  • 1. Data: 2005-11-09 14:48:23
    Temat: Pytanie do wyjadaczy - podatek
    Od: "t_errata" <t...@o...pl>

    Czy przelewy indywidualne ( USD/EUR ) z zagranicy na konto indywidualne w
    Polsce podlegają opodatkowaniu ?

  • 2. Data: 2005-11-09 15:12:24
    Temat: Re: Pytanie do wyjadaczy - podatek
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    t_errata napisał(a):
    > Czy przelewy indywidualne ( USD/EUR ) z zagranicy na konto indywidualne w
    > Polsce podlegają opodatkowaniu ?
    pl.soc.prawo.podatki

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-09 15:12:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    t_errata wrote:

    > Czy przelewy indywidualne ( USD/EUR ) z zagranicy na konto
    > indywidualne w Polsce podlegają opodatkowaniu ?

    Przelewy nie. Dochody czasami tak, to zależy z jakiego tytułu dostajesz
    te pieniądze.

  • 4. Data: 2005-11-09 15:18:12
    Od: "t_errata" <t...@o...pl>

    > Przelewy nie. Dochody czasami tak, to zależy z jakiego tytułu dostajesz
    > te pieniądze.

    Przypuśćmy, że mam dobrego znajomego, który prześle mi jakiś extra profit bez
    zobowiązań (albo pożyczy). Sądzę, że Urząd Skarbowy zakwalfikuje to jako
    dochód.

  • 5. Data: 2005-11-09 15:34:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    t_errata wrote:
    > Przypuśćmy, że mam dobrego znajomego, który prześle mi jakiś extra
    > profit bez zobowiązań

    Czyli podatek dochodowy lub raczej podatek od darowizn, zależy co to
    znaczy "bez zobowiązań".

    > (albo pożyczy).

    Podatek od czynności cywilno-prawnych.

  • 6. Data: 2005-11-09 15:55:44
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > bez
    > zobowiązań (albo pożyczy). Sądzę, że Urząd Skarbowy zakwalfikuje to jako

    Jezeli kwota przelewu bedzie nie wiecej niz pieciocyfrowa (w jakiejkolwiek
    walucie), to nikt nie bedzie ani sobie ani tobie glowy zawracal.

  • 7. Data: 2005-11-09 15:57:37
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    t_errata napisał(a):

    > Przypuśćmy, że mam dobrego znajomego, który prześle mi jakiś extra profit bez
    > zobowiązań (albo pożyczy). Sądzę, że Urząd Skarbowy zakwalfikuje to jako
    > dochód.

    w tytule przelewu umieścić "zwrot zaliczki" i tego się trzymać

    andy_nek

  • 8. Data: 2005-11-09 16:14:40
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Jezeli kwota przelewu bedzie nie wiecej niz pieciocyfrowa (w jakiejkolwiek
    > walucie), to nikt nie bedzie ani sobie ani tobie glowy zawracal.

    np 99.000 &#8364;? Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

  • 9. Data: 2005-11-09 16:17:52
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > np 99.000 &#8364;? Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    Z doswiadczenia. Mam konto zagraniczne i czasami przelewam pieniadze w obie
    strony. Pies z kulawa noga sie nie zainteresowal.

  • 10. Data: 2005-11-09 20:13:32
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <77e1b$43722130$540a9585$28460@news.chello.pl>,
    t...@g...pl says...

    > Z doswiadczenia. Mam konto zagraniczne i czasami przelewam pieniadze w obie
    > strony. Pies z kulawa noga sie nie zainteresowal.

    Jelsi sa to Twoje pieniadze (czyli zaplaciles wczesniej od nich
    podatek... umowy o unikaniu podwojnego opodotakowania itp) to niby czemu
    mieliby sie interesowac?

    AP