  • Data: 2006-02-14 18:49:03
    Temat: Re: Przelew czy gotówka
    Od: Catbert <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/14/2006 7:29 PM, Samotnik wrote:

    > Ale czekaj, beknął za to, że dał 3000 z 60 tys?
    >
    > Jakie kiedyś były progi? Jakoś 3000 EUR, nie?

    Było tak, że najpierw dał zaliczkę - resztę dopłacił przelewem, wszystko OK.
    Stan dokumentów nie odzwierciedlał jednakże kolejności operacji.

    Data pokwitowania zaliczki w wyniku wadliwej kolejności wystawiania
    dokumentów i niedopatrzeń wszelakich była późniejsza niż data przelewu
    kwoty głównej - czyli z punktu widzenia organu najpierw przekroczono
    zadany prawem poziom obrotu, potem dokonano płatności gotówką.

    Sąd nie kierował się życiowym doświadczeniem - lecz oceniał dokumenty
    (daty) i potraktował płatność wcześniejszą (zaliczkę) jako dopłatę do
    ceny już zapłaconej - czyli późniejszą.

    Pacjent dostał fakturę z inną datą niż sam zakup, a pokwitowanie
    zaliczki miał najpierw "odręczne" (nie było komu wystawić KP) - potem
    dostał KP, ale z datą późniejsza niż przelew, bo tak się kasjerce wypisało.

    Pzdr: Witek