    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Repolonizacja banków po nowemu :)
    Date: Wed, 20 Jan 2016 14:41:08 +0100

    "MarekZ" n7j4kp$a97$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > podatnika. Natomiast w przypadku tak dużych instytucji jak banki (w końcu to bardzo
    ważny sektor gospodarki) było tak, że zero
    > podatku od zysku w Polsce, a transfer większości zysku poza granice.

    ,,Polski'' bank nie może transferować zysku do swej
    ,,macierzy''. [musi kupić logo lub krzesło]

    > kursem. USDPLN po 15 zł to abstrakcja. Może gdybyśmy my i Grecja wyszli z EU kurs w
    pikach zwiedzałby przez kilka tygodni okolice
    > 6 zł, albo i to nie. A potem wróciłby w normalne okolice.

    Czyli jakie? Od czasu aneksji Krymu dolar skoczył w górę
    a od roku trzyma się okolic 3.8 pln, stale lekko rosnąc.

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/USD

    > Teraz nie tak łatwo ruszyć kurs, bo jest mnóstwo podmiotów oraz automatów, którzy
    szybko zagrają w przeciwną stronę. Tak że nie ma
    > się czego bać, powinni drukować i mam nadzieję, że to zrobią w jakiejś formie. Bo
    zwróć uwagę, że taki druk nie miałby
    > przyczynowego przełożenia na inflację.

    Ropa tania => duże zyski z akcycy i deflacja. :)

    > Pieniądz bez oparcia w złocie (lub czymś ponownym) jest tylko instrumentem i tak
    powinien być traktowany.

    W jakim celu opierać pieniądz o złoto, nie zaś o produkcję broni nuklearnej? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'