  • 1. Data: 2008-10-25 12:57:10
    Temat: Przesłuchują Greenspan`a:)
    Od: M <m...@o...pl>

    Widzieliście w TV? Jakies gremium przesłuchiwało wczoraj Greenspana:)
    Szukają winnych światowego krachu:) Greenspan powiedział że u podstaw
    jego ekonomii leżało założenie że nie będzie nigdy spadku cen
    nieruchomości , przez to zabezpieczenie udzielanych przez banki kredytów
    będzie zawsze pewne:) a tu klapa...

  • 2. Data: 2008-10-25 14:27:02
    Temat: Re: Przesłuchują Greenspan`a:)
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 25.10.2008 M <m...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > jego ekonomii leżało założenie że nie będzie nigdy spadku cen
    > nieruchomości , przez to zabezpieczenie udzielanych przez banki kredytów

    Pieprzona komunistyczna świnia.
    Niestety ujdzie jej to na sucho.

  • 3. Data: 2008-10-25 15:46:20
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 25 Oct 2008 14:57:10 +0200, M <m...@o...pl> wrote:

    >Widzieliście w TV? Jakies gremium przesłuchiwało wczoraj Greenspana:)

    "Jakies gremium przesłuchiwało wczoraj Greenspana:)"? To już idź na
    całość: jakieś gremium przesłuchiwało wczoraj jakiegoś dziadka...

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 4. Data: 2008-10-25 17:32:42
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik Maciej Bojko napisał:

    > "Jakies gremium przesłuchiwało wczoraj Greenspana:)"? To już idź na
    > całość: jakieś gremium przesłuchiwało wczoraj jakiegoś dziadka...

    No niech będzie że Kongres USA:)

  • 5. Data: 2008-10-26 01:09:47
    Od: "ShootingStar" <s...@e...pl>

    Kolejny "prof.(esjonalista)", który sie pomylił...

    --
    ShootingStar

  • 6. Data: 2008-10-26 08:08:09
    Od: poziomek <p...@g...com>

    Ja cały czas się zastanawiam na JAKIEJ podstawie ludzie polityki i
    ekonomii w USA zakłądali że ceny domów NIE mogą spaść?
    Przecież dynamika wzrostu cen domów i dynamika wynagrodzeń była chyba
    inna? Zakładali jak u nas w Polsce że ludzie będą się zadłużali na 20,
    później 30,40,50,60, lat i coraz wyższe kwoty? Przecież to chore. Jak
    ktoś "czuje" jak to w USA wyglądało to niech napisze WHY miało rosnąć
    bez końca?

  • 7. Data: 2008-10-26 12:20:18
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    poziomek pisze:
> [...]
    > później 30,40,50,60, lat i coraz wyższe kwoty? Przecież to chore. Jak
    > ktoś "czuje" jak to w USA wyglądało to niech napisze WHY miało rosnąć

    A zakładali tak? Teraz łatwo nam o tym mówić, ale w chwili
    kiedy ceny rosły nikt nie wiedział kiedy nastąpi szczyt.
    Ludzie kupowali mieszkania po 500kzł, bo nikt nie wiedział,
    czy za chwilę nie będą po 700kzł.
    A to że galopada cen się kiedyś skończy to chyba każdy
    wiedział.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 8. Data: 2008-10-26 13:20:03
    Od: z <...@z...pl>

    M pisze:
> [...]
    > jego ekonomii leżało założenie że nie będzie nigdy spadku cen
    > nieruchomości , przez to zabezpieczenie udzielanych przez banki kredytów

    Kto następny?
    Może Balcerowicz?

    http://tiny.pl/sfnt

    "
    Ten geniusz spowodował osiemnastomiesięczne (!) zamrożenie kursu dolara,
    przy równoczesnym, sięgającym 90% rocznie (!!), bankowym oprocentowaniu
    kapitału złotówkowego, co pozwoliło niebieskim ptakom całego globu
    przywieść nad Wisłę wagony dolarów, a kilkanaście miesięcy później
    wywieźć znad Wisły dwa i pół raza tyle (prawie 250%!!!). Za ten
    wymarzony "numer" cwaniacy Wschodu i Zachodu winni solidarnie wznieść
    panu Balcerowiczowi pomnik o wysokości Wieży Eiffla, i to ze szczerego
    złota, którego ciężar byłby lichym ułamkiem ich "doli". Historia
    ekonomii zna niewiele finansowych "przekrętów", które miały skalę
    porównywalną. - Wychładzał gospodarkę podczas gdy należało ją
    podgrzewać. - Sprzedał polskie zloto (ponad 150 ton) kiedy było w
    absolutnym dołku cenowym. Polska straciła na tym ok. 2,5 mld dolarów. -
    Przeszedł w rozliczeniach zagranicznych z rozliczeń dolarowych na euro w
    momencie wprowadzenia euro, a wiec nieustabilizowanym kursie. Po tym
    euro spadło z $1,15 do $0,89. A wiec siła nabywcza polskiej rezerwy
    walutowej spadła o prawie 30%, czyli ok. 15 mld$. - Ostatnie jego
    posunięcia są wręcz fatalne. Przy prawie zerowej inflacji utrzymywanie
    stóp na tak wysokim poziomie jest czystym absurdem. W USA w podobnej
    sytuacji stopy spadły poniżej 2%. - Panu Balcerowiczowi pomyliły sie
    role jaką powinien spełniać pieniądz w gospodarce. Pieniądz ma spełniać
    służebna rolę względem gospodarki i rozwoju kraju a nie odwrotnie jak to
    sie zdaje panu Leszkowi B. itd, itd, itd... I oto ten gwiazdor trzęsie
    dzisiaj Polską gospodarką, co czyni ją permanentnym dłużnikiem, bez
    końca spłacającym długi boleśniejsze każdego roku. Za co kochają go
    wszyscy finansowi spekulanci tej Ziemi. I żadne przeprosiny panowie,
    tylko więzienie.
    "

  • 9. Data: 2008-10-26 14:37:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    poziomek <p...@g...com> writes:

> [...]
    > później 30,40,50,60, lat i coraz wyższe kwoty? Przecież to chore. Jak
    > ktoś "czuje" jak to w USA wyglądało to niech napisze WHY miało rosnąć

    To jest troche chore, ale akurat z innej przyczyny. Nie wiem jak
    Greenspan, ale poza nim chyba praktycznie wszyscy wiedzieli, ze ceny
    nieruchomosci moga spasc (dokladnie tak samo jak teraz w Polsce).

    Problem nie jest w samej mozliwosci spadku cen, a raczej w:
    - kwocie udzielanych kredytow w stosunku do wartosci nieruchomosci,
    - "subprimowosci" tych kredytow (samo slowo "subprime" tez jest pewnym
    oszustwem)
    - wysokosci ew. spadku cen.

    Szansa na tymczasowy niewielki spadek po "gorce" jest bardzo duza,
    zwlaszcza jesli gorka byla gwaltowna.

    "Jakosc" kredytu jest tym gorsza im wyzsza jest rata w porownaniu do
    zarobkow itd, oraz im dluzszy jest okres kredytowania.

    IMHO nie powinno byc potrzeby brania kredytow mieszkaniowych
    obliczonych na wiecej niz 20 lat. To niestety wymaga m.in. wzglednie
    niskich stop procentowych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-10-26 15:29:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@z...pl> writes:

> [...]
    > całego globu przywieść nad Wisłę wagony dolarów, a kilkanaście
    > miesięcy później wywieźć znad Wisły dwa i pół raza tyle (prawie

    Ale przy jakim ryzyku takiej operacji?
    Rownie dobrze mozesz napisac ze na gieldzie da sie zarobic 250%, albo
    na innych kontraktach walutowych.

    > Przeszedł w rozliczeniach zagranicznych z rozliczeń dolarowych na euro
    > w momencie wprowadzenia euro, a wiec nieustabilizowanym kursie.

    W jakim sensie dokladnie?

    > Po tym
    > euro spadło z $1,15 do $0,89. A wiec siła nabywcza polskiej rezerwy
    > walutowej spadła o prawie 30%,

    Co ma waluta rezerwy walutowej do waluty rozliczen zagranicznych?
    Jakich w ogole rozliczen?

    > Ostatnie jego
    > posunięcia są wręcz fatalne.

    Sa? Nie zauwazyles zmiany na stanowisku prezesa?
    Poza tym, mam wrazenie, ze RPP to nie sam Balcerowicz, i zdaje sie
    byly tam jakies roznice zdan?

    > Przy prawie zerowej inflacji utrzymywanie
    > stóp na tak wysokim poziomie jest czystym absurdem. W USA w podobnej
    > sytuacji stopy spadły poniżej 2%.

    Taaaak, bo za Balcerowicza w USA byla podobna sytuacja jak w Polsce.
    Co jeszcze?

    Zaraz zaraz, cos ostatnio mowili o jakims kryzysie i recesji w USA?
    Jakiegos bylego szefa jakiegos FEDu (z podobnego okresu co Balcerowicz
    zreszta), zdaje sie, przesluchiwali?

    > - Panu Balcerowiczowi pomyliły sie
    > role jaką powinien spełniać pieniądz w gospodarce. Pieniądz ma
    > spełniać służebna rolę względem gospodarki i rozwoju kraju a nie
    > odwrotnie

    Chyba chciales napisac "rzadu"? Stabilny pieniadz to jest podstawa
    gospodarki i rozwoju kraju. Rzadowi oczywiscie niekoniecznie musi na
    takim zalezec, podobnie jak mu nie musi zalezec na bezpieczenstwie
    finansowym wlasnych obywateli, albo np. na elementarnej
    sprawiedliwosci spolecznej.

    > I oto ten
    > gwiazdor trzęsie dzisiaj Polską gospodarką,

    Powaznie? W jakim sensie?

    > co czyni ją permanentnym
    > dłużnikiem, bez końca spłacającym długi boleśniejsze każdego roku.

    A ja myslalem ze to przez chciwe rzady, ktore zawsze zyly na kredyt.

    > I żadne
    > przeprosiny panowie, tylko więzienie.

    Syberia bylaby chyba dobra?
    --