  • 1. Data: 2011-01-31 23:49:39
    Temat: Przelew zagraniczny - nadal tak samo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Prosta sprawa - ebay, przymiarka do zakupu, sprzedawca nie oferuje paypal
    i upiera się że "jest prawo unijne iż opłata za przelew nie może
    przekroczyć 1 euro" (czy jakoś tak).
    A ja mam w cache dobrze zakodowane, że można oberwać opłatami rzędu
    kilkudziesięciu $$ i to nie pobieranymi przez 'swój' (płacącego) bank.

    Rzuciłem okiem w archiwa, google wylosowało mi dyskusje z okolic 2006,
    więc dla porządku spytam czy (nadal) prawidłowe są wnioski iż:
    - ów "przepis" wcale nie dotyczy .ue, lecz krajów które wprowadziły Euro
    - przelew bank-bank może się udać bez prowizji... jak to się tam nazywało,
    banku/pośrednika - ale nie jest to zasada ogólna, więc robiąc to
    od czasu do czasu lepiej nie tracić czasu na szukanie
    - i do tego nie mam jasności, czy przypadkiem nie musi być on dokonywany
    z konta w Euro.

    Chodzi o kwoty małe i średnie, więc dopóki nie grozi poważne naciągnięcie
    rozważania o kursie pomijam, prowizje rzędu 3% papal też.

    Mam rozumieć, że jak dostaję nr konta do wpłaty to:
    a. mogę posłużyć się jakimś bankiem w .pl znanym z tego że wpłaci
    "bezpośrednio" na konto docelowe (w szczególności, czy któreś spośród
    mBank, Inteligo, ING czy Citibank się łapią - citybank bym
    podejrzewał z okazji jego ch-ru)
    b. należy sobie takie pomysły wybić z głowy i natychmiast łapać
    za adres http://www.moneybookers.com ?

    Z góry dziękuję za wskazanie właściwej drogi :D

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2011-02-01 01:12:08
    Temat: Re: Przelew zagraniczny - nadal tak samo?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-31, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > podejrzewał z okazji jego ch-ru)
    > b. należy sobie takie pomysły wybić z głowy i natychmiast łapać

    Jak rozumiem chodzi o przelew w EUR? To sprawdź banki oferujące przelewy
    SEPA. http://www.sepapolska.pl/ :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-02-01 09:53:14
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > A ja mam w cache dobrze zakodowane, że można oberwać opłatami rzędu
    > kilkudziesięciu $$ i to nie pobieranymi przez 'swój' (płacącego) bank.

    Miałem zamiar zadać podobne pytanie to się podepnę.
    Zdarzyło mi się jeden raz (styczeń 2009) wpłacać zaliczkę 200Euro na konto
    we Włoszech.
    Aby cała kwota trafiła do odbiorcy robiąc przelew z mBanku wybrałem opcję,
    że ja płacę wszystkie koszty przelewu.
    Wybór był taki:
    1. ja płacę wszystkie koszty
    2. każdy płaci koszty swojego banku
    3. odbiorca pokrywa wszystkie koszty
    Zapłaciłem 25zł wg TOiP mBanku i potem (po tygodniu) jeszcze chyba 68 -
    czyli razem rzędu 25 Euro.

    Dręczy mnie takie pytanie:
    Czy jakbym wybrał 2. to te 68 zł zapłacił by odbiorca, czy może nikt by nie
    zapłacił ?
    Odbiorca podpytywany mailami twierdzi, że jego bank nie obciąża go za
    przelewy przychodzące i w ogóle był zdziwiony że tak dużo mógł przelew
    kosztować.

    Czy ktoś mógłby podzielić się informacją jak najtaniej przelać Euro na
    jakieś konto w strefie Euro.
    Teraz miałem potrzebę zapłacić 40Euro do Niemiec, ale udało się zastąpić to
    płatnością w Polsce w zł.
    P.G.

  • 4. Data: 2011-02-01 10:04:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4d47d808$...@n...home.net.pl...

> [...]
    > 2. każdy płaci koszty swojego banku
    > 3. odbiorca pokrywa wszystkie koszty
    > Zapłaciłem 25zł wg TOiP mBanku i potem (po tygodniu) jeszcze chyba 68 -

    Masakra.

    > Dręczy mnie takie pytanie:
    > Czy jakbym wybrał 2. to te 68 zł zapłacił by odbiorca, czy może nikt by
    > nie zapłacił ?

    Nikt by nie zapłacił. Przy przelewie SEPA wybieramy opcję 2 obowiązkowo, jak
    z jakichś powodów robimy nie-SEPA zawsze warto wybrać opcję 3.

    > Odbiorca podpytywany mailami twierdzi, że jego bank nie obciąża go za
    > przelewy przychodzące i w ogóle był zdziwiony że tak dużo mógł przelew
    > kosztować.

    Nie dziwne, że był zdziwiony, bo te koszty to istne kuriozum.

    > Czy ktoś mógłby podzielić się informacją jak najtaniej przelać Euro na
    > jakieś konto w strefie Euro.

    Przelewy SEPA. Koszt do 5 zł. Funkcjonują w większości banków, chyba także w
    mBanku.

  • 5. Data: 2011-02-01 11:38:21
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

    > Przelewy SEPA. Koszt do 5 zł. Funkcjonują w większości banków, chyba także
    > w mBanku.
    Nie szukając w regulaminach (sorry) zapytam obeznanych:
    Czy to dotyczy przelewu z konta w Euro, czy ze złotówkowego też ?
    P.G.

  • 6. Data: 2011-02-01 11:46:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4d47f0ad$...@n...home.net.pl...

    > Nie szukając w regulaminach (sorry) zapytam obeznanych:
    > Czy to dotyczy przelewu z konta w Euro, czy ze złotówkowego też ?
    > P.G.

    Jeśli bank tego celowo nie zablokuje to jak najbardziej da się ze
    złotówkowego (tylko kwota przelewu musi być wyrażona w EUR dla SEPA). mBank
    z tego co wiem umożliwia taki przelew z przewalutowaniem "w locie", choć
    nigdy nie robiłem przelewu w EUR z rachunku w PLN, bo mam dość rachunków w
    EUR.

  • 7. Data: 2011-02-01 11:51:42
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > mBank z tego co wiem umożliwia taki przelew z przewalutowaniem "w locie",
    > choć nigdy nie robiłem przelewu w EUR z rachunku w PLN, bo mam dość
    Dzięki.
    Ten przelew co wtedy robiłem to może było SEPA, bo kwota w Euro, a te 25zł
    to było 20(za ???)+5(za ???).
    Doczytam wkrótce, jak znajdę chwilę czasu.

  • 8. Data: 2011-02-01 11:59:16
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-01 12:51, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > 25zł to było 20(za ???)+5(za ???).
    > Doczytam wkrótce, jak znajdę chwilę czasu.

    A moze to byl SWIFT ? Koszta w takim wypadku to cos kolo 70-100zl i nic
    sie nie zmienilo.

  • 9. Data: 2011-02-01 12:00:29
    Od: "Darek " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie szukając w regulaminach (sorry) zapytam obeznanych:
    > Czy to dotyczy przelewu z konta w Euro, czy ze złotówkowego też ?

    Ze zlotowkowego eKonta w mBanku robilem taki przelew SEPA pare miesiecy temu i
    koszt to 5 PLN.

  • 10. Data: 2011-02-01 15:06:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, Wojciech Bancer wrote:

    > Jak rozumiem chodzi o przelew w ˙˙?

    Wygląda, że zeżarło jakiś znaczek (mam transkodowanie - terminal znakowy
    z ISO-ogonkami pracujący spod windows i logowany do linuxa, więc znaczek
    "euro" mogło połknąć).
    Mam na myśli przelew w Unii, a przewalutowanie może być osobnym problemem :)

    > To sprawdź banki oferujące przelewy
    > SEPA. http://www.sepapolska.pl/ :)

    Dziękuję :)
    Czy mam z tego dedukować, że skoro jest tam BRE to mBank podlega, a skoro
    PKO - to Inteligo.
    To pozostaje jeszcze ustalenie:
    - czy z ww banków można wpłacać "wprost ze złotych" (widziałem w sąsiednim
    wątku że w mBanku chyba tak)
    - i co ważniejsze, czy wpłata na *KAŻDE* konto np. w Niemczech, Anglii
    lub Austrii załapie się na SEPA?

    pzdr, Gotfryd