  • 1. Data: 2005-05-16 13:28:37
    Temat: Rachunek walutowy w funtach z kartą
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Gdzie założyć rachunek walutowy w funtach (GBP), z podpiętą kartą płatniczą.

    Warunki:
    1. Najlepiej bez wymogu zakładania ROR-u.
    2. Karta rozliczana w funtach, w ostateczności w EUR.
    3. Jak najtańsze rozwiązanie, a najlepiej bezpłatne.
    4. Dobrze jakby była możliwość obsługi przez internet.

    Rachunku potrzebuje na 5 miesięcy

    Pozdrawia i oczekuję na waszą pomoc

    Dawid Kulbicki

  • 2. Data: 2005-05-16 13:34:26
    Temat: Re: Rachunek walutowy w funtach z kartą
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dawid K <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote:
    > Gdzie założyć rachunek walutowy w funtach (GBP), z podpiętą kartą
    > płatniczą.

    W Polsce nie ma takiego banku.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-16 15:33:25
    Od: "lysiejacy" <l...@s...gazeta.pl>

> [...]
    > 3. Jak najtańsze rozwiązanie, a najlepiej bezpłatne.
    > 4. Dobrze jakby była możliwość obsługi przez internet.

    w citibanku zakaldasz konto, w ramach niego rachunek gbp i prosisz i
    podpiecie do niego karty debetowej wydawanej do konta - wyplaty gbp we
    wszystkich brytyjskich oddzialach citi za darmo (jesli uzyjesz takiej karty w
    polsce to rzecz jasna bankomat wyda zl, bank wezmie prowizje za
    przewalutowanie, przeliczy po niespecjalnie korzystnym kursie i pobierze
    nalezne gbp)
    placisz miesiecznie ok 7-8 zl za konto z karta
    (chyba ze masz ponad 20 tys. pln do wlozenia tam - wtedy wszystko free)
    pzdr

  • 4. Data: 2005-05-16 15:52:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    lysiejacy <l...@s...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > placisz miesiecznie ok 7-8 zl za konto z karta
    > (chyba ze masz ponad 20 tys. pln do wlozenia tam - wtedy wszystko

    Ale to dziala tylko do wyplat z bankomatow - przy transakcjach
    bezgotowkowych juz nie....
    Wiec sie nie liczy ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-16 16:11:17
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    napisał w wiadomości news:d6afl9$4u5$1@news.onet.pl...
    > Ale to dziala tylko do wyplat z bankomatow - przy transakcjach
    > bezgotowkowych juz nie....
    > Wiec sie nie liczy ;)

    A z czego to wynika, jeśli można wiedzieć?
    Czy karta jest rozliczana w GBP czy EUR i przewalutowanie.

    Dawid Kulbicki

  • 6. Data: 2005-05-16 16:17:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dawid K <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote:
    > A z czego to wynika, jeśli można wiedzieć?

    Diabli wiedza - Citek tak ma.

    > Czy karta jest rozliczana w GBP czy EUR i przewalutowanie.

    Karte mozesz swobodnie podpinac do kazdego konta walutowego, jakie sobie
    zalozysz za free w ramach RORu.
    Czyli jak masz w EUR - to karta bedzie rozliczana w EUR, a jak do GBP to
    wlasnie w tej walucie.
    Myk jednak polega na tym, ze to dziala _jedynie_ przy wyplacie z bankomatu.
    Przy transkacji bezgotowkowej pobierane sa srodki z PLN i rozliczane, jak to
    przy Maestro bywa via EUR.
    Dodatkowo ostatnio Citek drastycznie podwyzszyl oplaty za wyplate z obcych
    zagranicznych bankomatow (9,99 zl), wiec sie juz do tego nie oplaca - bo
    lepiej wziac sobie konto w tym przypadku w mBanku zalozyc :) (i zdaje sie,
    ze lepsze kursy wyjda nawet).

    Jednym rozwiazaniem jest rachunek w DP PBC - ma baaardzo duzo bezplatnych
    bankomatow na calym swiecie. Prowadzenie konta - calkiem znosne- warunki
    tez.
    Co do obslugi - nie mam pojecia - tam jeszcze rachunku nie mialem :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2005-05-16 16:34:58
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    napisał w wiadomości news:d6ah3e$rfl$1@news.onet.pl...
    > Myk jednak polega na tym, ze to dziala _jedynie_ przy wyplacie z
    > bankomatu. Przy transkacji bezgotowkowej pobierane sa srodki z PLN i
    > rozliczane, jak to przy Maestro bywa via EUR.

    A jeśli wogóle nie używam konta złotówkowego to płatność kartą w UK wygląda
    tak???:

    GBP-->EUR-->PLN-->GBP

    Czy wogóle jej nie wykonam bo nie mam środków na rachunku głównym w PLN?

    Dawid Kulbicki

  • 8. Data: 2005-05-16 16:40:33
    Od: "Dawid K" <d...@W...kulbi.prv.pl>

> [...]
    > tez.
    > Co do obslugi - nie mam pojecia - tam jeszcze rachunku nie mialem :)

    Ale wg ich strony nie ma możliwości założenia konta walutowego w GBP (jest
    tylko USD i EUR).

    Dawid Kulbicki

  • 9. Data: 2005-05-16 16:46:42
    Od: "D" <a...@s...opazsqsyhd.gdgdry.pl>

> [...]
    > tak???:
    >
    > GBP-->EUR-->PLN-->GBP
    >
    > Czy wogóle jej nie wykonam bo nie mam środków na rachunku głównym w PLN?

    mi kobieta w citku powiedziala, ze ta kwestia to wewnetrzne regulacje Visy,
    kase mozesz pobrac z bankomatu w danej walucie (jesli masz konto w tej
    walucie) ale juz nie mozesz zaplacic z tego ...

    wiec strzelam, ze drugie rozwiazanie
    ewentualnie, kwota zakupow przeliczona na PLN (po przez EUR) po cenie
    sprzedazy/kupna, a kwota z konta pobrana w PLN po przeliczeniu po cenie
    kupna./sprzedazy :)

  • 10. Data: 2005-05-16 16:49:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dawid K <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote:
    > Ale wg ich strony nie ma możliwości założenia konta walutowego w GBP
    > (jest tylko USD i EUR).

    Z tego co ja pamietam - to mozna jeszcze wlasnie GBP i w niektorych
    oddzialach CHF miec rachunek.

    Zadbaj o swoje pieniądze!