  • 41. Data: 2006-10-10 22:30:16
    Temat: Re: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 08:52:29 -0500, witek napisał(a):

    > Chodziło mi o to, że ubezpieczenie zdrowotne w większości krajów płaci się
    > na podobnych zasadach jak u nas.

    I tak jak sam napisałeś w innym poście, to ubezpieczenie pokrywa
    ewentualne koszty leczenia w Polsce. Czyli nie może być mowy o tym, że
    to leczenie odbywa sie na koszt polskiego podatnika.
    Zresztą jak chodzi o koszty leczenia, to bez porównania większym
    obciążeniem i problemem są alkoholicy, którzy nie dość że są uciążliwi i
    kosztowni w leczeniu, to w dodatku w zdecydowanej większości przypadków
    w ogóle nie są ubezpieczeni i ich leczenie obciąża kieszeń podatnika.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 42. Data: 2006-10-10 22:32:23
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Chris <chris94@wytnij_to.poczta.fm> wrote:

    > Obawiam się, że to raczej Ty nie rozumiesz na czym problem polega.

    Nadal twierdzę, że to Ty pleciesz bzdury.

    > A ja Witkowi odpowiedziałem, przeczytaj sobie moja odpowiedź.

    W której po raz kolejny udowodniłeś, że nie rozumiesz umów o unikaniu
    podwójnego opodatkowania.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 43. Data: 2006-10-10 22:37:55
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Chris <chris94@wytnij_to.poczta.fm> wrote:

    > Czyżbyś już zapomniał o awanturach jakie miały miejsce na początku roku
    > w związku z rozliczaniem podatków za dochody uzyskane w GB w 2005 roku?

    No i? Co w związku z tym, że ludzie pojechali w ogóle się nie zastanawiając
    nad konsekwencjami podatkowymi?

    > Tak, ale tylko *na poczet*!

    No i?

    > W rezultacie, ludzie którzy w Polsce nie uzyskali żadnych dochodów, a w
    > GB podatek od uzyskanych tam dochodów zapłacili *w pełnej wysokości*, po
    > przyjeździe do PL musieli zapłacić dodatkowy podatek w wysokości różnicy
    > pomiędzy stawką 40% od osiągniętego tam dochodu, a podatkiem już

    I? Jest to standard na świecie i Polska nie jest tutaj jakimś szczególnym
    przypadkiem.

    > zapłaconym w GB. Znacznie wyższych kosztów utrzymania niż w PL
    > oczywiście fiskus w ogóle nie brał pod uwagę.
    > Jeśli uważasz, że to jest uczciwe, to gratuluję.

    A życie jest uczciwe? :)
    Mieli dochody w Polsce? Mieli.
    A że umowa umowie nierówna, to już problem rządów i tego jakie umowy zostały
    podpisane.
    Poza tym o czym tu gardłować, skoro umowa z UK została zmieniona?
    A do US raczej nikt na 8-10 miesięcy nie wyjeżdza, więc też nie za bardzo
    rozumiem pianobicie.
    Najśmieszniejsze jest to, że problem Cię w ogóle nie dotyka, ale próbujesz
    być Robin Hoodem uciemiężonych emigrantów.

    > Owszem, te które mieszkają STALE. Ale zdecydowana większość ludzi
    > pracujących za granicą pozostaje tam przez 8-10 miesięcy (niektórzy

    No i?
    Kto im broni tam zostać dłużej/krócej/whatever?

    > nawet rok lub kilka), a do Polski przyjeżdżają tak jak na urlop,
    > najczęściej na Świeta. I na taki właśnie ich powrót czeka fiskus z
    > wyciągniętą łapą.

    Znowu bredzisz.
    Jeśli ktoś jest rezydentem innego kraju i przyjeżdza do Polski na urlop -
    fiskus mu może najwyżej wysłać kartkę z życzeniami.
    Jeśli nie masz w Polsce dochodu, nie ciąży na Tobie obowiązek podatkowy.[1]

    [1] Oczywiście w uproszczeniu, ale do tego się to sprowadza.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 44. Data: 2006-10-10 23:45:06
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 17:27:21 -0500, witek napisał(a):

    > Dalej się kompletnie dyskwalifikujesz, bo nawet nie masz pojęcia o co
    > były te awantury.

    Jeśli nie jest tak jak napisałem, to chętnie sie od Ciebie dowiem, o
    jaki podatek chodziło.

    > Jeżeli ten wariat jadący samochodem rozjedzie dziecko osoby mieszkjącej
    > za granicą, to będą oni raczej mieli odmienne zdanie od twojego.

    Nie wiem o jakim wariacie piszesz, a poza tym osobiście uważam, że
    związek pomiędzy ilością radarów, a wzrostem bezpieczeństwa na drogach
    jest czysto iluzoryczny.
    Np. jeszcze nigdy nie widziałem patrolu z radarem np. we mgle lub
    podczas gołoledzi, gdzie prędkość jazdy jest sprawą krytyczną dla
    bezpieczeństwa.

    > I nie dzwoń na straż pożarną jak ci sie mieszkanie w Polsce zacznie
    > palić,

    Tu nie chodzi o mnie, ale o ludzi, którzy pracują za granicą. A oni
    zazwyczaj dopiero pracują by zdobyć pieniądze na to mieszkanie. A nawet
    jeśli mają juz jakiś kąt i w kraju została żona z dzieckiem, to w
    czynszu za mieszkanie mieści sie także podatek od nieruchomości i to z
    niego jest utrzymywana ta straż pożarna.

    > ani nie korzystaj z numeru 112 z twojej zagranicznej komórki,
    > tudzież jak jakiś ruski przekraczający granicę nielegalnie da ci w zęby
    > to nie miej pretensji,że nikt granicy nie pilnuje.
    >
    > Również nie miej pretensji do służ wywiadowczych czy kontrwywiadu kiedy
    > wreszcie coś w Polsce wyleci w powietrze a ty akurat będziesz w pobliżu.

    Ale z tego wszystkiego korzystają ludzie *na stałe* mieszkający w
    Polsce, a nie człowiek, który przyjechał do kraju zobaczyć sie z rodziną
    i zostawić jej pieniądze.
    Dlaczego w takim razie nie domagasz się, by zagraniczni turyści
    przyjeżdżający do Polski musieli rozliczać się również przed polskim
    fiskusem? Bo aby być konsekwentnym, należałoby w stosunku do nich
    wprowadzić właśnie taki obowiązek!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 45. Data: 2006-10-11 00:25:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message

    > Jeśli nie jest tak jak napisałem, to chętnie sie od Ciebie dowiem, o
    > jaki podatek chodziło.

    Nie o jaki podatek chodziło, tylko o co chodziło w tym podatku.

> [...]
    > przyjeżdżający do Polski musieli rozliczać się również przed polskim
    > fiskusem? Bo aby być konsekwentnym, należałoby w stosunku do nich

    Ile razy jeszcze mam napisać, że osoby mieszkające za granicą na stałe nie
    płacą podatku w Polsce.
    I nikt od Polaków mieszkających na stałe za granicą nie chce w Polsce
    podatku.
    Przyjazd do rodziny nie wiąże się z koniecznością zapłaty podatku.
    Kiedy to w końcu załapiesz.
    Wygląda na to, że należysz do grupy która najgłoścniej krzyczała w awanturze
    o podatek a najmniej ma pojęcia o co w tym wszystkim chodzi.

  • 46. Data: 2006-10-11 01:02:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > podatkowy.[1]
    >
    > [1] Oczywiście w uproszczeniu, ale do tego się to sprowadza.

    No w dużym uproszczeniu. :)
    Dokładnie zależy to jeszcze od umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    Bardziej bym napisał tak jak US lubi.
    jak nie masz ośrodków zyciowych w Polsce to nie płacisz podatku.
    W praktyce sprowadza sie to do wyjechania z cała rodzina z Polski.
    I to na stałe, a nie na rok na kontrakt do pracy

  • 47. Data: 2006-10-11 01:07:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > I tak jak sam napisałeś w innym poście, to ubezpieczenie pokrywa
    > ewentualne koszty leczenia w Polsce. Czyli nie może być mowy o tym, że
    > to leczenie odbywa sie na koszt polskiego podatnika.

    Jeszcze raz dużymi literami.
    Osoby mieszkające za granica nie płacą podatków w Polsce.
    Podatki w Polsce płacą osoby, które wyjechały do pracy za granicę "na
    trochę" dorobić.

  • 48. Data: 2006-10-11 05:15:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > ewentualne koszty leczenia w Polsce. Czyli nie może być mowy o tym, że
    > to leczenie odbywa sie na koszt polskiego podatnika.

    Zeby do tego leczenia doszlo trzeba najpierw wyksztalcic lekarza,
    pielegniarke itp. Trzeba tez zbudowac szpital. To niestety sie nie dzieje ze
    skladek.

    MK

  • 49. Data: 2006-10-11 05:22:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > Jeśli tankując paliwo płaci VAT i akcyzę, to ma pełne prawo korzystać z
    > ogólnodostępnych dróg. Jeśli zapłaci za hotel, to ma prawo korzystać
    > także z energii elektrycznej, wody, ubikacji, wyrzucać śmieci, chodzić
    > po ulicach lub parkach itp. Kupując cokolwiek w sklepie tez płaci 22%
    > VATu. Czy uważasz, że za to wszystko nic mu się w zamian nie należy?
    > Zresztą prawdę mówiąc, poza hipotetyczna ochroną ze strony Policji,
    > żadne inne darmowe usługi (o których pisze Witek) fundowane przez
    > Państwo do głowy mi nie przychodzą - za wszystko inne trzeba płacić.

    A jak idziesz do polskiej ambasady to tez placisz za kazda wizyte? Jak
    przyleci minister zeby negocjowac warunki umowy o unikaniu podwojnego
    opodatkowania to tez mu a to placisz?

    > Bo to różnica mentalności: gdy widzę, że kogoś okrają, to protestuję.
    > Natomiast Twoja postawa zleży od tego kogo okradają:
    > jeśli Ciebie - to gardłujesz, jeśli kogoś innego - to akceptujesz, bo
    > uważasz że wszystko jest w porządku.

    A moglbys nam przedstawic definicje kradziezy, z ktorej korzystasz?

    MK

  • 50. Data: 2006-10-11 05:26:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > czynszu za mieszkanie mieści sie także podatek od nieruchomości i to z
    > niego jest utrzymywana ta straż pożarna.

    Czynsz, podatek od nieruchomosci i straz pozarna to 3 rozne rzeczy. Zona
    tego pracujacego zagranica czlowieka pewnie zarabia 1500 pln i ma 2 dzieci.
    A korzysta z takich samych praw (czasami nawet wiekszych) niz osoby, ktore
    zarabiaja 2, 3 razy wiecej i nie maja dzieci.

    MK