tamtejsze konto i cale koszty (wszystkie prowizje) bral na siebie -
    > wiec super! Poza tym lokalny bank na pewno ma wiecej bankomatow i

    Rozumiem ze masz na mysli Polski uniwerek? A jak dostawales sie do
    pieniedzy w zlotowkach (czyli na przyklad pomoc rodzicow 8)?

    Michal Sznajder