  • Data: 2018-06-18 14:12:49
    Temat: Re: RODO, kserowanie dowodow.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu sobota, 16 czerwca 2018 20:05:45 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Thu, 14 Jun 2018 13:24:01 -0700 (PDT), s...@g...com

    >Maja prawo jazdy. Prawie jak dowod.
    >Tyle ze nie ma jednego numerka per obywatel. Znaczy sie jest. Ale
    >podaje sie go tylko nielicznym. I nie jest na tym PJ.

    W USA maja SSN. I jest na PJ.

    >No i maja ogolnie dowod osobisty. Ale tez tego numerka nie posiada.
    >Posiada inny ale nie wiem czy niezmienny.
    >Rzad dobrze wie ktory numer seryjny dokumentu posiada dany obywatel.
    >Inni juz niekoniecznie.

    W USA jest niuans - wystawiaja dokumenty stany. A ze stanu do rzadu
    federalnego daleko.
    Co prawda teraz chyba maja komputery i podglad na biezaco.

    >Nie.
    >Tyle ze tu wiedza ze w 99% przypadkow to obywatel czegos chce i
    >relatywnie latwo mu to cos dac bez filozofowania czy to odpowiedni
    >ludek.

    A ktos pisal, ze konto w banku w USA to nie tak latwo otworzyc jak u
    na.

    Choc nader czesto dzwonia do ludzi powazanych aby potwierdzic czy john
    smith to ten o ktorym mysla.

    >A biznesy po prostu biora ryzyko na klate i nikt nie bierze dowodu
    >tozsamosci pod zadna postacia kiedy np. wynajmuja wozek w ksztalcie
    >pojazdu klientowi coby wozil swoja pocieche.

    >W banku kseruja.
    >W szkole pewnie nie.

    O szkole pytalem, bank to wiadomo :-)

    >W takim wypadku sobie zycza depozyt. jakies 3x srednio miesieczne
    >oplaty.

    Jest to nieglupia koncepcja ... ale jak podlaczy lampy do maryski i za
    miesiac zniknie ?
    Chyba, ze maja inteligentne liczniki (na monety) :-)

    >Ale widzisz, przy wynajmie samochodu tez nie kserowali.

    Moze nie widziales jak Ci karte kredytową kseruja.
    A moze juz nie musza - komputer zapamietal, sprawdzil i nie zawaha sie
    obciazyc kolejnymi oplatami :-)

    A potem bedziesz mogl pyszczyc, ze przeciez w tym miesiacu to nie
    byles za granica, ze nie pozwalales na dodatkowe platnosci, ze nie
    podawales PIN - mandat zostal z karty sciagniety i teraz sobie
    wyjasniaj z policja zagraniczna :-)

    >Tez mnie ciekawi na ile sprawnie zagladaja do naszego ogrodka aby to
    >zweryfikowac.

    W kluczowych sprawach chyba moga poprosic o pomoc prawna w ramach
    podpisanej wczesniej umowy,
    ale watpie czy im sie bedzie chcialo w zwyklych.

    Za to moze im sie przydac do sprawdzenia karalnosci u nich, gdy
    zagraniczny obywatel nie wpada w ich system komputerowy.
    U nich maja jakiegos pesela, a taki zlapany Polak nie ma.

    J.