  • 41. Data: 2003-10-20 13:58:25
    Temat: Re: Sprawdzajcie swoich rodzicow.
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
    news:2nfzho2f9v.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > A, wy ciagle o tym, od czego sie watek zaczal. Teraz rozumiem.

    To wątek już jest o czymś innym? Przepraszam, nie zauważyłem. :-)

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 42. Data: 2003-10-20 14:17:20
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    > I w czym to jest lepiej?

    W tym, ze mozesz ulozyc w ten sposób ulozyc stosunki z wszystkimi innymi
    potencjalnymi spadkobiercami rodziców (np. rodzenstwem) jeszcze przed
    smiercia staruszków. Bez handryczenia sie.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Najlepsze kredyty w banku Milerrium - na ziobro procent

  • 43. Data: 2003-10-20 16:51:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli rodzice daja Ci darowizne (cele mieszkaniowe) do od obojga
    > raz na 5 lat mozesz dostac 36000 zl i to nie podlega opodatkowaniu
    > (trzeba tylko zarejstrowac w US koszt ok 10 zl - zalezy od US)
    > Ale to nawet kawalerka nie jest o czyms wiekszym nie wspominajac.

    E, coś nie tak.
    Art. 16. 1. Ustawy o podatku od spadków i darowizn stanowi: "W przypadku
    nabycia budynku mieszkalnego lub jego części, lokalu mieszkalnego
    stanowiącego odrębną nieruchomość, spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu mieszkalnego oraz wynikających z przydziału spółdzielni
    mieszkaniowych: prawa do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym
    domu mieszkalnym: 1) w drodze spadku lub darowizny przez osoby zaliczane do
    I grupy podatkowej, - nie wlicza się do podstawy opodatkowania ich wartości
    do łącznej wysokości nie przekraczającej 110 m2 powierzchni użytkowej
    budynku lub lokalu".

    Z powyższego wynika, że darowizna (w postaci mieszkania) może przybrać dużo
    wyższe rozmiary niż 36000 zł.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 44. Data: 2003-10-20 17:15:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

> [...]
    > budynku lub lokalu".
    >
    > Z powyższego wynika, że darowizna (w postaci mieszkania) może przybrać dużo

    Pod warunkiem, ze obdarowany nie ma innego mieszkania. 8-( Nastepna
    propozycje poprosze...

    MJ

  • 45. Data: 2003-10-20 17:29:01
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl> wrote in message

    > No ale możemy trochę powspółczuć...

    No jasne - raz, że rodziców stracił, dwa, że mu długów narobili, trzy, że
    taki biedak... eee... beztroski jest? Tzn. nie inicjator wątku, ale
    hipotetyczny mieszkaniec domu, którego zmarli rodzice zaciągnęli kredyt.
    Poza tym - na coś ten kredyt poszedł, prawda? Telewizor? Sprzedać, trochę
    się odzyska. Remont domu? No, to przynajmniej dom po remoncie, zawsze do
    przodu. Chyba, że przepuścili w kasynie, wtedy faktycznie bolesna strata
    T.

  • 46. Data: 2003-10-20 17:34:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> wrote in message

    > A Ty byś poszedł do swojego Ojca i powiedział do niego: "Ojciec przepisz
    na
    > mnie dom, bo jak umrzesz, to bedę miał kłopot"?
    > Bo mnie to by nie bardzo mogło przejść przez gardło.

    Mnie także nie, ale mądry ojciec sam by o to zadbał. A na niemądrego są inne
    sposoby - przecież wiele rzeczy w rodzinie omawia się nie wprost, żeby kogoś
    nie urazić. Trzeba tylko nieco inwencji, delikatności i przezorności.
    T.

  • 47. Data: 2003-10-20 17:48:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Pod warunkiem, ze obdarowany nie ma innego mieszkania. 8-( Nastepna
    > propozycje poprosze...

    Może mieć, tylko musi mieć jeszcze zstępnych, którym obecne mieszkanie musi
    darować. To rzeczywiście komplikuje sprawę, ale nie czyni jej niemożliwą do
    wykonania.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 48. Data: 2003-10-20 19:37:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> writes:

    > Może mieć, tylko musi mieć jeszcze zstępnych, którym obecne
    > mieszkanie musi darować. To rzeczywiście komplikuje sprawę, ale nie
    > czyni jej niemożliwą do wykonania.

    Znaczy trzeba szybko dzieci narobic 8-) [sprawdzic czy nie ksiadz]

    MJ

  • 49. Data: 2003-10-21 07:57:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Znaczy trzeba szybko dzieci narobic 8-) [sprawdzic czy nie ksiadz]

    A potem roczne dziecko babcia obdaruje mieszkaniem, a rodzice wyekspediują
    je do nowego lokum na stałe ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 50. Data: 2003-11-12 15:46:13
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    > Przydałaby się podstawa prawna (że banknoty są właśnością państwa),
    bo
    > szukałem i nie znalazłem.

    Coś mi świta, że z paragrafu o ochronie symboli narodowych czy coś w
    ten deseń - facet dziurawił orzełka.

    Grzexs