    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 15 Aug 2013 04:10:22 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Qrwa mac!
    From: pws <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 11:32:37 UTC+2 użytkownik Rafał SP Gil napisał:
    W dniu 2013-08-15 03:01, A.L. pisze:

    > Są banki z kartami kodów jednorazowych.
    Dokładanie.

    No to i ja się dołączę. Poza ww. bankami, w marmurowych PKO BP i Pekao SA nadal są
    karty kodów jednorazowych jako jedna z opcji autoryzacji przelewów i innych operacji
    w systemie.

    Osobiście polecam Eurokonto Net w Pekao - jest całkowicie darmowe właśnie z opcją
    karty kodów i bez debetówki, bo SMSy autoryzacyjne kosztują w nim po 0,20 zł za
    sztukę. W tej opcji telefon może służyć jedynie do marketingu... (dosyć często
    dzwonią z idiotycznymi ofertami). Sam z niego korzystam jak z darmowego wpłatomatu,
    którego w moim mieście niestety brakuje (kolejek też w nim dużych nie ma).

    Oczywiście bank sam w sobie jest gówniany, ale akurat te konto do przelewów z
    zagranicy bez użycia telefonu powinno w zupełności się nadać.

    No i niech Cię nie zmylą ew. zapewnienia pracowników banku, że już nie ma takiej
    opcji (że nowe konto można tylko otworzyć z SMSsami)- mi też to wmawiano, jednak
    wystarczy nie wziąć żadnej opcji autoryzacji przy zakładaniu konta w oddziale, a
    potem, gdy przyjdzie już PIN do pierwszego logowania (poleconym), samemu zamówić w
    systemie pierwszą kartę kodów jednorazowych (aktywować ją trzeba telefonicznie -
    tylko pierwszą w ten sposób, potem już samemu ostatnim kodem ze starej). Sam tak
    zrobiłem już prawie rok temu, już po tym, kiedy oficjalnie wycofali karty dla nowych
    klientów.

    W PKO też są chyba jeszcze karty kodów, jednak brakuje tam całkowicie bezwarunkowo
    darmowego konta (w Koncie Za Zero trzeba zapewniać miesięczne wpływy).