  • 1. Data: 2005-04-19 15:49:06
    Temat: Przelew a wpłata w znaczeniu ustawowym - pytanie
    Od: "Romek" <r...@g...pl>

    Witam

    W ustawie o podatku od towarów i usług (jak i wielu innych) jest mowa w
    dokonaniu wpłaty, np. przed jakąś datą. Jaką datę brać pod uwagę -
    datę wykonania przelewu czy wpłynięcia środków na konto?

    Pytam bo jestem w takiej sytuacji że przelew wykonałem 30.04.2004 (mam
    potwierdzenie), zaś pieniądze wpłynęły już po 1 maja. I z racji zmiany stawek
    vat nie wiem który mnie obowiązuje, ten poprzedni, czy też nowy.

    Pozdrawiam i dziekuję

  • 2. Data: 2005-04-19 18:09:10
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Romek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stawek
    > vat nie wiem który mnie obowiązuje, ten poprzedni, czy też nowy.

    Hmmm ... hmmm... Ja póki co trzymałabym się wpłaty (posiadasz dowód).
    Problem możesz mieć w momencie kontroli "krzyżowej" US. Zawsze możesz
    zwrócić się z prośbą o wydanie opinii do US. - korzystna lub nie - ale
    wiążąca.

    KS

  • 3. Data: 2005-04-19 19:31:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Romek said the following On 2005-04-19 17:49:
> [...]
    > potwierdzenie), zaś pieniądze wpłynęły już po 1 maja. I z racji zmiany stawek
    > vat nie wiem który mnie obowiązuje, ten poprzedni, czy też nowy.

    Wpłata podatku, czy wpłata kontrahentowi ?
    W tym pierwszym przypadku prawie na pewno (ordynacja podatkowa) liczy
    się data obciążenia konta (chyba że gdzieś w przepisach o vat jest inaczej)
    W tym drugim obstawiałbym datę wpłynięcia środków na konto kontrahenta,
    ale nic sobie nie dam za to uciąć.

    KJ

  • 4. Data: 2005-04-19 20:17:09
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 15:49:06 +0000 (UTC), Romek naskrobał(a):

> [...]
    > potwierdzenie), zaś pieniądze wpłynęły już po 1 maja. I z racji zmiany stawek
    > vat nie wiem który mnie obowiązuje, ten poprzedni, czy też nowy.

    a US w twoim mieście oczywiście nie ma zielonego pojęcia? :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2005-04-19 20:26:45
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

> [...]
    > data obciążenia konta (chyba że gdzieś w przepisach o vat jest inaczej)
    > W tym drugim obstawiałbym datę wpłynięcia środków na konto kontrahenta,

    Zapewne chodzi o zapłatę kontahentowi. Przepisy o VAT są zupełnie
    nielogiczne. I o momencie powstania obowiązku podatkowego decydują
    szczegóły, typu:
    1. co to za towar (energia el, przedmiot leasingu, coś z komisu itd ...)
    2. data wystawienia FVAT
    3. Termin płatności z FVAT
    i inne tego typu - nie wpłątując nabycia wewnątrzwspólnotowego (bo pewnie
    Romek by napomknął, że kontrahent nie krajan)

    Romek - powinieneś deko uszczegółowić, lub tez od razu skierować swe kroki
    na jakąś grupę "podatkową"

    KS