    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przechowanie kasy
    Date: Sat, 13 Feb 2016 03:15:15 +0100

    "witek" n9l6qp$cuc$...@d...me

    > z tak drobną kwotą to w dowolnym banku lokatę założyć.

    Nudny jestem, ale co poradzić. Można założyć kilka kont z wisienkami
    i mieć 4% na lokatach plus wisienki plus 4% na RORach...

    Toyota, BZWBKKBSg, Paribas, EB...

    EB -- do 30 kpln na lokacie
    Paribas -- 4% na RORze, ale nie znam warunków
    BZWBKKBSg -- 4% do 4kpln na RORze
    Toyota -- 2,75%, ale IMO są niezłe wisienki
    Optima chyba nadal ma jakaś lokatę dla nowicjuszy
    Idea Happy -- 4% do 10kpln na lokacie

    Ja ze swej strony mogę dorzucić po **około** 5 dych (*) za konto czy lokatę.
    (połowę z tego, co ja dostanę, o ile dostanę)

    http://danutac.oferty-kredytowe.pl/ <-- za to też mogę dorzucić, o ile dogadamy się

    -=-

    Zakładając wydawanie wszystkiego po roku, chyba jest jakoś tak:

    5 dych rocznie na 4% to 2000 pln minus mBelka, czyli około 1600 pln;
    do tego mogę dorzucić w sumie ze (*) 3 setki, czyli około ćwierć procenta.

    3/16=0,1875 czyli o 18,75% podniesienie zysku
    4*3/16=0,75 czyli o 0,75% podniesienie %%

    [niestety -- mnie także utnie jedno jajo, chlip, chlip...]

    Zakładając stopniowe wydawanie wszystkiego przez kilka lat -- wszystko
    zależy od tego, ile to kilka lat. :) Im mniej lat -- tym 3 setki daje
    większy udział w całości.

    -=-

    Można też po prostu gdzieś wrzucić i cieszyć się stałym, samoczynnym ;)
    zyskiem, ale mniejszym. Dla 2% po obelkowaniu mamy rocznie 1kpln od całości.

    -=-

    Problem bezpieczeństwa -- jeśli jakiś bank (choćby EB) daje tyle %%,
    podczas gdy inne banki dają mniej, być może nie jest pewny?...

    -=-

    50 kpln to zwykła renta chorobowa płacona w RP przez 5 lat.
    Najdłuższy czas renty to 5 lat jednorazowo -- po jednym
    orzeczeniu...

    Albo -- jednomiesięczny zysk komornika w RP.

    Za 50 kpln można kpić w Polsce dom w stanie rudery wraz z ogrodem.

    Można też kupić pół nowego samochodu średniego lub cały mały...

    Można też przez 7 lat płacić (; czynsz ;) za używanie własnego
    mieszkania kupionego za własne pieniądze i opisanego notarialnie,
    aby dusić się w nim wyziewami z kominów wentylacyjnych i żreć się
    z sąsiadami, którzy zamiast kierować swą złość w stronę cieci
    narzucających makabryczne opłaty -- kierują tę złość w kierunku
    innych właścicieli...

    Ponoć 50 kpln płacą sklepy (typu Lidl i Tesco) nowym pracownikom
    w cztery lata na rękę -- czyli w dwa lata na obie ręce... (w dwa
    lata na jednego pracownika nowego; starzy stażem ciągną więcej)

    50 kpln to wreszcie tyle, ile można zainwestować w spółkę z kimś
    obrotnym, aby w rok (czy w dwa lata) przemnożyć to przez zero....

    -=-

    (*) -- połowę tego, co ja dostanę za reklamowanie tego, za co zapłacę ową połowę

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'