  • 1. Data: 2011-11-10 09:21:16
    Temat: Przewidywane oprocentowanie w bankach 2012
    Od: "NS" <s...@g...pl>

    Jakie przewidujecie oprocentowanie lokat/kont po wprowadzeniu podatku belki
    w 2012 ?? Spadnie? Wzrosnie?

  • 2. Data: 2011-11-10 09:46:34
    Temat: Re: Przewidywane oprocentowanie w bankach 2012
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 10:21:16 +0100, NS napisał(a):

    > Jakie przewidujecie oprocentowanie lokat/kont po wprowadzeniu podatku
    > belki w 2012 ?? Spadnie? Wzrosnie?

    Myślę, że to nie wpłynie w żaden sposób na oprocentowanie.

    Inna sprawa, że już od dłuższego czasu mamy zjawisko coraz większej
    "barokowości" regulaminów lokat. A to powoduje, że faktycznie otrzymane
    oprocentowanie ma coraz mniej wspólnego z nominalnym. Po wprowadzeniu
    belki można przewidywać przede wszystkim rozwój polisolokat. I to one
    mogą się tymi okazać produktami, które będą miały decydujące znaczenie
    dla rzeczywistych stóp procentowych od depozytów.

  • 3. Data: 2011-11-13 01:05:36
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "NS" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie przewidujecie oprocentowanie lokat/kont po wprowadzeniu podatku
    > belki w 2012 ?? Spadnie? Wzrosnie?

    50%

    Miałem wizję....

    Feromon

  • 4. Data: 2011-11-13 10:16:47
    Od: Szymon <...@w...pl>

    Banki wezmą część kosztów na siebie. Już teraz zdarzają się konta na 7%
    obelkowane (KB, Millenium). Do tego dochodzi fakt, że dziś lokaty są
    reklamowane jako 7,5 czy 7%. Spadek do 5-tki z ogonkiem byłby nazbyt
    dużym szokiem. Dlatego obstawiam, że po wprowadzeniu zmian lokaty będą
    oscylować wokół 6,5-7%, co da realne zyski w przedziale 5-5,5%, czyli
    jakieś 0,5% poniżej tego, co obecnie.

    Jak wiadomo podatek zacznie obowiązywać na jednodniówkach prawdopodobnie
    od 1.04.2012. Zastanawiam się czy już po 01.01 znikną antybelki czy
    dopiero od 1.04. Druga sprawa, że te jednodniówki dają znacząco wyższy
    realny procent (oprocentowanie efektywne). Mi wychodzi, że wrzucając na
    6,1% nominalnie realnie mam 6,3%. To nawet widać w tabeli Ideabanku dla
    taxfree, gdzie wraz ze wzrostem długości lokaty rośnie % odpowiadający
    opodatkowanej. Z tego punktu widzenia, mimo podatku, wolałbym aby
    jednodniówki pozostały.

  • 5. Data: 2011-11-13 10:50:26
    Od: cezy <c...@g...pl>

    W dniu 2011-11-10 10:46, jureq pisze:

> [...]
    > mogą się tymi okazać produktami, które będą miały decydujące znaczenie
    > dla rzeczywistych stóp procentowych od depozytów.

    Poliso lokaty nie mają gwarancji BGF