  • 1. Data: 2021-04-20 09:55:24
    Temat: Rachunek w Kantorze Alioru
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    Z tego co wiem Kantor Walutowy Alior nie jest odrębną firmą lecz nazwą handlową Alior
    Banku.
    Pytanie brzmi: jaki jest formalny status rachunku w Kantorze. Czy jest to rachunek
    klienta w Banku, czy rachunek własny Banku Alior używany do rozliczeń z klientem?
    Od tego zależy np. czy firma ma obowiązek zgłaszać rachunek do ZUS i skarbówki.

  • 2. Data: 2021-04-20 12:10:55
    Temat: Re: Rachunek w Kantorze Alioru
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 09:55:26 UTC+2 Niktnaprawde Nobodyreally napisał(a):
> [...]
    > Od tego zależy np. czy firma ma obowiązek zgłaszać rachunek do ZUS i skarbówki.

    Firmowego regulaminu nie czytałem, ale z fizolskiego wynika, że to chyba jednak moje
    konto, takie jak w każdym banku - po prostu konto w aliorze, tylko z inną taryfą,
    innym ST i pewnymi ograniczeniami - np. nie można mieć wspólnego.
    Pewnie więc firmowe jest również własnością "firmy".
    A to posiadane konta firmy mają obowiązek zgłaszać też do ZUS? Bo że do skarbówki to
    słyszałem.
    A czy "firmowe" w kantorze mają konta dodatkowe do split payment?

  • 3. Data: 2021-04-20 12:50:40
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    wtorek, 20 kwietnia 2021 o 12:10:56 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    > Pewnie więc firmowe jest również własnością "firmy".
    > A to posiadane konta firmy mają obowiązek zgłaszać też do ZUS? Bo że do skarbówki

    Tak, jak najbardziej. Jednak w pewnych wypadkach następuje automatyczne przekazanie
    do ZUS danych zgłoszonych w US. Problem jest taki, że chyba nikt tak do końca nie wie
    w jakich wypadkach. Na pewno przekazują przy zakładaniu firmy. Wypełnia się wtedy
    druk NIP, który trafia i do ZUS.

    > A czy "firmowe" w kantorze mają konta dodatkowe do split payment?

    Tak normalnie (bez interwencji użytkownika), to jest zakładany jeden wspólny rachunek
    VAT dla wszystkich rachunków danej firmy. Ale to dobra myśl. Sprawdziłem. W Kantorze
    widzę rachunek VAT firmy (a nie widzę pozostałych). To by potwierdzało, że rachunek w
    Kantorze jest rachunkiem firmy, który należy zgłaszać.

  • 4. Data: 2021-08-10 02:35:33
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Tuesday, April 20, 2021 at 9:55:26 AM UTC+2, Niktnaprawde Nobodyreally wrote:
> [...]
    > Od tego zależy np. czy firma ma obowiązek zgłaszać rachunek do ZUS i skarbówki.

    Ciekawe jak to wygląda w praktyce np z BFG (ten sam CIF = ten sam klient, czy AK + AB
    EUR100.000 osobno?). Dowiedziałem się przypadkiem z infolinii, że CIFem AK można
    zalogować się na stronie Alior Bank... Nic nie stoi teraz na przeszkodzie abym
    otworzył teraz zdalnie rachunek w Alior Bank jako nierezydent. Dane osobiste
    aktualizowane z poziomu Alior Bank online widziane są pod tym samym CIF w Alior
    Kantor. Tak naprawdę w Alior Kantor nie można zmienić adresu zamieszkania i adresu
    rejestracji, jedynie korespondencji. Tylko w bankowości internetowej Alior Bank mamy
    możliwość zmiany wszystkich 3 pozycji adresowych za jednym razem, podobnie jak z
    aktualizacją dokumentu tożsamości. AK to nawet nie pokazuje tej trzeciej pozycji
    adresowej - adresu rejestracji o którego istnieniu nie miałem nawet pojęcia.

    Ciekawostka, AK próbuje zmusić mnie do wizyty w oddziale celem aktualizacji
    paszportu. Zasłaniają się tym, że o ile dowody mogą zweryfikować online, o tyle
    paszportów nie mogą. Więc zadałem im pytanie w jaki sposób otwierałem konto - nie
    chcą odpowiedzieć, więc im przypominam: nierezydent + paszport + przelew
    potwierdzający moją tożsamość z innego banku PL, który nawet paszportów nie akceptuje
    jako dowód tożsamości (mBank).