  • 1. Data: 2011-07-18 20:22:47
    Temat: Srebro i inne
    Od: root <r...@v...pl>

    Ciekawa sytuacja na srebrze. Do tej pory im słabszy dolar tym większa była
    cena srebra (co poniekąd jest naturalne bo cena wyrażana jest w USD). Teraz
    jakby zanika ta ujemna korelacja. Coś jakby inwestorzy i trejderzy uciekali
    z obligacji(czyli walut) i wracali do realnej wartości ;)
    Złoto - rekord, srebro przełamało opory i nawet ropa zaczyna drgać. I to po
    wejściu w życie 15 lipca niesławnego zakazu spekulacji srebrem i złotem w
    USA. "Nie chwal dnia...." ale mooże jednak rację miał Rogers mówiąc o
    sekularnym trendzie wzrostowycm na surowcach.

  • 2. Data: 2011-07-18 20:30:30
    Temat: Re: Srebro i inne
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > USA. "Nie chwal dnia...." ale mooże jednak rację miał Rogers mówiąc o
    > sekularnym trendzie wzrostowycm na surowcach.

    lim USD(time) = 0.00
    time -> oo

    Tak chyba najprosciej. Na koncu bedzie exception.
    W tej granicy nie ma "surowców" wiec związek który zaobserwowałeś może nie
    miec z surowcami wiele wspólnego.

    george

  • 3. Data: 2011-07-18 20:47:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:30:30 +0200, george napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak chyba najprosciej. Na koncu bedzie exception.
    > W tej granicy nie ma "surowców" wiec związek który zaobserwowałeś może nie

    Ale to wychodzi że
    lim SLVUSD(t)=+oo
    t->oo
    czyli nie ma surowców a są ;)

  • 4. Data: 2011-07-18 21:14:51
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Ale to wychodzi że
    > lim SLVUSD(t)=+oo
    > t->oo
    > czyli nie ma surowców a są ;)

    zgadza sie, widze ża matma była :).
    Dotyczy to "prawie" wszstkiego mierzonego przez denominator wyrażony przez
    USD (nie tylko SLV)
    Zanim dojdzie do +oo wcześniej wyskoczy w FEDzie "segfault"

    george

    P.S. Anyway, jak widzisz srebro nie musi zmieniać swojej "wartosci" aby jego
    cena w USD dążyła do niekończoności :).

  • 5. Data: 2011-07-18 22:14:23
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > lim USD(time) = 0.00
    > time -> oo

    I "wszyscy" sie pakują w ten nic nie warty dolar?

    Arch

  • 6. Data: 2011-07-18 22:19:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Archangell" <r...@o...pl> wrote in message

    > I "wszyscy" sie pakują w ten nic nie warty dolar?
    >
    > Arch

    tzn ? kto sie tam pakuje ? Rosja ?

    george

  • 7. Data: 2011-07-19 05:19:45
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 23:14:51 +0200, george napisał(a):

> [...]
    >
    > george
    >
    > P.S. Anyway, jak widzisz srebro nie musi zmieniać swojej "wartosci" aby jego

    Widze, że przynajmniej MBA jest ;). SLV i Gold rosną w każdej walucie -
    nawet w NZD i AUD. Jeśli zatem przyjąć że że SLV nie zmienia 'wartości', to
    wszystkie waluty dążą do swej 'surowcowej' wartości - wartości celulozy. I
    tak jest od 10 lat !
    A serio, to tempo wzrostu jest za duże.
    Pytanie: kiedy przyjąć, że jest już bańka. A może to już, bo temat został
    poruszony na tym forum.

  • 8. Data: 2011-07-19 06:39:04
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > A serio, to tempo wzrostu jest za duże.
    > Pytanie: kiedy przyjąć, że jest już bańka. A może to już, bo temat został

    Tempo spadku siły nabywczej celulozy jest również kosmiczne.
    Oczywiście nie mierzone w oficjalnym CPI (tu pomocne terminy to
    substitution, weighting i hedonics przy czym ten ostatni jest the best).
    Zadam pytanie, co musiałoby sie zdarzyć aby wrtość celulozy przestala spadac
    w takim tempie ?
    Wtedy cała reszta lekko wyhamuje i uwolni nagromadzoną energie w postaci
    jakiejś korekty.
    Obawiam sie jednak że matematycznie hiperbola długu w świecie ograniczonych
    zasobów jest nie do obrony. Albo default przez inflacje, albo default
    formalny. W obu wypadkach tangibles.

    george

  • 9. Data: 2011-07-19 07:10:12
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 08:39:04 +0200, george napisał(a):

> [...]
    > jakiejś korekty.
    > Obawiam sie jednak że matematycznie hiperbola długu w świecie ograniczonych

    Każde pokolenie ma swoje mity ekonomiczne. W latach 70tych istniał mit o
    rychłym wyczerpaniu się zasobów ropy. Dzisiaj na topie jest mit o
    wyczerpaniu wszystkiego (w związku z rozwojem Chin).
    Zresztą podobne mity dotyczą długu państw. Pismaki straszą świat coraz
    większymi liczbami zapominając, że większe liczby wynikają ze wzrostu
    populacji, produktywności czyli krótko - z upływu czasu.
    Tyle tylko że nikt nie policzył dokładnie na jak długo wystarczy surowców i
    jak to się ma do produkcji celulozy. Za to pisać każdy może.
    W każdym razie póki nikt tego nie policzy dla mnie będzie to tylko mit.

    >Albo default przez inflacje, albo default
    > formalny. W obu wypadkach tangibles.

    Albo może default przez zwyczajne spowolnienie wzrostu dla niektórych?
    Skoro nie starcza dla wszystkich, to będzie trzeba się podzielić tym co
    jest.

  • 10. Data: 2011-07-19 16:33:31
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > tzn ? kto sie tam pakuje ? Rosja ?