  • Data: 2004-12-29 19:29:28
    Temat: Re: Prowizje za opłaty kartami płatniczymi
    Od: Michał Szafrański <s...@v...not.found> szukaj wiadomości tego autora

    j...@v...pl wrote:
    > Wydają mi się za wysokie. W Banku BPH pobierają mi ponad 2,5 %, w skali całego
    > roku to spora suma. Poza tym nie rozumiem dlaczego mam płacić prowizję za
    > przepływ VATu. Ten kto płaci kartą w moim sklepie, płaci cenę brutto, czyli z
    > VATem. Ja ten VAT oddaję Państwu, ale bankowi płacę ponad 2,5 % za jego
    > przepływ. A niech Państwo płaci sobie tę prowizję.

    A jak płacisz te 2,5%? Bank po cichu przelewa kwotę pomniejszoną o prowizję,
    czy dostajesz od banku fakturę? W pierwszym przypadku (ale tak chyba nie jest)
    kasa powinna zarejestrować sprzedaż pomniejszoną o prowizję, czyli VAT-u nie
    płacisz. W drugim VAT zostanie zwrócony na podstawie faktury z banku.

    --
    m.