  • 1. Data: 2004-05-26 07:08:57
    Temat: Sprzedaz na eBay i BidPay - praktyka
    Od: "Pasterz" <t...@o...pl>

    Witam Państwa.

    Zawsze tylko kupowalem na eBay, teraz chciałbym cos sprzedac.
    PayPal odpada bo nie obsluguje Polski (rozwiazania kombinatoryczne typu dziadek
    w USA odpadaja). CHcialbym przyjac platnosc przez Western Union.
    Teraz pytanie czy ktos to robil ? Jak to wyglada w praktyce ?
    Czy pieniadze odbieramy osobiscie, czy oni to gdzies przesylaja na konto. Ile
    to kosztuje (wg BidPay za darmo, no ale ...) ?

    Niestety w archiwum niczego nie moge znalezc konkretnego, a sam BidPay niewiele
    pisze.

    Dzikuej z gory za info.

  • 2. Data: 2004-05-26 08:59:06
    Temat: Re: Sprzedaz na eBay i BidPay - praktyka
    Od: "Karola Portel" <p...@W...gazeta.pl>

    Pasterz <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > to kosztuje (wg BidPay za darmo, no ale ...) ?
    >
    > Niestety w archiwum niczego nie moge znalezc konkretnego, a sam BidPay

    Bidpay przesyla Ci poczta International Money Order, ktory przez polskie
    banki jest traktowany jako czek. Przyjmuja go do inkaso i na wyplate
    pieniedzy czeka sie okolo miesiaca, za jego realizacje pobierana jest
    prowizja - zaleznie od banku i od kwoty na przekazie, minimalnie chyba 20zl...

    Mozesz tez przyjac wplate przez www.Allpay.pl

  • 3. Data: 2004-05-26 09:22:42
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Praktyka wyglada tak ze 80% tranzakcji za eBayu jest zawieranych przez
    PayPal.
    Reszta to czeki lub money orders wysyłane na adres domowy.
    ( koszty realizacji takiego czeku w Polsce są bardzo wysokie).

    Teoretycznie mozna wyslac kase z USA do Polski przez Western Union ale
    musiałoby im naprawde zalezec na twoim artykule by to zrobili.
    Amerykanie są bardzo leniwi i fakt ze artykuł dostaną z Polski wielu
    zniecheci do zaplaty.
    _________________

    Jesli masz naprawde cos interesujacego, postaraj sie o PayPal i kazdemu pisz
    to co ja pisalem kiedy sprzedawalem z Polski na eBayu.

    I just happen to be on a businees trip in Europe and I sent your item from
    there.
    I am very sorry for this inconvenience.

    W 99% nie było problemu.

    ________

    Moj problem polega na tym ze mam wszystko co jest potrzebne do robienia
    interesu na eBay oprocz towaru.

    PZDR
    Andrzej

  • 4. Data: 2004-05-26 11:33:38
    Od: "Pasterz" <t...@o...pl>

    > Jesli masz naprawde cos interesujacego, postaraj sie o PayPal i kazdemu pisz
    > to co ja pisalem kiedy sprzedawalem z Polski na eBayu.

    Ok. BidPay nie wyglada w takim razie najlepiej.
    W takim razie (widze w podobnym watku) trzeba zalozyc konto za granica.
    Najlepszym bylby jakis e-bank, do ktorego nie trzeba chodzic zeby zalozyc konto.
    Czy moze znacie taki, gdzie oplaty sa jak najmniejsze, mozliwosc zalozenia
    konta z Polski i jest po angielsku. Niemiecki odpada.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2004-05-26 16:41:26
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

> [...]
    > pieniedzy czeka sie okolo miesiaca, za jego realizacje pobierana jest
    > prowizja - zaleznie od banku i od kwoty na przekazie, minimalnie chyba

    Dawne oddziały BPH skupowały MO od ręki , a opłaty nie były wysokie. Jak
    jest w tej chwili nie wiem ale przecież można zapytać. Wiem też że były
    problemy jeżeli delikwent trafił do dawnego PBK

    pozd
    Adam

  • 6. Data: 2004-05-26 22:19:33
    Od: "grzegorz" <w...@u...pl>

    zobacz cos takiego jak www.moneybookers.com

  • 7. Data: 2004-05-27 05:43:47
    Od: "Pasterz" <t...@o...pl>

    > zobacz cos takiego jak www.moneybookers.com

    No, wyglada niezle, tylko zeby hamerykance chcieli tego uzywac ...
    Dziekuje.

  • 8. Data: 2004-05-27 09:15:40
    Od: "masia27 " <m...@W...gazeta.pl>

    Pasterz <t...@o...pl> napisał(a):

    > No, wyglada niezle, tylko zeby hamerykance chcieli tego uzywac ...
    > Dziekuje.

    bedziesz mial problem z przekonaniem ich do moneybookers (wiem to z wlasnego
    doswiadczenia), tam potrzeba duzo formalnosci, zeby moc zaczac placic za ich
    posrednictwem, a amerykanie sa leniwi
    chyba latwiej bedzie Ci ich przekonac do placenia przez www.allpay.pl
    ale idealny bylby dostep do Paypal

  • 9. Data: 2004-06-02 12:03:41
    Od: bojakki <b...@f...egospodarka.pl>

    Wlasnie zarejestrowalem sie na eBay. Mam ekarte z inteligo wiec
    identyfikacja byla bez potrzeby wysylania do mnie listu
    potwierdzajacego moje miejsce zamieszkania. Interesuje mnie z tamtad
    pewien towar, ktory w Polsce jest calkowicie niedostepny natomiast tam
    mozna go dostac za grosze.

    Zanim jednak wylicytuje towar chialem sie zapytac o kilka rzeczy:
    1. Czy da sie placic przez Inteligo do USA czy trzeba posiadac zwykla
    VISE (za granie w gry MMORPG place przez Inteligo i wsyztko jest OK)? A
    jak sie da to w jaki sposob i czy Amerykance sa chetni na jakies inne
    sposoby?
    2. Czy napis na dole w "Shipping and payment details" pisze: "Will ship
    to United States, Canada" czy to oznacza ze spzredawca sie nie zgadza
    na wysylke towaru do innych krajow poza USA i kanada?
    3. Ktos sie orientuje jakie sa koszty wysylki z USA do Polski paczki
    wazacej 1/4 do 1/2 kg?
    4. Ile trwa dotarcie tego towaru do Polski

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

    --
    bojakki
    bojakki's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 10. Data: 2004-06-02 14:11:06
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    bojakki <b...@f...egospodarka.pl> wrote:

> [...]
    > VISE (za granie w gry MMORPG place przez Inteligo i wsyztko jest OK)? A
    > jak sie da to w jaki sposob i czy Amerykance sa chetni na jakies inne

    Zwykle problemem jest nie tyle płaskość VE Inteligo, ile to że nie
    została wydana przez bank w USA czego bardzo dużo sprzedawców i
    aquierów w USA nie znosi.

    Polecam płatność przez http://www.pecunix.com
    Sprzedawca po otrzymaniu płatności przez Pecunix może sobie to
    wypłacić ich ulubionym tradycyjnym amerykańskim sposobem czyli
    czekiem, poprzez serwis Cambist:
    https://secure.cambist.net/fiat/goldchex.cgi
    Co więcej - jeśli sprzedawca nie chcę się zajerestrować w Pecunix, Ty
    po prostu możesz wypełnić ten formularz i wysłać mu amerykański czek z
    tego systemu.

    Więcej info, oraz jak zasilić konto Pecunix z Polski tutaj:
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/pecunix.en.html

    > 2. Czy napis na dole w "Shipping and payment details" pisze: "Will ship
    > to United States, Canada" czy to oznacza ze spzredawca sie nie zgadza
    > na wysylke towaru do innych krajow poza USA i kanada?

    Tak, ale zawsze można spytać, a jak się nie zgodzi, to trzeba poszukać
    znajomego w USA który popośredniczy, ewentualnie znaleźć kogoś takiego
    na grupie.

    > 3. Ktos sie orientuje jakie sa koszty wysylki z USA do Polski paczki
    > wazacej 1/4 do 1/2 kg?

    Polecam przesyłki w kopertach GPM (global priority mail).
    Są dwa rozmiary, mały i duży.
    Koszt wysyłki z USA w dowolne miejsce na świecie to 5 USD małej i 9
    USD dużej. Jest to cena "ryczałt" niezależna od masy tego w środku
    Jest jakiś limit masy 4 funty = 1.81 kg, ale musiałbyś słać ołów lub
    co najmniej stos sztućów żeby go przekroczyć mieszcząc się w tej
    kopercie.
    http://pe.usps.gov/text/pub51/51tblb.html

    > 4. Ile trwa dotarcie tego towaru do Polski

    U mnie taki GPM envelope szedł 3 dni.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/