  • Data: 2018-03-30 14:18:15
    Temat: Re: Rok w Estonii ma 360 dni
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No to na korzyść klienta, nie ma się co kłócić.
    Chyba jeszcze do niedawna - a może wciąż - citek też brał 360-dniowy rok, ale dla
    liczenia odsetek od KK, więc na klienta niekorzyść.
    Z tym to w ogóle bywa różnie, np. u mnie wspólnota mieszkaniowa płaci za ochronę przy
    założeniu, że miesiąc ma 30,5 dnia.

    A jak byłem teraz 4 dni na zwolnieniu na opiekę nad dzieckiem, to dostałem (mała
    firma, więc zasiłek zapłaci mi ZUS - jak zapłaci) 26/30 normalnej pensji.
    Więc jak to teraz liczyć? W sumie to te 4 dni były robocze - może jakby się to
    rozciągnęło przez weekend to byłym bardziej stratny? Ale jak liczą tylko robocze na
    zwolnieniu to dajmy na to jest ich 22 w 30-dniowym miesiącu - jesteś cały miesiąc na
    zwolnieniu a i tak dostajesz 8/30 pensji plus jeszcze 80% zasiłku z ZUSu ;>
    A co, jak jesteś na zwolnieniu np. cały styczeń? Odejmują z pensji 31/30 - czyli
    jeszcze musisz dopłacić?