  • 1. Data: 2004-08-01 21:55:26
    Temat: Konto bankowe zmarlej osoby.
    Od: "Pietrach" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Hipotetyczna sytuacja:

    Umiera moj ojciec nie wspominajac w testamencie o zadnym koncie bankowym,
    mimo ze takie prawdopodobnie posiada.W domu nie istnieja zadne dokumenty
    poswiadczajace istnienie takiego konta.(Matka takze nie zyje)

    Pytania:

    1) Czy jesli takie konto faktycznie istnieje, to mam do niego jakiekolwiek prawo?
    2) Czy jest jakas mozliwosc odnalezienia takiego konta?
    (miasto jest prawdopodobnie znane, bank nie)
    3) Czy w przypadku nieodnalezienia konta pieniadze przepadaja na rzecz banku?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi
    Pietrach

    p...@o...org.pl
    p...@y...co.uk

  • 2. Data: 2004-08-02 08:17:41
    Temat: Re: Konto bankowe zmarlej osoby.
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Pietrach" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 1) Czy jesli takie konto faktycznie istnieje, to mam do niego jakiekolwiek
    prawo?

    Dziedziczysz na zasadach ogolnych, czyli jesli jestes jedynym dzieckiem
    zmarlego, to nalezy ci sie 1/2.

    I skoro to hipotetyczna sytuacja, to najlepiej zabezpieczyc sie juz teraz
    wykonujac zapis na wypadek smierci i wowczas nie ma zbednych klopotow.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 3. Data: 2004-08-02 08:40:20
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Daniel M.J." napisał w wiadomości >

> [...]
    >
    > I skoro to hipotetyczna sytuacja, to najlepiej zabezpieczyc sie juz teraz
    > wykonujac zapis na wypadek smierci i wowczas nie ma zbednych klopotow.

    no swietnieee-, tylko wyjasnij niby dlaczego 1/2, skoro oboje rodzice nie
    żyją, a z info Piertacha nie wynika ile i czy w ogóle ma rodzeństwo??? Kto
    ma dostac ta drugą polowę??? Moim zdaniem jesli jest jedynakiem przysługuje
    mu cały spadek po rodzicach, a jeśli ma rodzeństwo spadek dzieli się równo
    pomiedzy wszystkie dzieci
    weronika

  • 4. Data: 2004-08-02 08:41:27
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Daniel M.J. wrote:

    > I skoro to hipotetyczna sytuacja, to najlepiej zabezpieczyc sie juz teraz
    > wykonujac zapis na wypadek smierci i wowczas nie ma zbednych klopotow.

    w polsce to nie takie proste, nie wystarcza odpowiedni zapis.

    --
    GideoN

    Usun [NO_SPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 5. Data: 2004-08-02 10:37:43
    Od: "Pietrach" <w...@p...onet.pl>

    Nie jestem jedynym dzieckiem.Mam brata. W takiej sytuacji podziel jest
    dokonywany po polowie??

    Pietrach

  • 6. Data: 2004-08-02 11:22:46
    Od: GideoN <gideon@[NO_SPAM]npnet.org>

    Pietrach wrote:
    > Nie jestem jedynym dzieckiem.Mam brata. W takiej sytuacji podziel jest
    > dokonywany po polowie??
    >
    > Pietrach

    tak

  • 7. Data: 2004-08-02 18:16:49
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Pietrach" napisał w wiadomości
    > Nie jestem jedynym dzieckiem.Mam brata. W takiej sytuacji podziel jest
    > dokonywany po polowie??
    >
    > Pietrach

    Jak najbardziej, spadek należy się Wam obu w rownych częsciach ( czyli po
    1/2), chyba że ( choć nie przypuszczam) Twoi rodzice wcześniej
    wydziedziczyli brata.
    weronika

  • 8. Data: 2004-08-03 02:46:50
    Od: "krab" <k...@k...pl_____>

    Użytkownik "Pietrach" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2) Czy jest jakas mozliwosc odnalezienia takiego konta?
    > (miasto jest prawdopodobnie znane, bank nie)

    pozostaje ci albo samodzielnie zlozyc pismo do kazdego banku (wraz z ksero
    sadowego nabycia spadku) albo czekac az cos przysla (nie musza),
    pismo moze byc np sprawie zamkniecia konta i przekazania ewentualnych
    srodkow zgodnie z decyzja spadkowa

    > 3) Czy w przypadku nieodnalezienia konta pieniadze przepadaja na rzecz
    banku?

    zazwyczaj laduje po pewnym czasie na koncie nieoprocentowanym, czyli jakby
    wlasnym banku, mozna sie upomniec o swoje - wowczas oddadza jw o ile oplaty
    nie zjedza calosci ulokowanej kwoty

  • 9. Data: 2004-08-03 10:17:00
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "weronika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > no swietnieee-, tylko wyjasnij niby dlaczego 1/2, skoro oboje rodzice
    nie
    > żyją, a z info Piertacha nie wynika ile i czy w ogóle ma rodzeństwo???

    Dlatego ze zalozylem istnienie zony zmarlego (kolejnej).

    Daniel

  • 10. Data: 2004-08-03 21:05:05
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Daniel M.J." <q...@c...pbz> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "weronika" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > nie
    >
    > Dlatego ze zalozylem istnienie zony zmarlego (kolejnej).
    >
    > Daniel

    Racja, sorry o ewentualnej macosze P. nie pomyślałam;)
    weronika:)