  • 1. Data: 2002-11-25 22:33:53
    Temat: Realizacja czekow
    Od: "El Capitan" <a...@a...com>

    Wlasnie za swoja ciezka prace otrzymalem czek na pewna kwote z zagranicy.I
    moje pytanie brzmi: jak i gdzie mozna najlepiej go zrealizowac. Zalezy mi -
    jak kazdemu - na jak najmniejszej prowzji ze strony banku. Aha, i czy tylko
    banki zajmuja sie w Polsce spieniezaniu czekow czy moze sa jakies prywatne
    firmy oferujace konkurencyjne uslugi w tym zakresie?

  • 2. Data: 2002-11-25 23:19:49
    Temat: Re: Realizacja czekow
    Od: Dawid Świtała <c...@o...pl>

    Użytkownik "El Capitan" <a...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > banki zajmuja sie w Polsce spieniezaniu czekow czy moze sa jakies prywatne
    > firmy oferujace konkurencyjne uslugi w tym zakresie?

    Jeśli to czek bankierski TAK
    Jesli czek typu Money Express i pochodne t oduuzo bankoow to spienieza
    Czeki typu Traveler nawet w instytucjach handlowych [np. hotel]

    Napisz jaki czek z jakiego kraju ..jaka kwota tez moze pomooc..

    Przyjmioj za fakt ze istnieje mozliwosc ze wysla ten czek do inkasa ...
    a wtedy jeszcze sporo czasu uplynie :))

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Świtała, Poznań;

  • 3. Data: 2002-11-26 09:50:33
    Od: "El Capitan" <a...@a...com>

    > Jeśli to czek bankierski TAK

    Jest to drobny czek bankierkski - bank PNC z USA. Podejrzewam, ze nigdzie
    poza tym krajem tego banku nie znajde.
    Czek opiewa na 86 dolarow.

    > Przyjmioj za fakt ze istnieje mozliwosc ze wysla ten czek do inkasa ...
    > a wtedy jeszcze sporo czasu uplynie :))

    Oby nie za duzo w takim wypadku, bo chyba czek traci waznosc po uplywie ok.
    6 miesiecy (niesprawdzone dane:)

  • 4. Data: 2002-11-26 09:52:11
    Od: Artur Gawryszczak <g...@c...edu.pl._!_!_!_>

    El Capitan wrote:

> [...]
    > Czek opiewa na 86 dolarow.

    > Oby nie za duzo w takim wypadku, bo chyba czek traci waznosc po uplywie

    Inkaso w Pekao SA ~6 tygodni, min. 10PLN proziwizji płatne z góry, nie
    trzeba mieć u nich konta. To zgrubsza najlepsze co udało mi się kiedyś
    znaleźć dla czeku na podobną kwotę.

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 5. Data: 2002-11-26 20:52:26
    Od: r...@c...pl

    > Inkaso w Pekao SA ~6 tygodni, min. 10PLN proziwizji płatne z góry, nie
    > trzeba mieć u nich konta. To zgrubsza najlepsze co udało mi się kiedyś
> [...]

    Prawie na pewno wyślą do inkasa. Wg nowych "lepszych" przepisów trzeba mieć
    konto w oddziale PKO SA aby zrealizować czek. W ten sposób utrudniają jak mogą
    realizację czeku. A jesli np czek jest kanadyjski w USD to płacisz za
    realizację dzikie pieniądze ( np ponad 10%) i czekasz 3 miesiące.
    Niestety ale pod tym względem Polska jest kompletnie dzikim krajem.
    Pozdrowienia radon

  • 6. Data: 2002-11-26 23:34:53
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    "El Capitan" <a...@a...com> skribis:

    >Jest to drobny czek bankierkski - bank PNC z USA. Podejrzewam, ze nigdzie
    >poza tym krajem tego banku nie znajde.
    >Czek opiewa na 86 dolarow.

    BPH lub PKO, inkaso, biora za to 10 zl.
    Swoja droga coz to za ciezka praca byla? "Zarabianie w internecie" czy
    jakis program patnerski ?

    >Oby nie za duzo w takim wypadku, bo chyba czek traci waznosc po uplywie ok.
    >6 miesiecy (niesprawdzone dane:)

    Hmmm... na moich zawsze pisalo void after 90 days.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    "Tworzenie pieniedzy - klucze do obfitosci".
    Zobacz:

  • 7. Data: 2002-11-26 23:34:54
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    r...@c...pl skribis:

    > Prawie na pewno wyślą do inkasa. Wg nowych "lepszych" przepisów trzeba mieć
    >konto w oddziale PKO SA aby zrealizować czek. W ten sposób utrudniają jak mogą
    >realizację czeku.

    Polecam BPHPBK :)

    Pozdrawiam, Leh.

  • 8. Data: 2002-11-27 01:26:51
    Od: "El Capitan" <a...@a...com>

    > BPH lub PKO, inkaso, biora za to 10 zl.
    > Swoja droga coz to za ciezka praca byla? "Zarabianie w internecie" czy
    > jakis program patnerski ?

    Zwykla praca "dorywcza".
    Gdyby nie to, ze czeki wystawiaja ze sporym opoznieniem
    to bylbym w stanie spieniezyc go jeszcze w Stanach.
    Paradoksalnie jednak chcac spieniezyc czek z banku PNC w tymze banku nie
    majac konta,
    pobierana jest oplata w wysokosci 3 dolarow niezaleznie od kwoty na czeku.
    Brutalne.

    Jesli faktycznie BPH i PKO biora z tego mniej, bo tylko 10 zl, to nie jest w
    tej Polsce tak zle ;)
    (inna sprawa, ze po zalozeniu konta spieniezanie bylo, powiedzmy, za darmo)

    > Hmmm... na moich zawsze pisalo void after 90 days.

    na tym zadnych informacji tego typu nie widzialem, zbadam pod lupa ;)

    Dziekuje wszystkim za info, na dniach zbadam jak to sie ma w praktyce.