  • 1. Data: 2003-08-08 18:14:11
    Temat: Prośba o radę w sprawie zakładania konta.
    Od: "macieck" <i...@p...fm>

    Witam,

    Prowadzę mała firmę, w związku z czym muszę prowadzić firmowy rachunek w
    banku. Do tej pory mam Business Lider w PKP S.A., ale od niedawna (jak
    wiecie) banki popodnosiły opłaty. PKO żąda teraz 55 PLN miesięcznie za samo
    prowadzenie rachunku. Za karty i informacje przez telefon trzeba płacić
    dodatkowo. W związku z tym chciałbym zikwidować konto w PKO i założyć nowe,
    w którymś z banków internetowych. W grę wchodzą tylko mBANK i Inteligo.
    Jakoś bardziej przekonany jestem do mBANKU. Jednak zanim to zrobię chciałbym
    spytać o radę Was na tej grupie. Napiszcie mi czy te banki on-line są pewne,
    i który z nich jest (według Was) najlepszy, tzn. który wybrać. Kuszą klienta
    tym brakiem opłaty za prowadzenie, brakiem opłaty za kartę i innymi
    bajerami. Jest tam gdzieś jakiś haczyk? Interesuje mnie też kwestia
    pobierania pieniędzy z konta. Są jakieś inne sposoby niż bankomaty? Bardzo
    Was proszę o radę. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Maciej K.

  • 2. Data: 2003-08-08 19:10:53
    Temat: Re: Prośba o radę w sprawie zakładania konta.
    Od: "Kiwaczek" <a...@x...wp.pl>

    Użytkownik "macieck" <i...@p...fm> napisał:

    > Do tej pory mam Business Lider w PKP S.A.

    ROTFL
    To konto jest z możliwością wypłaty gotówki u każdego konduktora :))

    Kiwaczek

  • 3. Data: 2003-08-08 19:18:52
    Od: "macieck" <i...@p...fm>

    Użytkownik "Kiwaczek" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL
    > To konto jest z możliwością wypłaty gotówki u każdego konduktora :))
    >
    > Kiwaczek

    Hehe,

    No to dałem czadu :)))

    Rzecz jasna chodziło mi o PeKaO S.A. Tak to jest jak się myśli o kilku
    rzeczach naraz (jestem świeżo po artykul w prasie o sytuacji na kolei).

    Nie zmienia to jednak faktu, że moje pytanie, a raczej prośba, jest dalej
    aktualne(a).

    Pozdrawiam,
    Maciej K.

  • 4. Data: 2003-08-08 20:19:47
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "macieck" <i...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > pobierania pieniędzy z konta. Są jakieś inne sposoby niż bankomaty? Bardzo
    > Was proszę o radę. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    Moim zdaniem lepszy jest mBank. Na poczatku zapoznaj sie TOiP obu bankow:
    http://www.inteligo.pl/oferta/ile-to-kosztuje2.html
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html
    Inteligo jak narazie oferuje tylko podstawowe produkty, kredytu np u nich
    nie wezmiesz. Za to mozesz bez oplat wplacac gotowke w placowkach PKO BP
    S.A. Duzym plusem jest karta bez limitu i mozliwosc bezprowizyjnej wyplaty
    gotowki w placowkach PKO BP S.A.
    mBank ma szersza oferta, ale jest w nim duza biurokratyzacja. Czesto slychac
    na grupie, ze aby dostac kredyt to trzeba przedstawic mnostwo roznego
    rodzaju zaswiadczen. Ma za to mniejsze oplaty w porownaniu do Inteligo.

    Pozdr. Michal

  • 5. Data: 2003-08-08 23:20:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Witkowski" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > S.A. Duzym plusem jest karta bez limitu i mozliwosc bezprowizyjnej wyplaty
    > gotowki w placowkach PKO BP S.A.

    Uściślijmy. W placówkach posiadających terminale elektroniczne.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-08-09 08:10:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003, macieck wrote:
    [...do DG...]
> [...]
    >+ spytać o radę Was na tej grupie. Napiszcie mi czy te banki on-line są pewne,

    ...a to zależy co pod tym rozumiesz. Zakładam że PKO BP nie zbankrutuje,
    a grupa BRE chyba też nie ;)

    >+ i który z nich jest (według Was) najlepszy,

    ...nie ma takiego. Oglądałeś (tu i na *.podatki) dyskusje np.
    o wyciągach ? W Inteligo na liście operacji jest identyfikator
    transakcji, w mBanku nie ma, Inteligo ma filtrowanie operacji
    (można zrobić "wyciągi tematyczne"), mBank nie.

    >+ tzn. który wybrać. Kuszą klienta
    >+ tym brakiem opłaty za prowadzenie, brakiem opłaty za kartę

    Skąd takie coś wiesz ? ;) Obejrzałeś cenniki ? Na pewno były
    to cenniki opłat za "konto do DG" ??
    Bo Inteligo kasuje 3,99 "za prowadzenie" (karta w tym), jest
    opłata (w I-go) za przelew ZUS i US.
    Aktualnie mBank jest "tańszy" (ww. operacje bez opłat, przelew
    "zwykły" coś 1 zł), Inteligo ma nieco lepsze narzędzia...

    >+ i innymi
    >+ bajerami. Jest tam gdzieś jakiś haczyk? Interesuje mnie też kwestia
    >+ pobierania pieniędzy z konta. Są jakieś inne sposoby niż bankomaty?

    Owszem, ja stosuję niemal wyłącznie przelewy (w tym na konto osobiste) :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, konta w mBanku i Inteligo)