  • 11. Data: 2005-04-13 20:13:27
    Temat: Re: Rozne kruczki w umowach bankowych :)
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    yayco wrote:

    > Dokładnie tak. Dowcip polega na tym, że to Ty musisz to udowodnić, a
    > nie bank. Pociesz się, że istnieją domniemania niewzruszalne (choć są
    > rzadkie bardzo)

    Czy ktoś ma pomysł jak udowodnić nieotrzymanie listu zwykłego?

  • 12. Data: 2005-04-13 21:00:18
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Bogdan B. napisał(a):
    > Czy ktoś ma pomysł jak udowodnić nieotrzymanie listu zwykłego?

    nieotrzymanie - raczej nie da się
    nieotrzymanie w określonym terminie - to już prościej

    KG

  • 13. Data: 2005-04-13 21:44:17
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    > nieotrzymanie w określonym terminie - to już prościej

    Jak? Bo pieczatka nie jest tu chyba zadnym wyznacznikiem.

    Belin

  • 14. Data: 2005-04-13 21:49:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Belin napisał(a):
    > Jak? Bo pieczatka nie jest tu chyba zadnym wyznacznikiem.

    jeśli o czymś może świadczyć - jest
    poza tym można wykazywać niemożność odebrania przesyłki w określonym
    terminie (wyjazd, choroba itp.)

    KG

  • 15. Data: 2005-04-14 06:19:17
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d3k449$3sl$...@n...news.tpi.pl, Belin <b...@b...pl>
    wrote:

    > Jak? Bo pieczatka nie jest tu chyba zadnym wyznacznikiem.

    Jaka pieczątka?
    Na listach masowych (takich jak z banków) nie ma pieczątek
    ani znaczków. Dopiero w środku na dokumencie zazwyczaj jest
    wydrukowane: "Nadano dnia ..." (tak jest na comiesięcznych
    wyciągach).
    Ostatni wyciąg szedł do mnie 5 dni ("nadany" w czwartek 7.04.2005).
    Dotarł pewnie na pocztę wieczorem i ruszyli go dopiero w poniedziałek.
    (albo dotarł na pocztę dopiero w poniedziałek).
    Tak więc zgodnie z umową w momencie doręczenia listu już go miałem
    od 2 dni :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 16. Data: 2005-04-14 08:30:17
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Jaka pieczątka?
    > Na listach masowych (takich jak z banków) nie ma pieczątek ...

    Ciekawe, a takie okrągłe, z nazwą miejscowości i datą
    to nie pieczątka tylko stempel? ;-)

  • 17. Data: 2005-04-14 08:47:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    S.T. said the following On 2005-04-14 10:30:

    > Ciekawe, a takie okrągłe, z nazwą miejscowości i datą
    > to nie pieczątka tylko stempel? ;-)

    Ale czasami tego nie ma (przykłady: Wyciągi z Raiffeisena, nie wiem czy
    na wyciągach z KK BZWBK jest.)

    KJ

  • 18. Data: 2005-04-14 09:00:15
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ale czasami tego nie ma (przykłady: Wyciągi z Raiffeisena, nie wiem czy
    > na wyciągach z KK BZWBK jest.)

    Że czasami może się zdarzyć, nie wykluczam,
    ale na prawdzone 5 masowych kopert
    (wyciąg KK mB, lista haseł, wyciąg PKO, VW i FI)
    nie znalazłem żadnej bez stempla.

  • 19. Data: 2005-04-14 14:42:01
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    S.T. napisał(a):

    > Że czasami może się zdarzyć, nie wykluczam,
    > ale na prawdzone 5 masowych kopert
    > (wyciąg KK mB, lista haseł, wyciąg PKO, VW i FI)
    > nie znalazłem żadnej bez stempla.

    Masę instytucji ma umowę z pocztą na przesyłki niestemplowane. Wtedy
    datę nadania nanosi sama instytucja, czy to na kopercie, czy w okienku
    adresowym.

  • 20. Data: 2005-04-14 19:56:39
    Od: "Jarek" <j...@W...gazeta.pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> napisał:

    > Ciekawe, a takie okrągłe, z nazwą miejscowości i datą
    > to nie pieczątka tylko stempel? ;-)

    Ani nie pieczątka, ani nie stempel, tylko datownik :) Dla ścisłości zawiera
    nazwę placówki, a nie miejscowości (choć czasem te dwie nazwy się ze sobą
    pokrywają).
    Datownik stosowany przez jednostki organizacyjne Poczty z Trąbką wskazuje
    datę pewną. Na stronie adresowej przesyłki oznacza się datę nadania, na
    stronie nieadresowej - mylne skierowanie; albo datę nadejścia - obowiązkowo:
    na przesyłkach ekspresowych, na życzenie: na rejestrowanych, zwyczajowo: na
    priorytetowych; albo datę zwrotu.
    Za zgodą dyrektorów odpowiednich jednostek organizacyjnych PP niektóre
    przesyłki od niektórych nadawców przyjmowane są bez umieszczania datownika
    placówki nadawczej (przesyłki niestemplowane).
    Przesyłki z wyciągami z VWBd to przesyłki niestemplowane, ekonomiczne. Chyba
    żadna z nich nie dotarła do mnie jeszcze w terminie ustalonym dla przesyłek
    tej kategorii, tj. D+3. Ostatni wyciąg nadany 060405 przyszedł we środę,
    czyli w D+5.

    Wracając jeszcze do sprawy tego kruczka: skoro już takie coś jest w tej
    umowie, to mogłoby obowiązywać przynajmniej w dwóch kierunkach, tj. dotyczyć
    także korespondencji wysyłanej przez klienta do banku - tylko pewnie w banku
    od chwili nadejścia do przeczytania schodzi jeszcze tydzień ;)

    Ale w praktyce to zastrzeżenie VWBd nie dotyczy przesyłek zwykłych - bo
    przecież bank nie udowodni w ogóle faktu ich nadania.