  • Data: 2018-04-03 17:19:30
    Temat: Re: Rok w Estonii ma 360 dni
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-30 o 14:03, Arek pisze:

    > Czy to oznacza, że np. stawka oprocentowania lokaty 12-mies. wynosi
    > 2,60% w skali roku
    > to czy po 356 dniach trwania takiej lokaty oprocentowanie będzie wynosiło
    > 365/360*2,60% czyli ok. 2,64% ?

    Tak.
    Mam kredyt hipoteczny w BZWBK i też mi liczą odsetki według faktyczna
    liczba dni/360.
    Ale zdawałem sobie z tego sprawę jeszcze przed wzięciem kredytu i
    wiedziałem, że aby dokładnie porównać warunki kredytu z warunkami w
    innych bankach to muszę przeliczyć marżę z BZWBK przy założeniu jakiejś
    stawki WIBOR bo to mnożenie odsetek przez 365/360 powoduje, że WIBOR
    wpływa na taką "rzeczywistą marżę".
    P.G.