  • 11. Data: 2005-05-18 14:14:36
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne przez Internet - który bank?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 14:01:24 GMT, w
    <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>, AP
    <c...@e...dyndns.org> napisał(-a):

    > Dodatkowo musialbys wypytywac kazdego kontrachenta ze
    > stanow czy ichniejszy bank nie kosi za przelewy przychodzace (co jest
    > dosyc popularne w Stanach)

    A to już problem przyjmującego :).
    W Multibanku masz opcję, w której zaznaczasz kto ponosi koszty przelewu.

  • 12. Data: 2005-05-18 14:36:49
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d6fio2$fha$1@nemesis.news.tpi.pl>, j...@p...onet.pl
    says...

    > Nie wiem, jakie są te "większe kwoty" :) W każdym razie średnio za
    > paczuszkę płacę ok. $80-$100. Co w takim wypadku byś polecił? Co wybrać przy
    > takich kwotach?

    O ile sie nie myle to zupelne minimum za przelew zagraniczny SWIFTEM to
    kilkanascie zlotych. Sam musisz sobie policzyc czy bedzie ci sie
    oplacac.

    AP

  • 13. Data: 2005-05-18 14:37:59
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@4...com>,
    r...@a...net.pl says...
    > Wed, 18 May 2005 14:01:24 GMT, w
    > <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>, AP
    > <c...@e...dyndns.org> napisa=B3(-a):

    > A to ju=BF problem przyjmuj=B1cego :).
    > W Multibanku masz opcj=EA, w kt=F3rej zaznaczasz kto ponosi koszty =
    > przelewu.

    Taaa..... ale sporo bankow w Stanach ma standard za przelewy
    przychodzace (krajowe czy zagraniczne) - ok 10 USD

    AP

  • 14. Data: 2005-05-18 14:42:16
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    > Zapewne Multibank.
    >
    > Czyli powinienem otworzyć rachunek walutowy?

    Niekoniecznie, ze zwykłego też można wykonywać przelewy zagraniczne.
    Ale jeżeli przyjmujesz i zlecasz przelewy, to walutowy może być
    korzystniejszy
    ekonomicznie (brak przewalutowań, przy których bank pobiera prowizję).

    W takim razie chyba zdecyduję się na walutowy w MultiBanku. Musze
    jeszcze tylko dokładnie poczytać regulaminy itp. :) W każdym razie dziękuję
    za pomoc!

    Z pozdrowieniami,

    JasonKidd

  • 15. Data: 2005-05-18 15:23:51
    Od: "Zdzislaw" <z...@u...pl>

    > Nie wiem, jakie są te "większe kwoty" :) W każdym razie średnio za
    > paczuszkę płacę ok. $80-$100. Co w takim wypadku byś polecił? Co wybrać
    > przy takich kwotach?
    multibank 0,25 jednaknie mniej niz 20 zl

  • 16. Data: 2005-05-18 15:28:27
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 May 2005 14:36:49 GMT, w
    <M...@n...dallas.sbcglobal.ne
    t>, AP
    <c...@e...dyndns.org> napisał(-a):

    > O ile sie nie myle to zupelne minimum za przelew zagraniczny SWIFTEM to
    > kilkanascie zlotych. Sam musisz sobie policzyc czy bedzie ci sie
    > oplacac.

    20zł za przelew + 5zł za SWIFT

    No i +5zł jeżeli chcesz papierowe potwierdzenie.

  • 17. Data: 2005-05-18 16:16:15
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    > Nie wiem, jakie s? te "wi?ksze kwoty" :) W ka?dym razie ?rednio za
    >paczuszk? p?ac? ok. $80-$100. Co w takim wypadku by? poleci?? Co wybra? przy
    >takich kwotach?

    Nie oplaca sie. Koszt samego przelewu to 20-30 zl, do tego dochodza
    zwykle oplaty bankow korespondencyjnych (10-15$) i nierzadko bank
    odbiorcy w US dolicza dodatkowo drugie tyle za odbior.

    Zainteresuj sie bidpay.com

    Pzdr.
    Lack

  • 18. Data: 2005-05-18 16:22:33
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    > Taaa..... ale sporo bankow w Stanach ma standard za przelewy
    > przychodzace (krajowe czy zagraniczne) - ok 10 USD
    >

    > AP

    chyba w ten sposób można czyjeś konto wykończyć ? obciążając tą opłatą za
    wysłanie jednego centa w ilości sztuk kilka tysięcy

  • 19. Data: 2005-05-18 16:29:33
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    firma mm <f...@g...pl> writes:

    > chyba w ten sposób można czyjeś konto wykończyć ? obciążając tą opłatą
    > za wysłanie jednego centa w ilości sztuk kilka tysięcy

    Ale musisz zapłacić też prowizję za nadanie - podobnej wysokości.

  • 20. Data: 2005-05-18 16:48:39
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    Marcin Kasperski wrote:

    > Ale musisz zapłacić też prowizję za nadanie - podobnej wysokości.
    a jeśli nada bank ze swojego konta żeby kogoś wykończyć ? czy nie da się
    zablokować przyjęcia takiego przelewu jak już nastąpi ?