  • Data: 2018-06-18 15:19:33
    Temat: Re: RODO, kserowanie dowodow.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2018 07:12:53 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > A ktos pisal, ze konto w banku w USA to nie tak latwo otworzyc jak u
    > na.

    Pewnie zalezy od banku lub stanu.
    U kanadyjcow nie robili z tym problemu. Podobnie 20 lat temu w irlandii.
    Tam nawet nie wiem czy paszport mi kserowali ale jednaym z istotniejszych elementow
    bylo to ze szefu przyszedl do banku ze mna i poswiadczyl ze ja to ja i mnie zna.

    > Jest to nieglupia koncepcja ... ale jak podlaczy lampy do maryski i za
    > miesiac zniknie ?
    > Chyba, ze maja inteligentne liczniki (na monety) :-)

    To juz ryzyko przedsiebiorcy.
    A marycha jednak az tak szybko nie rosnie :)

    > Moze nie widziales jak Ci karte kredytową kseruja.
    > A moze juz nie musza - komputer zapamietal, sprawdzil i nie zawaha sie
    > obciazyc kolejnymi oplatami :-)

    A to tak. Tez depozyt jest w postaci blokady na koncie.
    Tyle ze tam poza imieniem i nazwiskiem wiele wiecej nie ma. A bank jest posrednikiem
    i separuje zainteresowanych.
    Na tym etapie starczy aby sprawdzic ze nazwisko, imie i zdjecie sie zgadza z
    paszportem i delikwentem.
    Nie trzeba kserowac. No, chyba ze szefu nie ufa swoim pracownikom :)
    Ale co to ma obchodzic kowalskiego?

    > A potem bedziesz mogl pyszczyc, ze przeciez w tym miesiacu to nie
    > byles za granica, ze nie pozwalales na dodatkowe platnosci, ze nie
    > podawales PIN - mandat zostal z karty sciagniety i teraz sobie
    > wyjasniaj z policja zagraniczna :-)

    A o takim przypadku nie czytalem. W sensie ze bank oddal kase obcej policji i nie
    dalo sie tego odkrecic.
    Choc cos mi tam swita ze byly takie akcje.

    Dlatego tu kiedys pytalem ile jest oszukanczych operacji ktore trzeba reklamowac. I
    wyszlo ze nieduzo.

    Ale to inna sprawa.
    Ogolnie, bez kserowania sie daje ogarnac...