  • 1. Data: 2003-05-23 17:09:06
    Temat: Ranking bezpieczeństwa kart bankowych
    Od: n...@p...onet.pl

    Po lekturze strony Wojtka Frabińskiego
    http://www.kartybankowe.net/bezp-f.html

    Wyszedł mi taki ranking jakości ubezpieczeń kart bankowych:

    1. Diners Club
    2. CitiBank
    3. Pozycja do wzięcia :)))
    4. DB24, Pekao, PKO BP
    5. Lukas, mBank i reszta
    6. nieobsadzone
    7. karty nieubezpieczone

    Ranking subiektywny, a danych ze strony Wojtka nie sprawdzałem
    Co Wy na to?
    Ktoś ma ochotę coś zmienić, przestawić, dołożyć, skomentować?
    A może na podstawie własnego doświadczenia
    zdeklasować, bądź awansować jakiś bank albo ubezpieczenie konkretnej karty?

  • 2. Data: 2003-05-23 23:34:05
    Temat: Re: Ranking bezpieczeństwa kart bankowych
    Od: "green " <g...@N...gazeta.pl>

    chopie a dgzies ty stracił AMEX`a?
    I co masz DIDERS`a i szpanujesz?

  • 3. Data: 2003-05-24 06:18:56
    Od: "Rafal Brandt" <R...@w...pl>

    Użytkownik "green " <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > chopie a dgzies ty stracił AMEX`a?
    > I co masz DIDERS`a i szpanujesz?

    Przeciez Twoj przedmowca NIE napisal ze ma Dinersa, a swoj ranking zbudowal
    jedynie na podstawie lektury na stronach www. Czytac nie umeisz czy co ?

    RaFaL.

    P.S Owszem, zgubil Amexa, ale to juz inna para kaloszy.

  • 4. Data: 2003-05-24 10:09:13
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał:

    > 1. Diners Club

    ok

    > 2. CitiBank

    ok

    > 3. Pozycja do wzięcia :)))

    DB24 - karta charge, KK pkobp

    > 4. DB24, Pekao, PKO BP

    Pekao ma kiepskie ubezpieczenie.
    na 4. miejscu powinno być KK VG wbk i VG debetowa mB

    > 5. Lukas, mBank i reszta

    teraz karty z limitem ubezpieczenia równym limitowi kredytowemu (pekao, KK
    mB/Multi) i tym podobne.

    > 6. nieobsadzone

    Lukas

  • 5. Data: 2003-05-24 11:51:01
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "Rafal Brandt" <R...@w...pl> napisał:
    > P.S Owszem, zgubil Amexa, ale to juz inna para kaloszy.

    IMHO AmEx'owi miejsce w pierwszej dziesiatce raczej sie nie nalezy...

    Pzdr,
    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 6. Data: 2003-05-24 23:58:49
    Od: n...@p...onet.pl

    Widzę, że dla jasności przydały by się jeszcze skrót
    przyjętych kryteriów/wymagań dla poszczególnych pozycji

    1.za nieograniczony okres przed zastrzeżeniem objęty ubezpieczeniem,
    brak górnych limitów ubezpieczenia
    przejęcie odpowiedzialności za transakcje z PINem,
    regulaminowe przejęcie odpowiedzialności przez bank
    2. niemal spełnione warunki dla 1.
    3. jak pkt.4. + min 72h + brak limitów
    4. przynajmniej przejęcie odpowiedzialności zagwarantowane w regulaminie
    (czyli zero użerania się z ubezpieczycielem)
    5.i 6. jakakolwiek ochrona

    Ceny ubezpieczenia wogóle nie brałem pod uwagę.
    Ranking 'ekono' chyba sporo by przetasował.
    Ubezp.gotówki z bankomatu też odpuściłem bo w zasadzie nieistotne dla KK

    DB24 chyba faktycznie powinien uzupełnić lukę na podium,
    więc awansuję go na trzecią pozycję.

    Amex mieści się w kategorii "i reszta"

  • 7. Data: 2003-05-25 19:00:55
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 23 May 2003 19:09:06 +0200, n...@p...onet.pl wrote:

    >Po lekturze strony Wojtka Frabińskiego
    >http://www.kartybankowe.net/bezp-f.html
    >
    >Wyszedł mi taki ranking jakości ubezpieczeń kart bankowych:

> [...]

    Pekao ma ubezpieczenie do 1h wstecz i to drogie wiec tu raczej bym go
    nie umiescil. Co do reszty poczatku zgoda :).

    >5. Lukas, mBank i reszta
    >6. nieobsadzone
    >7. karty nieubezpieczone

    Tu by trzeba sie dokladniej wglebic, najpierw beda raczej karty z
    limitem ubezpieczenia rownym limitowi karty, potem z limitem scisle
    ograniczonym (ale zalezy tez od przyznanego limitu co lepsze).

    Co do Amexa to w tabeli jest tylko Amex Millennijny, postaram sie
    dodac karty bezposrednio od Amexa.

    Swoja droga ciekawe jak to wszystko zmieni sie po wejsciu w zycie
    ograniczenia z ustawy o EIP (150 Euro).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 8. Data: 2003-05-25 20:19:13
    Od: n...@p...onet.pl

    > Pekao ma ubezpieczenie do 1h wstecz i to drogie wiec tu raczej bym go
    > nie umiescil. Co do reszty poczatku zgoda :).

    No tak, widać Wojtku że nie czytałem zbyt dokładnie :(
    zasugerowałem się tym 48h na początku.
    DB 24 już wcześniej awansowałem na podium, więc czołówka by wyglądała tak:
    1. Diners Club
    2. CitiBank
    3. DB24
    4. PKO BP
    5. a na awans do pierwszej piątki
    trzeba by chyba ogłosić konkurs :)))

  • 9. Data: 2003-05-25 21:41:43
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał:
    [...]
    Widzę, że się zgadzamy ;-)

    > Co do Amexa to w tabeli jest tylko Amex Millennijny, postaram sie
    > dodac karty bezposrednio od Amexa.

    AmEx (ale ten prawdziwy np. z BRE, a nie millenijny) z tego co pamiętam, to ma
    warunki analogiczne do DC.

    > Swoja droga ciekawe jak to wszystko zmieni sie po wejsciu w zycie
    > ograniczenia z ustawy o EIP (150 Euro).

    Owszem, ale nie _wszystko_, bowiem jak doskonale wiesz są karty które już teraz
    wyprzedzają ustawę.

  • 10. Data: 2003-05-26 12:00:49
    Od: m...@o...pl

    > Wyszedł mi taki ranking jakości ubezpieczeń kart bankowych:
    >
    > 1. Diners Club
    > 2. CitiBank
    > 3. Pozycja do wzięcia :)))
    > 4. DB24, Pekao, PKO BP
    > 5. Lukas, mBank i reszta
    > 6. nieobsadzone
    > 7. karty nieubezpieczone

    Lukas? W przypadku ich VE to chyba wolne żarty? ;-)

    Zacytuję aktualny regulamin (otrzymany wraz z kartą tydzień temu):

    § 32
    Bank przyjmuje na siebie odpowiedzialność za AUTORYZOWANE transakcje dokonane
    utraconą kartą po następującym okresie od momentu powiadomienia o jej utracie:
    1. Centrum - PO 1 GODZINIE
    2. Banku - PO 3 GODZINACH
    3. lokalnego centrum VISA lub innego banku honorującego karty VISA - PO 24
    GODZINACH.

    (WYRÓŻNIKI moje - m23m)

    Jakby nie patrzyć, millennijny Amex ma dużo lepsze warunki ("Bank ponosi pełną
    odpowiedzialność za transakcje dokonane po zastrzeżeniu karty...")

    m23m