eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwSejm zadał zdecydowany cios bankom : nie będzie oprocentowania powyżej (obecnej) inflacji! :-) › Re: Sejm zadał zdecydowany cios bankom : nie będzie oprocentowania powyżej (obecnej) inflacji! :-)
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.polityka,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Sejm zadał zdecydowany cios bankom : nie będzie oprocentowania
    powyżej (obecnej) inflacji! :-)
    Date: Sat, 05 Nov 2022 01:10:51 +0100

    Zexon <Z...@h...com> pisze:
    > On 04-Nov-22 15:29, A. Filip wrote:
    >> https://www.money.pl/banki/ustawa-antylichwiarska-pr
    zyjeta-przez-sejm-to-ma-byc-cios-w-firmy-pozyczkowe-
    6830414221429408a.html

    > A.Filip jest za tym, aby człowiekowi, który pożyczy 500 ZŁ licytowano mieszkanie?
    >
    > ,,Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do ustawy
    > "antylichwiarskiej". Zmiany zakładają m.in. określenie maksymalnych
    > kosztów pozaodsetkowych pożyczek, obniżenie tych kosztów dla kredytów
    > konsumenckich i nadzór KNF nad instytucjami pożyczkowymi."
    >
    > Proszę przeczytać dokładnie cały artykuł, takie prawo jest w większości
    cywilizowanych krajach.

    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-ustawa-antyli
    chwiarska-przyjeta-to-moze-byc-cios-w-firmy-poz,nId,
    6390554

    Gdzie odnosisz się do mojego zarzutu o ustanowieniu stałej maksymalnej
    stopy oprocentowania ledwo powyżej aktualnej oficjalnej GUS-inflacji[A]?
    [20% v 18%] Jedna łyżka dziegdziu potrafi spierdolić beczkę miodu.
    BTW 1.8% inflacji w miesiąc to 23.9% inflacji rocznie.

    Można powiedzieć wprost że PiS Sejm chce zlikwidować firmy pożyczkowe
    nie dając im większej szansy odtworzenia kapitału przy obecnej
    inflacji (*oficjalnie* 18% rok do roku- pewnie znowu staniały lokomotywy).
    I PiS robi to z otwartością godną całkowicie bezwstydnego idioty.
    Wystarczy ze coś się jeszcze bardziej spierdoli na Ukrainie, inflacja
    skoczy powyżej 20% i tą "cud ustawą" oberwą banki jak jej PiS nie wycofa
    ("poprawi") z podkulonym ogonem. To nie jest najbardziej prawdopodobny
    scenariusz ale jest wystarczająco prawdopodobny żeby nie liczyli się z
    jego możliwością tylko polityczni i ekonomiczni idioci IMHO.
    Udawanie przez bezczelnych idiotów z PiS że nie ma inflacji prawie 20%
    nie sprawi że inflacja zniknie [patrz bajka "Nowe Szaty Cesarza"].

    [A] https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-inflacja-w-polsce
    -gus-podal-nowe-dane,nId,6381707

    --
    A. Filip