  • 21. Data: 2007-06-06 22:30:53
    Temat: Re: Raiffeisen - archaizm
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:f47bv4$e1f$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakos nie wyobrazam sobie, zeby gdziekolwiek karta na podpis funkcjonowala
    > bez
    > zostawieniu wzorca podpisu w banku. Mozesz podac konkretny przyklad?

    Citi - karte zamawiasz przez telefon. BZWBK mozna zamowic przez Internet.
    Millennium tez pisze na swoich stronach, ze mozna przez telefon.

    MK

  • 22. Data: 2007-06-06 22:47:44
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Citi - karte zamawiasz przez telefon. BZWBK mozna zamowic przez Internet.

    Ale odbior nowej karty z wnioskiem internetowym w BZWBK ZAWSZE w oddziale - sprawdz
    regulamin.

    > Millennium tez pisze na swoich stronach, ze mozna przez telefon.

    Ogolnie - w regulaminie Reifeisen wyraznie domagaja sie wzoru podpisu dla karty
    dodatkowej, Citi z kolei nie chce tego wzoru dla dodatkowej (przynajmniej nie pisze
    o tym w regulaminie) ale w kilku miejscach pisze, ze cala odpowiedzialnosc jest
    przerzucona na posiadacza karty glownej. Uwazasz za zalete brak mozliwosci
    zareklamowania transakcji ukradziona karta, z podpisem ktory nie ma mozliwosci
    porownac ze wzorem??

  • 23. Data: 2007-06-06 23:02:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > przerzucona na posiadacza karty glownej. Uwazasz za zalete brak mozliwosci
    > zareklamowania transakcji ukradziona karta, z podpisem ktory nie ma

    W kazdym banku odpowiedzialnosc finansowa za transakcje dokonane przez
    posiadacza karty dodatkowej spoczywa na posiadaczu karty glownej, bo tylko
    ta osoba podpisuje umowe. Umowy z bankiem nie zawiera posiadacz karty
    dodatkowej.
    Wzor podpisu znajduje sie na karcie. Przeciez na kazdej masz wyraznie
    napisane "authorized signature/ podpis posiadacza/uzytkownika".
    Proponuje przejrzec archiwum grupy i poszukac postow nt. wzorow podpisow.
    Kiedys dosc duzo bylo o tym pisane...

    MK

    PS. Chyba, ze znajdziesz gdzies w materialach bankowych informacje, ze ten
    "wzor" bedzie mogl sluzyc do rozpatrywania reklamacji w przypadku
    zagubienia/kradziezy karty.

    MK

  • 24. Data: 2007-06-06 23:30:44
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > PS. Chyba, ze znajdziesz gdzies w materialach bankowych informacje, ze ten
    > "wzor" bedzie mogl sluzyc do rozpatrywania reklamacji w przypadku
    > zagubienia/kradziezy karty.
    >
    > MK
    Np dominetbank

    http://209.85.129.104/search?q=cache:YI2M2a9QofkJ:ww
    w.dominetbank.pl/files/
    regulamin_karty_Visa_Electron.pdf+wz%C3%B3r+podpisu+
    reklamacja&hl=pl&ct=clnk&cd=4&client=opera

    Ewentualne reklamacje b&#234;dé rozpatry-
    wane tylko w oparciu o wzór podpisu
    2Page 4

    złoony na Karcie/Kartach oraz na &#8222;Potwier-
    dzeniu odbioru karty i otrzymania kodu iden-
    tyfikacyjnego

    dobranoc

  • 25. Data: 2007-06-06 23:31:29
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

  • 26. Data: 2007-06-07 07:23:25
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 06 Jun 2007 23:13:22 +0200, Mithos napisał(a):

    > A ja mam zupelnie inne doswiadczenia. Wysoki poziom znajomosci tematu
    > przez konsultantow, wszysko zalatwilem w ciagu jednej wizyty w banku.

    Hehe, coraz częściej dochodzę do wrażenia, że żyjemy w innym świecie ;-)
    Nasze postrzeganie mBanku i Rajfaja różni się jak sierp i młot ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com