eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiSSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum? › Re: SSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum?
  • Data: 2016-03-30 23:14:14
    Temat: Re: SSL - ktoś będzie tak miły i przełoży na chłopski rozum?
    Od: MarcinF <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-30 o 14:59, witek pisze:

    > No ale to już byś musiał konkretny komuputer atakować.
    > Na globalną skalę tego zrobić się nie da.

    Za to na globalną skalę dla dobra klientów, pewien producent
    sprzętu komputerowego sprzedawał komputery z zainstalowanym
    certyfikatem root ca i jego kluczem prywatnym.

    http://www.infoworld.com/article/3008422/security/wh
    at-you-need-to-know-about-dells-root-certificate-sec
    urity-debacle.html

    > Instalacji certyfikatu zdalnie sie nie da zrobic.
    > Musialbys przekonac uzytkownika do zrobienia tego.

    1. Są użytkownicy których łatwo przekonać do instalacji certyfikatu
    2. U innych można wykorzystać jakaś podatność i zainstalować certyfikat
    bez ich wiedzy
    3. Inna droga to certyfikaty instalowane przez producentów sprzętu
    lub oprogramowania, poza przypadkiem który już przytoczyłem powyżej,
    są programy antywirusowe instalujące swoje certyfikaty root ca
    bez wyraźnego informowania o tym użytkowników