  • 1. Data: 2009-05-17 16:11:53
    Temat: Re: Problemy z przelewami -- kilka pytań ( wina mBanku? )
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Uzytkownik Piona napisal w wiadomosci <news:gvu3a6$hv8$1@news.interia.pl>
    > Bzdura. Np w Lukas Banku e konto-darmowe przelewy.

    e-konto nie wymaga oplaty 2 zl/mc za token umozliwiajacy autoryzacje
    przelewow?
    Do Tomka: zaloz bezplatne konto "internetowe" i wplacaj na nie pieniadze w
    lokalnym oddziale tuz przed dokonaniem przelewu. Nastepnie zaloguj sie na
    nie poprzez internet i za darmo dokonaj platnosci. Wykonalem tym sposobem
    tyle oplat za rachunki/przedmioty kupione na Allegro, ze zaoszczedzona suma
    przekracza wielokrotnie moj stan konta (ktory jak twierdzisz moglby sie
    wyzerowac z powodu pomylki banku) ;-)
    Swoja droga, bankom ufam bardziej, niz sprzedawcom na Allegro.
    A'propos oplat pobieranych przez banki:
    www.zbanki.prv.pl
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2009-05-31 06:23:45
    Temat: Problemy z przelewami -- kilka pytań ( wina mBanku? )
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Dokonałem przelewu na druku poczty polskiej na konto firmowe w mBanku.
    Pani w okienku nie widziała żadnych przeciwwskazań ku temu żebym
    zapłacił na tym druku, byleby tylko widniał na nim mój podpis. Przelew
    był zapłatą za towar na aukcji internetowej. Przelewu dokonałem w
    Punkcie Przyjmowania Opłat podlegającemu firmie Żagiel S.A. Wiele razy
    opłacałem tam rachunki i przelewy dochodziły w ciągu 4 dni roboczych (
    na poczcie nawet do 14 dni roboczych ) Teraz jednak stało się inaczej.
    Minęło 5 dni, kasa nie doszła. Sprzedawca natomiast wysłał mi towar,
    towar dostałem. Wychodzę na oszusta. Poszedłem do punktu, pani
    sprawdziła wszystko, przelew przeszedł i nie było zwrotu.
    1.Czy mBank może tak długo księgować przelew? Jakie są Wasze
    doświadczenia w tym temacie z mBankiem? Nie mam konta w mBanku to nie
    sprawdzę.

    2.Co jeśli panienka z okienka pomyliła się i np. z przekazu źle
    przepisała np. jedną cyfrę z numeru konta -- co się stanie wtedy? --
    przelew wróci na mój adres czy kasa przepadnie?

    3.Co zrobić w przypadku, gdy kasa wsiąknie? Do jakiej instytucji się udać?

    4.Czy jest możliwe, aby przelew nie dotarł w ogóle?

    5.Jak długo może maksymalnie iść przelew? Czy regulują to jakieś przepisy?

    Nie mam podstaw sądzić, że sprzedawca jest nieuczciwy, kilka tysięcy
    pozytywnych komentarzy, jeden negatyw od jakiegoś idioty. Doskonały kontakt.
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 3. Data: 2009-05-31 06:33:09
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 31 May 2009 08:23:45 +0200
    Tomaszek <t...@j...pl> wrote:

> [...]

    > Nie mam podstaw sądzić, że sprzedawca jest nieuczciwy, kilka tysięcy
    > pozytywnych komentarzy, jeden negatyw od jakiegoś idioty. Doskonały

    Trolujesz czy tak sobie piszesz?
    Przypomina mi się od razu rozmowa z "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz",
    jak Pawlik na końcu filmu opowiada kolesiowi w kolejce pod sklepem:
    "Wiesz znajomy się zakochał, ale ma żone i dzieci (...) I co ja mam
    teraz zrobić?".

    Xenocide

  • 4. Data: 2009-05-31 06:43:38
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    xbartx pisze:

> [...]
    > jak Pawlik na końcu filmu opowiada kolesiowi w kolejce pod sklepem:
    > "Wiesz znajomy się zakochał, ale ma żone i dzieci (...) I co ja mam

    O co tobie chodzi? Mam problem z przelewem na konto mBanku i chce
    wiedzieć czy taki długi czas księgowania to norma w mBanku. Film
    oglądałem, analogii nie widzę. Czy to takie rzadkie w tym świecie są
    teraz rozterki uczciwego człowieka?

  • 5. Data: 2009-05-31 07:02:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 31 May 2009 08:43:38 +0200
    Tomaszek <t...@j...pl> wrote:

> [...]

    > wiedzieć czy taki długi czas księgowania to norma w mBanku. Film
    > oglądałem, analogii nie widzę. Czy to takie rzadkie w tym świecie są

    Sprzedawca wysłał Ci towar a Ty piszesz, że nie masz podstaw sądzić, że
    jest nieuczciwy - co ma piernik do wiatraka i po co w ogóle w to
    sprzedawcę mieszasz? Może skoro Ci wysłał to znaczy, że pieniądze
    otrzymał? Z ogólnie przyjętej niepisanej procedury na allegro to jest
    tak, że jeżeli nie wysyłasz za pobraniem, to najpierw przelew/płatność
    allegro a później wysyłka a odwrotnie to raczej rzadko się zdarza.

    Kiedy dokładnie wysłałeś ten przelew - chodzi o dzień i godzinę?

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-05-31 07:16:59
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    xbartx pisze:

> [...]
    > allegro a później wysyłka a odwrotnie to raczej rzadko się zdarza.
    >
    > Kiedy dokładnie wysłałeś ten przelew - chodzi o dzień i godzinę?

    Przelew poszedł 25.09 o godzinie 16-tej. W środę rano miałem już paczkę
    w domu. Skontaktowałem się ze sprzedawcą, podziękowałem za towar,
    wystawiłem pozytywny komentarz i spytałem czy przelew już doszedł.
    Sprzedawca na to, że nie. Sprzedawca widocznie zaufał mi, bo mam same
    pozytywne komentarze i zawsze wysyłam skan dowodu wpłaty na e-maila.

    Stan na piątek 29.05: kasy nie ma. Pani w punkcie zapewniała, że
    pieniądze idą 2 dni robocze. Stąd moje pytanie: skoro kasa już powinna
    być, to czy może to być wina mBanku?

    Tu jest właśnie taki przypadek - dostałem towar zanim sprzedawca dostał
    kasę.

  • 7. Data: 2009-05-31 07:37:13
    Od: Piona <e...@w...pl>

    Tomaszek pisze:
    > Dokonałem przelewu na druku poczty polskiej na konto firmowe w mBanku.
    (cut)
    A jaki masz problem. Zweryfikuj poprawność nr konta (info od sprzedawcy
    vs potwierdzenie przelewu).
    Jeśli dane są poprawne to sprzedawca albo nie zauważył wpłaty i ma ją na
    koncie albo ten twój "Punkt Przyjmowania Opłat" przetrzymuje kasę.
    Dziwię się ludziom, którzy powierzają kasę takim firemkom. Przecież ich
    dodatkowym dochodem jest obracanie pieniędzmi. A do tego żadnej
    pewności, że kasa nie "wsiąknie".
    piona

    --
    http://piona.fm.interia.pl
    ..>> moja strona <<..

  • 8. Data: 2009-05-31 07:44:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

    > Sprzedawca wysłał Ci towar a Ty piszesz, że nie masz podstaw sądzić, że
    > jest nieuczciwy - co ma piernik do wiatraka i po co w ogóle w to
    > sprzedawcę mieszasz?

    Zawsze można powiedzieć, że kasa nie dotarła i liczyć na więcej.

  • 9. Data: 2009-05-31 07:50:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomaszek wrote:

    > 2.Co jeśli panienka z okienka pomyliła się i np. z przekazu źle
    > przepisała np. jedną cyfrę z numeru konta -- co się stanie wtedy? --
    > przelew wróci na mój adres czy kasa przepadnie?

    Nie da sie. Dwie cyfry kontrolne w numerze rachunku wylapia blad.
    Po za tym, zawsze mozna porownac to co w komputerze z tym co na twojej
    kopii papierka.

    > 3.Co zrobić w przypadku, gdy kasa wsiąknie? Do jakiej instytucji się udać?

    Złożyć formalną reklamację tam gdzie wpłacałeś pieniądze. Na piśmie.
    I na piśmie dostaniesz też odpowiedź.
    Kasa nie wsiąknie, albo dotrze na konto, albo dostaniesz ją z powrotem.

    > 4.Czy jest możliwe, aby przelew nie dotarł w ogóle?
    Możlwie, bo komputery czasmi się mylą. Z tym, że wcześniej, a raczej
    poźniej, wróci ona do ciebie.

    Mozesz:
    a)
    Pokazać sprzedawcy, że robisz wszystko aby sytuację wyjaśnić. Jak
    inteligentny, to zrozumie i poczeka

    b) wyslac mu skan wplaty i powiedziec, ze ty wplaciles i zeby sie odwalił

    c) jak nie sa to duze kowty, to uniesc sie honorem i przelac jeszcze raz
    z prosba, ze jak dojda dwa to zeby jeden zwrocil.

  • 10. Data: 2009-05-31 08:35:25
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 31 May 2009 09:16:59 +0200
    Tomaszek <t...@j...pl> wrote:

> [...]
    > doszedł. Sprzedawca na to, że nie. Sprzedawca widocznie zaufał mi, bo
    > mam same pozytywne komentarze i zawsze wysyłam skan dowodu wpłaty na

    Masz potwierdzenie wysłania mu pieniędzy, czyli jesteś w
    porządku. Jedyne co możesz zrobić, to dowiedzieć się, jak wygląda
    procedura jeżeli z jakiegoś powodu Twój przelew nie trafii do adresata.
    A na przyszłość, to do allegro, warto założyć sobie konto w mBanku, bo
    to nic nie kosztuje a przelewy między rachunkami mBanku działają w
    czasie rzeczywistym, no i co najważniejsze nic nie kosztują.

    Xenocide