  • 1. Data: 2004-02-18 12:22:17
    Temat: Rośnie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Problem fałszywych stron internetowych staje się prawdziwą plagą na całym
    świecie. Celem ataków stają się również użytkownicy polskich banków. W
    ostatnim czasie problemy z takimi atakami zanotowały Citibank, Inteligo oraz
    mBank. Wzbudziło to dość duże poruszenie i popłoch wśród bankowców, którzy
    do tej pory uważali, że problem tzw. phishingu, czyli przechwytywania danych
    osobowych klientów ich instytucji, nie istnieje.
    Calosc: http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4326

  • 2. Data: 2004-02-18 12:45:11
    Od: "Artur7" <a...@p...onet.pl>

    > Calosc: http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4326

    Co to znaczy: "podmieniać adresy stron zapisanych przez użytkowników w
    przeglądarce" - czy np. w mojej liście ulubionych można zmienić linka tak by
    kierował mnie gdzie indziej, a wyglądał jakby nadal łączył mnie z np. bankiem?.
    Czy podmiena jest możliwa również np. przy wprowadzaniu z ręki adresu banku -
    np. uaktywniając jakiś program zmieniający adres strony z jaką mam się połączyć
    gdy np. wpiszę mbank.pl?

    A propo "przeglądania plików niewiadomego pochodzenia" Podobnież w Outlooku
    Expresie (ponoć) jest również możliwość podmiany adresu nadawcy, stąd pracownik
    korporacji może otwierać plik, który - przy pewnych zbiegach "okoliczności" -
    może być plikiem "wiadomego" pochodzenia

    Mała szpilka ;-) bez obrazy:
    "Podsumowując &#8211; polskie banki, dość długo usiekały przed problemem phishingu"
    Powinno chyba być: "usiekały się"? ;-)

    pzdr
    Artur

  • 3. Data: 2004-02-18 12:56:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Artur7 <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wprowadzaniu z ręki adresu banku -
    > np. uaktywniając jakiś program zmieniający adres strony z jaką mam

    Ano. Uzytkownicy korzystali z ulubionych - mieli tam zapisane adresy do
    strony prowadzacej bezposrednio do logowania (sam tak mam ;D - a cwaniaki
    podmienili im te ulubione adresy na falszywe...

  • 4. Data: 2004-02-18 14:08:31
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    Użytkownik "Artur7" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    banku -
    > np. uaktywniając jakiś program zmieniający adres strony z jaką mam się

    Do pliku
    c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
    dopisz linijkę
    216.239.39.99 mbank.pl
    Teraz otwórz przeglądarkę i wpisz mbank.pl
    i co widzisz?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 5. Data: 2004-02-18 15:00:01
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopisz linijkę
    > 216.239.39.99 mbank.pl
    > Teraz otwórz przeglądarkę i wpisz mbank.pl

    Widze mBank ;) A co powinienm byl widziec?

    --
    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu

  • 6. Data: 2004-02-18 15:10:53
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 Feb 2004 16:00:01 +0100, w <c0vulj$eli$1@news.onet.pl>, "Michał
    Witkowski" <m...@N...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Widze mBank ;) A co powinienm byl widziec?

    I ja też widzę mBank? ;) A co miałbym zobaczyć?

  • 7. Data: 2004-02-18 15:24:38
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c0vulj$eli$1@news.onet.pl...

    > Widze mBank ;) A co powinienm byl widziec?

    Wyczyść cache przeglądarki...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2004-02-18 15:29:47
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    > Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@N...pl> napisał w
    > wiadomości news:c0vulj$eli$1@news.onet.pl...

    > Wyczyść cache przeglądarki...

    I caly czas mBank :) Przesladuje mnie chyba dzisiaj ;)

  • 9. Data: 2004-02-18 16:02:09
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c100eq$pq4$...@n...onet.pl,
    Michał Witkowski <m...@N...pl>:

    > I caly czas mBank :) Przesladuje mnie chyba dzisiaj ;)

    Moze trzeba zrestartowac przegladarke zeby wesslala nowe zapisy z hosts

    --
    Robert

  • 10. Data: 2004-02-18 16:06:28
    Od: devnull <d...@n...net>

    >Mała szpilka ;-) bez obrazy:
    >"Podsumowując &#8211; polskie banki, dość długo usiekały przed problemem phishingu"
    >Powinno chyba być: "usiekały się"? ;-)

    usikały się? ;)