  • 1. Data: 2003-05-26 16:19:57
    Temat: Sklep - płatność kartą
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Ostatnio w markecie, w którym zwykle robię zakupy płacąc kartą,
    zmieniono oprogramowanie na komputerach w kasach. Jakież było moje
    zdziwienie, gdy kasjerka oprócz "przeciągnięcia" paska w terminalu i
    wydrukowaniu potwierdzenia transakcji wpisała na klawiaturze "płatność
    kartą", a następnie w polu niżej... numer karty! Na szczęście to była
    Maestro z Pekao (płaska), więc nie obawiam się o jej bezpieczeństwo, ale
    co by było, jakbym płacił wypukłym MasterCardem? Nie podoba mi się
    pomysł gromadzenia przez sklep numerów kart kredytowych.

    Czy można w jakiś sposób zareagować? Komu zgłosić taki proceder? Na ile
    może być niebezpieczne udostępnienie numeru mojej karty sklepowi?

    Marek

  • 2. Data: 2003-05-26 16:20:39
    Temat: Re: Sklep - płatność kartą
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Marek Madej wrote:
> [...]

    Jakiś bezsens - dodają pracy kasjerowi...

    Sklep i tak ma Twój numer karty po każdej płatności.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 3. Data: 2003-05-26 18:49:39
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w
    wiadomości news:bateed$pv1$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > Ostatnio w markecie, w którym zwykle robię zakupy płacąc kartą,
    > zmieniono

    Mozesz zdradzic jaki market :)

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2003-05-26 19:48:30
    Od: "andrzej" <k...@w...pl>

    ja też miałem taki przypadek z visą elektron, oprócz poptwierdzenia z
    terminala na którym widniał numer karty miałem równiez wybity numer karty na
    paragonie

  • 5. Data: 2003-05-26 20:03:07
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> wrote in message
    > Ostatnio w markecie, w którym zwykle robię zakupy płacąc kartą,

    [....]

    W krajach za oceanem spotkalem sie z wpisywaniem do kompa 4 pierwszych cyfr
    numeru karty przed transakcja. Jezeli numer karty wczytany z paska magn i
    wpisany przez kasjera nie zgadzal sie - byl problem.

  • 6. Data: 2003-05-26 20:11:57
    Od: "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl>

> [...]
    > pierwszych cyfr numeru karty przed transakcja. Jezeli numer karty
    > wczytany z paska magn i wpisany przez kasjera nie zgadzal sie - byl

    W Szczecinie w Castoramie kasjer wpisuje do kasy ostatnie cztery cyfry
    numeru karty.

    Pzdr.
    Shield.

  • 7. Data: 2003-05-26 21:49:19
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

    > Sklep i tak ma Twój numer karty po każdej płatności.

    Zawsze wydawało mi się, że to wygląda tak: numer karty jest wczytany do
    terminala, który nawiązuje połączenie, autoryzuje kartę, wydaje
    potwierdzenie i transakcja jest zakończona. Numer w terminalu nie jest
    przecież przechowywany w nieskończoność. A po co komuś w bazie sprzedaży
    numer karty kredytowej? Skąd ja mogę wiedzieć, kto taką bazę ma
    możliwość oglądać i w jaki sposób może wykorzystać numery kart?

    Wiem, że jeśli sklep jest nieuczciwy, to nie ma problemu, by uzyskać
    numer. Ale wpisywanie go bezpośrednio do bazy sprzedaży?

    Marek

  • 8. Data: 2003-05-26 21:50:25
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    JaKi wrote:

    > Mozesz zdradzic jaki market :)

    Lokalny, krakowski Uni-Market na Miasteczku Studenckim AGH.

    Marek

  • 9. Data: 2003-05-26 23:15:50
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> wrote in message

    > W Szczecinie w Castoramie kasjer wpisuje do kasy ostatnie cztery cyfry
    > numeru karty.

    Ooo, podobny mantyk.

    BTW: Spisywali tylko w przypadku embossow.

  • 10. Data: 2003-05-27 15:08:44
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w
    wiadomości news:bau1ps$e7$2@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Lokalny, krakowski Uni-Market na Miasteczku Studenckim AGH.

    Eee, tam można już płacić kartami?
    Jak byłem u Was na sylwestra to można było, ale wisiały przy każdej kasie
    informacje o minimalne kwocie 10 PLN. A z tego, co mi teraz dziewczyna
    mówiła - była jakaś zmiana właściciela i się już nie da... Znów zmienili???

    PS w świni też bywasz? :-D

    PS2 pozdrowienia dla miasteczka studenckiego AGHu :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782