  • 1. Data: 2006-07-14 09:18:10
    Temat: Sprzedaż mieszkania obciążonego hipoteką
    Od: "ECO" <e...@w...pl>

    Witam

    Czy istnieje możliwość sprzedaży mieszkania w domu, ktorego budowa jest
    obciążona hipoteką w banku? Chcę kupic takie mieszkanie, dom jeszcze nie
    jest ukończony ale mam uzasadnione obawy, że budowa jest obciążona kredytem
    hipotecznym. A skoro by tak było, to czy może mieć miejsce taki manewr -
    kupuję mieszkanie na długoterminowy kredyt hipoteczny...a po jakims czasie
    okazuje sie, ze np. wykonawca robót zbankrutowal, a bank przejmuje caly dom
    wraz z moim mieszkaniem? czy w ogole dopuszcza si emozliwosc takiej
    podwójnej hipoteki?

    Jesli ktos podzieli sie swoja wiedzą lub doswiadczeniem w tym zakresie,
    bede niezmiernie wdzieczny.

    ECO

  • 2. Data: 2006-07-14 09:22:44
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania obciążonego hipoteką
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Użytkownik "ECO" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje możliwość sprzedaży mieszkania w domu, ktorego budowa jest
    > obciążona hipoteką w banku?

    dziwna sprawa - może się myle ale jak może być udzielony kredyt pod hipoteke
    czegoś co jest jeszcze nie wybudowane ?

    pozdrawiam
    @dams
    --
    www.kredyt.org.pl

  • 3. Data: 2006-07-14 09:28:52
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    > jest ukończony ale mam uzasadnione obawy, że budowa jest obciążona
    > kredytem hipotecznym. A skoro by tak było, to czy może mieć miejsce taki
    > manewr - kupuję mieszkanie na długoterminowy kredyt hipoteczny...

    powiem tak czy jeżeli bys komuś pożyczył pieniądze pod zastaw jego samochodu
    i byś wiedział że ktoś również pożyczał pod zastaw tego samochodu i jeszcze
    pieniędzy nie spłacił - to byś pożyczył ?? przecież dla banku to podstawa ża
    hipoteka musi być czysta.

    pozdrawiam
    @dams

    --
    www.kredyt.org.pl

  • 4. Data: 2006-07-14 10:38:17
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    ECO wrote on 2006-07-14 11:18:
    > Witam
    >
    > Czy istnieje możliwość sprzedaży mieszkania w domu, ktorego budowa jest
    > obciążona hipoteką w banku? Chcę kupic takie mieszkanie, dom jeszcze nie
    Oczywiście że istnieje. Kupowałem mieszkanie od dewelopera, który pod
    zastaw działki, na której stawiał blok wziął kredyt w banku. Ja brałem
    kredyt na mieszkanie w innym banku, ale z banku, który dał kredyt
    deweloperowi dostałem zaświadczenie o bezobciążeniowym wydzieleniu
    lokalu, który kupowałem.

    > jest ukończony ale mam uzasadnione obawy, że budowa jest obciążona kredytem
    > hipotecznym. A skoro by tak było, to czy może mieć miejsce taki manewr -
    Sprawdź w sądzie czy jest hipoteka na działce, na której jest budowa,
    czy są jakieś wpisy (czekające). I będziesz wiedział a nie tylko
    przypuszczał.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 5. Data: 2006-07-14 10:57:00
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > dziwna sprawa - może się myle ale jak może być udzielony kredyt pod
    hipoteke
    > czegoś co jest jeszcze nie wybudowane ?

    Pewnie dzialka jest obciazona.
    podrawiam,
    marp

  • 6. Data: 2006-07-14 21:19:41
    Od: z...@p...onet.pl

    > Witam
    >
    > Czy istnieje możliwość sprzedaży mieszkania w domu, ktorego budowa jest
    > obciążona hipoteką w banku?
    Istnieje
    >Chcę kupic takie mieszkanie, dom jeszcze nie
    > jest ukończony ale mam uzasadnione obawy, że budowa jest obciążona kredytem
    > hipotecznym.
    Tak jak napisac Mrooz. Sprawdz ksiege wieczysta, to nie bedziesz sie domyslal
    tylko wiedzial.
> [...]
    > okazuje sie, ze np. wykonawca robót zbankrutowal, a bank przejmuje caly dom
    > wraz z moim mieszkaniem? czy w ogole dopuszcza si emozliwosc takiej
    Taki manewr nie wchodzi w gre, bo w chwili uzyskania kredytu musisz otrzymac od
    banku wpisanego na hipotece zgode na bezciezarowe wydzielenie Twojego
    mieszkania.