  • 1. Data: 2005-05-16 13:17:08
    Temat: Statystyki napadów na banki w Polsce
    Od: " Rumburak" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam wszystkich!
    Na portalu Interia ukazał sie artykuł na temacz częstości napadów na banki w
    Europie. Przy okazji zamieszczono statystyki pokazujące ilości napadów na
    banki w Polsce, w poszczególnych latach. Oto one:

    Liczba napadów na banki:
    1990 - 3
    1991 - 8
    1992 - 18
    1993 - 16
    1994 - 13
    1995 - 7
    1996 - 12
    1997 - 16
    1998 - 40
    1999 - 46
    2000 - 91
    2001 - 67
    2002 - 88
    2003 - 77
    2004 - 74
    2005 - 6

    Prosze zwrócić uwagę, na gwałtowny wzrost ilości napadów począwszy od roku
    1998, t.j. roku, w którym zaczął obowiązywać nowy Kodeks Karny.
    Trudno o lepszą ilustrację skutków jakie wywołało uchwalenie tej ustawy.
    Najciekawsze jest to, że cenzorzy Interii nie tylko wymoderowali mój komentarz
    do artykułu zwracający uwagę na powyższą zależność, ale nawet zabrali w/w
    artykuł z głównej strony i schowali go wewnątrz działu "Gospodarka".
    Można sie zastanawiać, czyje interesy oni reprezentowali działajac w ten sposób.
    A cały artykuł jest (a przynajmniej jeszcze niedawno był) tutaj:
    http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=623219

    Rumburak

  • 2. Data: 2005-05-16 13:31:59
    Temat: Re: Statystyki napadów na banki w Polsce
    Od: " Rumburak" <r...@W...gazeta.pl>

    Rumburak <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > A cały artykuł jest (a przynajmniej jeszcze niedawno był) tutaj:
    > http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=623219 .

    Dokleiło mi sygnaturke do linku.

  • 3. Data: 2005-05-16 13:33:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rumburak wrote:

    > Prosze zwrócić uwagę, na gwałtowny wzrost ilości napadów począwszy od roku
    > 1998, t.j. roku, w którym zaczął obowiązywać nowy Kodeks Karny.
    > Trudno o lepszą ilustrację skutków jakie wywołało uchwalenie tej ustawy.

    he he
    statystyka to taka nauka w której wszystko da się udowodnić.

  • 4. Data: 2005-05-16 13:49:09
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > statystyka to taka nauka w której wszystko da się udowodnić.

    A dokładnie to chyba szło tak:
    Są kłamstwa, wielkie kłamstwa i ...statystyka.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2005-05-16 14:37:39
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-05-16 Jacek napisał(a);

    > A dokładnie to chyba szło tak:
    > Są kłamstwa, wielkie kłamstwa i ...statystyka.

    A jeszcze dokladniej tak:
    "There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics."
    (C) Mark Twain, Autobiography of Mark Twain :)

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com

  • 6. Data: 2005-05-16 14:39:43
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > A jeszcze dokladniej tak:
    > "There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics."
    > (C) Mark Twain, Autobiography of Mark Twain :)

    Senkju. To to.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2005-05-16 20:41:28
    Od: " Rumburak" <r...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > he he
    > statystyka to taka nauka w której wszystko da się udowodnić.

    Ale w tym przypadku trudno cokolwiek kombinować ze statystykami. Tu jest
    bardzo prosto: albo napad był, albo nie. A możliwości kombinowania ze
    statystykami otworzyły sie właśnie pod rządami nowego KK: jeśli nie udało sie
    sprawcy ująć na gorącym uczynku, to skłaniało sie poszkodowanego do podania
    wartości szkody niższej od 250 zł i wtedy w statystykach juz nie było
    przestępstwa, a tylko wykroczenie.

  • 8. Data: 2005-05-17 09:06:42
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Rafał madDuck Ochmański" <m...@W...pl> wrote in message
    > Dnia Pańskiego 2005-05-16 Jacek napisał(a);

    > A jeszcze dokladniej tak:
    > "There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics."
    > (C) Mark Twain, Autobiography of Mark Twain :)

    A po drugiej stronie Oceanu jeden pan powiedział - "Wierzę tylko tym
    statystykom, które sam sfałszowałem"

    T.

  • 9. Data: 2005-05-17 09:09:14
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    " Rumburak" <r...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > podania
    > wartości szkody niższej od 250 zł i wtedy w statystykach juz nie było

    Taaa, zwłaszcza w przypadku napadu na bank - "Panie General Multipurpose
    Marketing Manager, jaki napad, gdziecojak, niech pan tu wpisze 249 zł i
    wszyscy idziemy do domu"

    T.

  • 10. Data: 2005-05-17 09:41:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomasz Nowicki <t...@s...com> wrote:
    > A po drugiej stronie Oceanu jeden pan powiedział - "Wierzę tylko tym
    > statystykom, które sam sfałszowałem"

    A to nie byl W. Churchill czasem?

    Zadbaj o swoje pieniądze!