    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 9 Aug 2021 17:35:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rachunek w Kantorze Alioru
    From: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, April 20, 2021 at 9:55:26 AM UTC+2, Niktnaprawde Nobodyreally wrote:
    > Z tego co wiem Kantor Walutowy Alior nie jest odrębną firmą lecz nazwą handlową
    Alior Banku.
    > Pytanie brzmi: jaki jest formalny status rachunku w Kantorze. Czy jest to rachunek
    klienta w Banku, czy rachunek własny Banku Alior używany do rozliczeń z klientem?
    > Od tego zależy np. czy firma ma obowiązek zgłaszać rachunek do ZUS i skarbówki.

    Ciekawe jak to wygląda w praktyce np z BFG (ten sam CIF = ten sam klient, czy AK + AB
    EUR100.000 osobno?). Dowiedziałem się przypadkiem z infolinii, że CIFem AK można
    zalogować się na stronie Alior Bank... Nic nie stoi teraz na przeszkodzie abym
    otworzył teraz zdalnie rachunek w Alior Bank jako nierezydent. Dane osobiste
    aktualizowane z poziomu Alior Bank online widziane są pod tym samym CIF w Alior
    Kantor. Tak naprawdę w Alior Kantor nie można zmienić adresu zamieszkania i adresu
    rejestracji, jedynie korespondencji. Tylko w bankowości internetowej Alior Bank mamy
    możliwość zmiany wszystkich 3 pozycji adresowych za jednym razem, podobnie jak z
    aktualizacją dokumentu tożsamości. AK to nawet nie pokazuje tej trzeciej pozycji
    adresowej - adresu rejestracji o którego istnieniu nie miałem nawet pojęcia.

    Ciekawostka, AK próbuje zmusić mnie do wizyty w oddziale celem aktualizacji
    paszportu. Zasłaniają się tym, że o ile dowody mogą zweryfikować online, o tyle
    paszportów nie mogą. Więc zadałem im pytanie w jaki sposób otwierałem konto - nie
    chcą odpowiedzieć, więc im przypominam: nierezydent + paszport + przelew
    potwierdzający moją tożsamość z innego banku PL, który nawet paszportów nie akceptuje
    jako dowód tożsamości (mBank).