  • 1. Data: 2004-03-15 16:21:58
    Temat: Przenoszenie kredytu
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm>

    Dzień dobry Państwu,

    Przenosze kredyt odnawialny z PKO BP do mBanku.
    Mój kredyt w PKO będzie spłacony kredytem w mBanku.
    mBank żąda wypowiedzenia umowy w dotychczasowym banu oraz opinii bankowej z
    dotychczasowego banku o regulaminowej obsłudze rachunku.

    Jak należy sformuować pismo wypowiadające umowę i pismo o wydanie opinii
    bankowej?
    Czy jest ono płatne?
    Za jaki okres powinna zostać wydana taka opinia ?
    Jaką datę powinnam określić w wypowiedzenie umowy o kredyt, tak aby
    zadowolić obydwa banki.
    I tu i tu jestem w trakcie załatwiania.

    Za dobrą radę będę zobowiązana.
    Dziękuję.

    Sylwi@

  • 2. Data: 2004-03-15 16:53:29
    Temat: Re: Przenoszenie kredytu
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Sylwi@ <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> wrote:
    > Dzień dobry Państwu,

    A co tak oficjalnie? ;)

> [...]
    > mBank żąda wypowiedzenia umowy w dotychczasowym banu oraz opinii
    > bankowej z dotychczasowego banku o regulaminowej obsłudze rachunku.

    Pozwól, że udzielę Ci małej rady: nie wypowiadaj umowy w PKO BP, dopóki nie
    będziesz miała na piśmie przyznanego kredytu w mBanku.
    BREdetale mają to do siebie, że lubią klientów przy kredycie zrobić w jajo.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 3. Data: 2004-03-16 08:14:35
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    napisał w wiadomości news:4055df1c@news.home.net.pl...

> [...]
    > będziesz miała na piśmie przyznanego kredytu w mBanku.
    > BREdetale mają to do siebie, że lubią klientów przy kredycie zrobić w

    Zgoda. Zresztą generalnie kredyty w PKO BP mają na tyle dobre warunki że
    dziwię sieże chcesz z niego zrezygnowac - no ale Twoja wola i Twoja kasa :)
    O jakie zreszta "wypowiedzenie:" im chodzi? Kredytu, czy może wogóle
    prowadzenia rachunku w PKO BP?
    Jeśli kredytu - nic nie trzeba wypowiadać - po prostu się go spłaca - co
    najwyżej możesz mbankowi złożyć oświadczenie że wypowiesz tamtą umowę
    kredytową po otrzymaniu ostatecznej decyzji z mbanku w terminie np 7 dni.
    IMHO jeśli będą się upierali że chcą to wypowiedzenie wcześniej, daj sobie
    siana z mbankiem

  • 4. Data: 2004-03-16 14:11:21
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    napisał w wiadomości news:4055df1c@news.home.net.pl...

    > A co tak oficjalnie? ;)

    No bo ..... ja tu pierwszy raz i się bałam :-)

> [...]
    > będziesz miała na piśmie przyznanego kredytu w mBanku.
    > BREdetale mają to do siebie, że lubią klientów przy kredycie zrobić w

    Ja chce przenieść ten kredyt bo w mBanku nie dostane kredytu jako nowy
    klient. Nie chcę również utrzymywać konta w PKO BP bo noe widze takiej
    potrzeby - za małe pieniądze by utrzymywać dwa banki.
    Niestety jestem w kropce bo mBank postawił warunek, że w momencie
    podpisywania umowy a przyjedzie z nią kurier bo tak napisane w regulaminie
    musze mieć w ręku wypowiedzenie umowy w PKO BP.
    Po tym co napisałeś jestem ..... pełna obaw :-(

    --
    Do usłyszenia
    Sylwi@

  • 5. Data: 2004-03-16 14:18:59
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm>

    Użytkownik "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> napisał w wiadomości

    > Zgoda. Zresztą generalnie kredyty w PKO BP mają na tyle dobre warunki że
    > dziwię sieże chcesz z niego zrezygnowac - no ale Twoja wola i Twoja kasa
    :)

    Kredyt w PKO BP jest wyżej oprocentowany no i nie opłaca mi się utrzymywać
    dwóch kont i dwóch kredytów bo w końcu moge sie pogubić :-)))

    > O jakie zreszta "wypowiedzenie:" im chodzi? Kredytu, czy może wogóle
    > prowadzenia rachunku w PKO BP?

    Mam rozwiązać umowę o kredyt i byłam w banku i powiedziano mi że i owszem
    ale należy się zwrócić na piśmie.
    Boję się, że nim mi przyznają kredyt w mBanku to PKO będzie chciało spłatę
    :-(
    Ja sam docelowo w przysżłym miesiącu konto w PKO BP tez chcę zamknąć . W
    zeszłym miesiącu znowu podwyższyli opłatę za prowadzenie konta, za przelewy
    też trzeba mocno uważać bo nawet we własnym obrocie naliczają dopiero na
    zwróconą im uwagę zwrócili ..... w następnym miesiącu.
    Jednalk w tej chwili rozmawiamy tylko o kredycie i jego przeniesieniu.

    > Jeśli kredytu - nic nie trzeba wypowiadać - po prostu się go spłaca - co
    > najwyżej możesz mbankowi złożyć oświadczenie że wypowiesz tamtą umowę
    > kredytową po otrzymaniu ostatecznej decyzji z mbanku w terminie np 7 dni.

    Niestety nie wchodzi w rachubę. Regulamin mówi inaczej.
    A kredytu nie mam jak spłacić więc chcę przenieść :-)
    No chyba, że ktoś mi pozyczy bezprocentowo 3 tysiące na okres jednego
    miesiąca ...
    to ja chętnie skorzystam :-)

    > IMHO jeśli będą się upierali że chcą to wypowiedzenie wcześniej, daj sobie
    > siana z mbankiem

    No tak ale .... ja złożyam wniosek i teraz musze podjąć decyzję.

    Kredyt w banku (choć napewno by mi go przedłuzyli) konczy sie 1 kwietnia
    wiec nie mam zbyt wiele czasau na myslenie i podjecie decyzji ;-(

    Niemniej dziękuje bardzo za odpowiedź.

  • 6. Data: 2004-03-16 17:05:25
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    > No bo ..... ja tu pierwszy raz i się bałam :-)

    Spoko - tu się sympatycznych ludzi nie kąsa :)

    > Ja chce przenieść ten kredyt bo w mBanku nie dostane kredytu jako nowy
    > klient. Nie chcę również utrzymywać konta w PKO BP bo noe widze takiej
    > potrzeby - za małe pieniądze by utrzymywać dwa banki.

    Prowadzenie konta w mB i tak masz za darmo, więc jeśli tylko przeniesiesz
    tam kredyt to nic Cię to nie kosztuje. A rozproszenie pieniędzy w
    przynajmniej dwóch bankach ma swoje zalety, np. na okoliczność padu systemu
    w którymś z nich. Poza tym możesz sobie porozmieszczać usługi tak, jak Ci
    bardziej pasuje albo jak jest taniej (e.g. polecenie zapłaty w PKO, a
    zlecenia stałe w mB - podaję z kosmosu, nie znam ich TOiP). No i masz masę
    obiektów naziemnych plus trzy duże sieci bankomatów - PKO BP, Euronetu i
    BZWBK. Jak na mój gust to całkiem niezły tandem.
    Poza tym skoro w PKO masz kredyt, to masz też wyrobioną dobrą opinię o
    sobie.
    Można jeszcze wymieniać, ale mi się nie chce...;) Zostaw sobie to PKO,
    zamknąć możesz przecież kiedy chcesz.

    > Niestety jestem w kropce bo mBank postawił warunek, że w momencie
    > podpisywania umowy a przyjedzie z nią kurier bo tak napisane w
    > regulaminie musze mieć w ręku wypowiedzenie umowy w PKO BP.

    Umowa - ok. Ale zanim ją podpiszesz, niech bank Ci da na papiórecku że "na
    podstawie doręczonych dokumentów, bla bla, zobowiązuje się udzielić kredytu
    Pani Sylwii na takich a takich warunkach, bla bla po przedstawieniu kwitka
    wypowiedzenia z PKO ble ble" i na tym pieczątka i podpis. Oni będą wiedzieli
    jak to napisać, może zresztą mają gotowy druk - nie wiem.
    Następnie mając papiórecek w dłoni idziesz do PKO i wypowiadasz umowę
    kredytu na piśmie, a kopię lub druczek według wymagań mBanku sobie zabierasz
    i luźno czekasz na kuriera.

    Dograj sobie tylko terminy spłaty zobowiązań i uzgodnij to z mB, żebyś nie
    musiała spłacać PKO zanim nie dostaniesz kasy w mB!

    Jak mBank nie będzie chciał wystawić papiórecka, to powiedz im brzydkie
    słowo i daj sobie spokój.

    > Po tym co napisałeś jestem ..... pełna obaw :-(

    Przede wszystkim - to co dysponent/handlowiec powie lub obieca, ma w Polsce
    dosyć małe znaczenie, a w BREdetalach w szczególności (mówię na podstawie
    swoich doświadczeń w Multi). Jak ktoś jest uczciwy, to swoje słowa zawsze
    może potwierdzić na piśmie. A jeśli "nie mają w procedurze" albo ktoś
    upoważniony wyjechał - sama wyciągnij wnioski i omijaj.
    I zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, przeczytaj wszystkie regulaminy -
    zwłaszcza to co jest małym druczkiem.

    Mam nadzieję że pomogłem :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 7. Data: 2004-03-16 18:48:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:c372bp$21r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> napisał w wiadomości

    > :)
    >
    > Kredyt w PKO BP jest wyżej oprocentowany

    W PKO BP stopa 12,75% i 1% co roku za odnowienie
    W mBanku stopa 13% na poczatek, potem 12,5% i tez 1% za odnowienie co roku.
    To gdzie te korzysci dla ktorych warto sie bawic w papierki?

    > no i nie opłaca mi się utrzymywać
    > dwóch kont i dwóch kredytów bo w końcu moge sie pogubić :-)))

    Dwoch kredytow nie, ale dwa konta... ja bym zatrzymal
    mBank NIE JEST bankiem uniwersalnym choc ma juz sporo uslug.

    > Ja sam docelowo w przysżłym miesiącu konto w PKO BP tez chcę zamknąć . W
    > zeszłym miesiącu znowu podwyższyli opłatę za prowadzenie konta, za
    przelewy

    podwyzszyli od 1.01.2004 i teraz kosztuje to 4zl/mc co jest jedna z
    najnizszych oplat dla tego typu rachunkow

    > też trzeba mocno uważać bo nawet we własnym obrocie naliczają dopiero na
    > zwróconą im uwagę zwrócili ..... w następnym miesiącu.

    Czlowiek sie pomylil, czlowiek naprawil. Nie mow ze "naliczaja" tylko ze
    zdatrzaja sie pomylki. W taryfie tego nie ma.
    A w BRE za to naliczaja za przelewy wewnatrzbankowe zgodnie z taryfa (czyli
    tanio...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2004-03-16 18:55:03
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm>

    napisał w wiadomości news:40573377@news.home.net.pl...

    > Spoko - tu się sympatycznych ludzi nie kąsa :)

    Dziękuję, brzmi jak komplement ;-)

> [...]
    > tam kredyt to nic Cię to nie kosztuje. A rozproszenie pieniędzy w
    > przynajmniej dwóch bankach ma swoje zalety, np. na okoliczność padu
    [...]
> [...]
    > obiektów naziemnych plus trzy duże sieci bankomatów - PKO BP, Euronetu i
    > BZWBK. Jak na mój gust to całkiem niezły tandem.

    Tak tylko utrzymanie konta w PKO BP to 4 zlote miesięcznie plus za kartę,
    plus opłaty za zlecenia i przelewy.
    Konto w PKO nie jest tanie w utrzymaniu a kredyt mocno oprocentowany a konto
    mało oprocentowane.
    Odnowienie kredytu to też najmniej kolejne 20 złotych. Dużó by tu wymieniać,
    miałam to konto prawie 15 lat. No i mam jeszcze :-)

    > Poza tym skoro w PKO masz kredyt, to masz też wyrobioną dobrą opinię o
    > sobie.
    [...]
    > Zostaw sobie to PKO zamknąć możesz przecież kiedy chcesz.

    Hmmm,
    faktycznie miałbys rację ale teraz PKO i tak samo mi pewnie wypowie bo nie
    ma już stałych,
    wymagalnych wpłat na konto bo te wpływają już do mBanku :-(
    Z kolei nie opłacało się robić drogiego przelewu z PKO do mBanku i stamtąd
    dysponować pieniążkami.

    > Dograj sobie tylko terminy spłaty zobowiązań i uzgodnij to z mB, żebyś nie
    > musiała spłacać PKO zanim nie dostaniesz kasy w mB!

    No właśnie tego się boję, że tu już nie bęę miała a tam jeszcze nie będę
    miała .
    O to mi własnie chodzi. PKO będzie chciało spłatę a w mBanku jeszcze nie
    będę miała.

    > I zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, przeczytaj wszystkie
    regulaminy -
    > zwłaszcza to co jest małym druczkiem.

    Tak to już wiem,

    > Mam nadzieję że pomogłem :)

    Cały czas słucham i czytam co kto mądrego mówi i pisze i próbuję wyciągnać
    wnioski dla siebie.
    W sumie w tej chwili mam ochotę zrezygnować z tego kredytu tylko obawiam
    się, że PKO ...... nie będzie zadowolone z braku stałych wpłat dokonywanych
    do tej pory przez mój zakład pracy.
    Chyba się jutro wybiorę do banku na rozmowę ........ prześpie sie z tym
    problemem, pójdę do pracy a popołudniu zobaczymy.

    Dziękuję bardzo.

  • 9. Data: 2004-03-16 18:57:51
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm>

> [...]

    > tam kredyt to nic Cię to nie kosztuje. A rozproszenie pieniędzy w
    > przynajmniej dwóch bankach ma swoje zalety, np. na okoliczność padu
    [...]
> [...]
    > BZWBK. Jak na mój gust to całkiem niezły tandem.

    Tak tylko utrzymanie konta w PKO BP to 4 zlote miesięcznie plus za kartę,
    Konto w PKO nie jest tanie w utrzymaniu. Kredyt mocno oprocentowany a konto
    mało oprocentowane.
    Odnowienie kredytu to też najmniej kolejne 20 złotych. Dużo by tu wymieniać,
    miałam to konto prawie 15 lat. No i mam jeszcze :-)

    > Poza tym skoro w PKO masz kredyt, to masz też wyrobioną dobrą opinię o
    > sobie.
    [...]
> [...]

    > Dograj sobie tylko terminy spłaty zobowiązań i uzgodnij to z mB, żebyś nie
    > musiała spłacać PKO zanim nie dostaniesz kasy w mB!

    No właśnie tego się boję, że tu już nie będę miała a tam jeszcze nie będę
    miała .
    O to mi własnie chodzi. PKO będzie chciało spłatę a w mBanku jeszcze nie
    będę miała kredytu.

> [...]

    się, że PKO ...... nie będzie zadowolone z braku stałych wpłat dokonywanych
    Chyba się jutro wybiorę do banku na rozmowę ........ prześpię się z tym

  • 10. Data: 2004-03-16 19:07:38
    Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dwoch kredytow nie, ale dwa konta... ja bym zatrzymal
    > mBank NIE JEST bankiem uniwersalnym choc ma juz sporo uslug.

    Tak tylko PKO BP wymaga stałych wpłat a tych już nie mam bo zmieniłam wpływ
    moich dochodów na mBank ccąc stamtąd dysponowac moimi pieniążkami.
    Przypuszczam, że w takiej sytaucji PKO się na mnie pogniewa i może zarządać
    natychmiastowej spłaty kredytu :-(

    > Czlowiek sie pomylil, czlowiek naprawil. Nie mow ze "naliczaja" tylko ze
    > zdatrzaja sie pomylki. W taryfie tego nie ma.

    Masz rację, tylko ..... że to często sie zdarza :-)

    > A w BRE za to naliczaja za przelewy wewnatrzbankowe zgodnie z taryfa
    (czyli
    > tanio...;-)

    wewnatrzbankowe powinny być bez opłat :-)